Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 930
Har lenge hatt lyst på ny pc siden min nåværende pc er noe skrap som er satt sammen av litt av hvert.

Pc'en skal først og fremst brukes til de vanlige tingene som musikk, film, surfing osv.
Men den skal også kunne kjøre f.eks black ops og andre krevende spill uten lagg og dårlig grafikk.

Har satt opp en ønskeliste på komplett.no som jeg tror passer dette. Men vil gjerne ha innspill og tips.

Prosessor:
Intel Core™ i5 Quad Processor i5-760

Hovedkort:
Gigabyte GA-P55-USB3, Socket-1156

Skjermkort:
Gainward GeForce GTX 470 1280MB PhysX

RAM:
Kingston ValueR. DDR3 1333MHz 4GB, CL9

Strømforsyning:
Corsair TX 650W PSU

Kabinett:
Cooler Master CM 690 Midi Tower Sort

DVD-rom og harddisk har jeg fra før

Totalt:
6.172

Hvis noen har tips og forslag så vil jeg gjerne høre : D
Nokså kjedelig kabinett du har valgt da!

Men uten om det så burde det funke fjell å dra black ops med den der! Kanskje få deg mer RAM i løpet av julen
Ser ut som et godt system der, du kan da også gå for amd/ati
og få et litt billigere system som skulle yte omtrent det samme.
Men hvis du er glad i nvidia/intel er det vell bare å kjøre på, som tidligere nevnt, ganske kjedelig kabinett!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451753 << er på 50 % og er helt rått kabinett ( har det selv )
Da sparer du i hvertfall en del penger på et fetere kabinett du da kan bruke resterende penger til å kjøpe noen vifter til.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Nokså kjedelig kabinett du har valgt da!

Men uten om det så burde det funke fjell å dra black ops med den der! Kanskje få deg mer RAM i løpet av julen
Vis hele sitatet...
Ja ganske simpelt kabinett, men bryr meg egentlig ikke så veldig mye om utseende så lenge alt innvendig er bra. Tenkte 4 gb ram var nokk til å begynne med, så får jeg oppgradere til 8 gb senere : )

Sitat av asyis Vis innlegg
Ser ut som et godt system der, du kan da også gå for amd/ati
og få et litt billigere system som skulle yte omtrent det samme.
Men hvis du er glad i nvidia/intel er det vell bare å kjøre på, som tidligere nevnt, ganske kjedelig kabinett!
http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=451753 << er på 50 % og er helt rått kabinett ( har det selv )
Da sparer du i hvertfall en del penger på et fetere kabinett du da kan bruke resterende penger til å kjøpe noen vifter til.
Vis hele sitatet...
Takk for tipset! så ikke at kabinettet var på 50% : ) Hvor lenge tror du det er på 50% ?
Sitat av plipp Vis innlegg
Ja ganske simpelt kabinett, men bryr meg egentlig ikke så veldig mye om utseende så lenge alt innvendig er bra. Tenkte 4 gb ram var nokk til å begynne med, så får jeg oppgradere til 8 gb senere : )



Takk for tipset! så ikke at kabinettet var på 50% : ) Hvor lenge tror du det er på 50% ?
Vis hele sitatet...
Ut helgen, dvs. søndag kl 23:59
Fant nettopp ut at man ikke kunne benytte skjermkort som er over 26 cm i det kabinettet.
Tror skjermkortet jeg har valgt er på 27 cm så : / Men siden det tilbudet bare varer til søndag og jeg ikke skal bestille før da, så gjør det ikke noe.
Hadde et spørsmål angående ram. Er det best å kjøpe en rambrikke på 4GB eller er det best å kjøpe 2 rambrikker på 2GB hver?
Iforhold til plass så vil det lønne seg å kjøpe en på 4GB.

Edit; Ta en titt her
Sist endret av Ruudi; 22. november 2010 kl. 23:42.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Iforhold til plass så vil det lønne seg å kjøpe en på 4GB.

Edit; Ta en titt her
Vis hele sitatet...
Takk til deg, bra tråd du henviste til!