Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 808
Ossen er det å sette inn ett 5770 og et 5870 i crossfire? Går det bra? Evt. 5770 + dette?
Det beste vil klokkes ned til å matche det dårligste. Slik jeg har forstått det, er det alltid lurest å kjøpe et identisk kort.
Sant som boboo sier, om du kjøper 5870 og setter sammen med 5770, vil 5870 bli indentisk med 5770, da kan du like gjerne kjøpe5770, eller bare bruke 1 5870. Har 5850 black selv, og er utrolig fornøyd med det! 5870 vil nok da funker fjell!

Hva med 6870?

(du kan kun kjøre xfire på kort fra samme serie, altså Radeon HD 5xxx funker ikke med Radeon HD 6xxx)
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Men da vil vel f.eks. 6870 klokkes ned til 5770?
Men hvis jeg kjøper ett 5770 til så blir vel det bedre enn ett 5870 det veit jeg, men vil det bli bedre enn ett f.eks. 6870?
Bare vær obs på at hovedkortet ditt kanskje ikke gir særlig god CF-ytelse. Hvilket hovedkort har du?
Bromigo.
Ruudi's Avatar
Trådstarter
Jeg har ASUS M4A88TD-V ..
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Jeg har ASUS M4A88TD-V ..
Vis hele sitatet...
Det kortet kjører CrossFire i x4-modus, som tilsvarer elendig ytelse. Du må ha et dyrere og bedre hovedkort for å kunne få utnyttet et CF-oppsett skikkelig (som beskrives som full x16-modus - til nøds x8-modus).

Du burde derfor, imho, vente med å oppgradere GPUen din. 5770 holder greit så lenge.