Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1055
Har vært en økning de siste dagene der jeg ikke får besøke sider som .no og andre nettsider på norske og utenlandske servere, eller enkelte domenenavn i utlandet. Dette skjer uten proxy. Når jeg slår på proxy kommer sidene lett, likevel kan adresser som .com være ute av bildet. Det hender at ikke-proxy-bruk viser nettsider fra utlandet, og ikke norske.

Kan ikke se noe galt med konfigurasjonene her.

Hva er det som gjør dette? problemet oppstår stort sett om natta og hindrer i den grad kommunikasjon. Klart det kan være feil og eller oppgradering av nytt utstyr.

Paranoid: Kan det være problemer eller endringer i forhold til Echelon- prosjektet der Telenor konfigurerer. Forsvaret/NSM kan være pålagt av stortinget, nå etter *opplysningene* og offentliggjøringen av Echelon som mange trodde ikke fantes. Det gir USA tilgang til alle data som sendes i Norge på nettet.

Litt kjipt er det når nettet stopper. Jeg ønsker ikke være bundet gjennom telenor's eller andre proxy- tjenester.
Telenor sine DNS servere har slitt som faen de siste ukene. Det er grunnen.
Voyage's Avatar
Trådstarter
De har ikke skrevet om dette problemet noe sted da? Telenor fungerer ikke hos meg uten proxy nå, hvis jeg skal besøke f.eks sol.no som er startsiden min. Tror ikke dagbladet.no virket heller på en annen maskin.

Telenor burde sende ut e-post og gi beskjed om dette til kundene sine. Eller i det minste ha en feilmeldingsside på nettet / wap. Er svært kjedelig.
Har du prøvd å ringe til 05000 og spørre hva som foregår? Det er nemlige ei veldig søt og grei datamaskin i enden av linjen som stort sett vet hva som foregår.

[color=White]joda smeagol, vi vet hvor du bor, og vi holder øye med deg.[/color]
Det er ikke verre enn at du tar i bruk noen andre DNS-servere.