Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3048
Har en Asus RT-N66U router, den e koblet i et modem fra nettleverandør. Den står det i Trådløsrouter modus (standard) er også en modus som heter AP-modus. Jeg lurer på hva som er den store forskjellen mellom dem to.

Er det noen fordeler å sette den i AP-modus?
AP vil jeg tro er et aksess punkt, ikke sett den som AP om du bruker den som en ruter.
AP står for aksess punkt ja, modemet jeg har fra nettleverandøren er også trådløst, mn har deaktivert denne funksjonen. Om jeg forstår det riktig. Så er AP funksjonen fin å bruke når f.eks modemet også er trådløst? Bare til å styrke signalet? Eller er jeg på bærtur?
i AP modus så bare utvider du det nettverket du har fra førbåde på det trådløse og kablet, og den deler ikke ut noen ip adreser \ dhcp eller brannmur funksjoner..

i router modus er den en fulblods router med og hondtere routing, nat, brannmur, dhcp

hvilken modus som er best for deg bestemes ut ifra hva du skal bruke den til \ hvordan nettverket dit ser ut