Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 529
Hei
Skal gå til innkjøpt av en ny CPU vifte fordi den stock vifta er blitt helt mongo.
Noen gode forslag til en bra vifte? Har hatt dårlig erfaring med varmeutvikling i tidligere pcer så vil helst ha noe som holder nå.
Må passe til i7(1366) sokkel.

Har kikket på komplett, men har lite peiling på dette så sier meg ingenting.
Pris: Rundt 500-600. Egentlig ingen hindring.
Her er det ingen tvil. Hvis du ikke kjøper denne er du dum!

Noctua NH-D14
@Roundsound: Jeg har Noctua vifte selv og angrer nok der, jeg ville gledelig valgt et av de under - anyday.

Corsair H50

eller, og mer anbefalt

Corsair H70
Sist endret av waf; 14. november 2010 kl. 14:05.
Jeg vil også ha noen anbefalinger

Her er to fra meg;
Vannkjøling; H50
Luftkjøling; V8! (/V6)
Sitat av Roundsound Vis innlegg
Her er det ingen tvil. Hvis du ikke kjøper denne er du dum!

Noctua NH-D14
Vis hele sitatet...
Den var jo kolossal. Tviler ikke på at den er bra, men leste en anmeldelse på Komplett hvor en kar hadde samme RAM brikker som meg ikke fikk plass uten å klippe vekk toppen av RAM brikkene.
Noctua-en ER kolossal (men EFFEKTIV)! Hadde en slik selv, og jeg kan ikke lengre benytte meg av den etter jeg byttet hovedkort. Får kun plass til 1xDDR3-brikke.. med andre ord, sjekk alltid tilgjengelige dimensjoner i kabinettet ditt, før du investerer i en CPU-kjøler.
http://bildr.no/thumb/758223.jpeg

Ser ikke helt for meg den passe her. Hm..
NH-D14 er massiv, men det beste du får når det gjelder luftkjøling.

Fikk ikke plass til den selv, men har en NH-U12P SE2, og denne lar aldri CPU core komme over 25c selv etter heftig gaming med begge viftene på maks rom (1400). Har en AMD Phenom x6 på 3.2 ghz. Bruker pr dags dato kun en vifte, og kjører den på lavest mulig rpm (900), og maks temp i dag har vært 38c på core ved gaming.

Når jeg ser oppsettet ditt er nok kanskje Corsair H70 det beste valget, hvis du vil beholde triple channel. Får selv kun brukt 2 RAM-brikker av samme type som deg hvis jeg skal beholde begge viftene på min Noctua.


waf: Hvilken Noctua-kjøler hadde du?

Slik ser det ut hos meg med min NH-U12P SE2 http://bildr.no/thumb/758287.jpeg