Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2381
I am a MUFOS!
77 0
Hei , Jeg har nå planer om å bytte fra wi-fi til ethernet eller Powerline.
Så jeg lurte på om: ping, hastighet, stabilitet til powerline i forhold til ethernet (har ikke trukket cat5 kabel... Kan bli et problem (bor i et borettslag).
Har en linje på 50/50 Mbits. Er en gamer:P, Så vil ha et stabilt nett, med minst mulig ping.
En venn av meg kjøpte powerline for å erstatte WiFi. Han fikk høyere ping og lavere hastighet.

Ville gått for kablet internett, så du får makset linja helt.
Jeg bruker powerline mellom modem og router Får å plasser routeren best mulig, med tanke på best WiFi dekning i huset.

Får at du skal få bra hastighet med powerline, så er det avhengig av hvor bra elnette ditt er. Og om du kan ha begge Powerline adaptere på samme kurs. Om det blir på to ulike kurser, så blir det dårligere hastighet med en gong.
Sist endret av Wolfman.; 2. februar 2013 kl. 18:38. Grunn: Blei postet dobbelt.
Kan anbefale Devolo dLAN 200 AVplus! Har brukt dette produktet over 1 år nu og er fornøyd med den! Wifien ble byttet ut med dette ettersom jeg ikke fikk god nok hastighet til stasjonæren. Denne er bare å plugge kontakten i veggen og frem med kabel. Ganske stabilt og enkel å bruke. Blir som "plug and play" :P

http://www.speedtest.net/result/2481309265.png
Det er møkk, kjøpte en i høst om håp om bedre "kabel følelse" i kjelleren. Har 70/10 linje og med trådløst får jeg ca 50 mbit, med powerline fikk jeg mellom 5-10
Det er fordi det er på forskjellige kurser, for å få full utnyttelse av linja må den stå i samme rom og hva er da poenget
Legg kabel eller kjøp en god router
Sitat av packman Vis innlegg
Det er møkk, kjøpte en i høst om håp om bedre "kabel følelse" i kjelleren. Har 70/10 linje og med trådløst får jeg ca 50 mbit, med powerline fikk jeg mellom 5-10
Det er fordi det er på forskjellige kurser, for å få full utnyttelse av linja må den stå i samme rom og hva er da poenget
Legg kabel eller kjøp en god router
Vis hele sitatet...
Har Powerline mellom 1 - 2 etg. Ikke samme kurs, men begge stikk er nærme sikringsskapet. Jeg for full utnyttelse av linja Men måtte prøve flere stikk før jeg klarte å få full utnyttelse. Så man må nesten prøve seg fram. Bruker OnNetwork Powerline.
Ja jeg har prøvd mange stikkontakter og samtlige er det elendig dekning på, den beste er i rommet ved siden av, der mister jeg "bare" 10 mbit
Sitat av packman Vis innlegg
Ja jeg har prøvd mange stikkontakter og samtlige er det elendig dekning på, den beste er i rommet ved siden av, der mister jeg "bare" 10 mbit
Vis hele sitatet...
"bare" 10Mbit er relativt, er det snakk om en gigabit link er det irrelevant, er det snakk om en 100Mbit link er det kun relevant for interntrafikk, og da ikke veldig mye.
Jeg prøvde powerline for litt siden, men jeg fikk høyere ping og tregere nett enn om jeg brukte trådløst gjennom en murvegg, men dette tror jeg er på grunn av hvordan kablingen er i veggene på grunn av hvor gammelt huset mitt er. Har du et nyere hus er det bedre tror jeg.
Jeg får selv fint mellom 40-60Mbit på to TP-link powerlineadaptere som kostet meg 150,- for paret, bruker de til RPi og CD-tuner for netttilgang og streaming over lokalnettet uten problem, over to forskjellige kurser, huset bygget i 1984.
Powerline funker perfekt her, men jeg sitter da på samme kurs som der ruteren er. (Ikke samme rom, men samme kurs)
I am a MUFOS!
Trådstarter
77 0
Takk for kjappe svar , Kan ikke bruke på samme kurs, så skal nok mest sansynlig få trekket en CAT5 kabel.
Veldig skummel freak
Frufsa's Avatar
Sitat av TheMUFOS Vis innlegg
Takk for kjappe svar , Kan ikke bruke på samme kurs, så skal nok mest sansynlig få trekket en CAT5 kabel.
Vis hele sitatet...
Ikke trekk cat5 kabel, sist jeg skjekket prisene var cat5e et parr kroner dyrer (ja faktisk) en cat6. Cat6 er også mer fremtidsrettet.
I am a MUFOS!
Trådstarter
77 0
Sitat av Frufsa Vis innlegg
Ikke trekk cat5 kabel, sist jeg skjekket prisene var cat5e et parr kroner dyrer (ja faktisk) en cat6. Cat6 er også mer fremtidsrettet.
Vis hele sitatet...
Okey, takker

BTW, ossen er denne kabelen: http://www.dustinhome.no/product/501...Provider_dacsa
?