Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 3208
Du har kanskje hørt om "The weird side of youtube" og slike ting som det, hvor man finner bizarre videoer/personer som gir de fleste litt gåsehud til tider... Jeg vil dra enda dypere inn i internett. Ikke bare på siden Youtube, men hele forbanna WWW! The weird side of WWW!

http://img.hardware.no/1050/1050951/netttopp.956x537.jpg

I flere saker kan man lese om skjulte nettverker/forumer hvor man finner aktive, pedofile personer som deler sine bilder, meninger osv. til andre innenfor dette nettverket på nettet. Også andre skremmende ting som har blitt sporet opp rundt omkring på internettet, er de såkalte snuff-filmene mange kanskje kjenner til som 3 guys 1 hammer, som har blitt tilgjengelig på de fleste search engines senere. Terrornettverker og andre hemmelige organisasjoner finnes kanskje gravd ned et eller annet sted på internett. Hvem vet...

Deep web er skjult informasjon innenfor internett som ikke kan spores på vanlige search engines som Google eller andre standard search engines.



Man kan dele opp deep web ressurser i flere kategorier;

- Dynamic web pages a web page with web content that varies based on parameters provided by a user or a computer program.

- Unlinked content: pages which are not linked to by other pages

- Private Web: sites that require registration and login (password-protected resources)

- Contextual Web: pages with content varying for different access contexts

- Limited access content: sites that limit access to their pages in a technical way

- Scripted content: pages that are only accessible through links produced by JavaScript as well as content dynamically downloaded from Web servers via Flash or Ajax solutions

- Non-HTML/text content: textual content encoded in multimedia (image or video) files or specific file formats not handled by search engines.



For å få nærmere tilgang på slike nettsteder som dette, finnes det dataprogram med såkalte søkeroboter (search crawlers) som er designet for å samle sammen nettsider for å sende det videre til søkemotoren man bruker. Det vil si at når man f.eks. besøker en internett-side, vil søkeroboten gjennomsøke siden, finne andre lenker til andre sider, for og så laste inn disse sidene også til den har funnet absolutt alt det man har bedt den om å søke på.

Jeg har ikke mye erfaring med dette og vil gjerne hørre innspill om andre som kanskje har en vis kompetanse innenfor slike ting som dette. Det virker som noe veldig spennende å gjøre på nettet (og kanskje samtidig litt skummelt av de man faktisk kan grave frem fra nettet). Jeg har lest masse forskjellig om slike ting som dette fra forskjellige forum og artikler, og er ekstremt interessert i å vite mer om dette! Håper det er flere som vil føle det samme.


Kilder: - Wikipedia.org
********************
Tar gjerne imot kritikk av alle former vis noe ikke skulle stemme med innlegget mitt!
Vil legge ved at dette er ikke er helt sant: ikke kan spores på vanlige search engines som Google eller andre standard search engines.. Google har begynt å indeksere Deep-web, og har gjort det en stund. Det er kanskje ikke like bra indeksert som vanlig internett, men det kommer av at det er en del vanskeliggere å indeksere - og tar dermed mye lengre tid. Men du kan allerede finne en del deep-web ting gjennom google.

Vil og legge til at Deep-web ikke må blandes med "invisible-web" som det finnes en annen tråd om, som kun er tilgjengelig gjennom Tor-browser.
Er vel allerede en tråd om dette?

Det var det visst ikke. Tok feil.

Sitat av etse Vis innlegg

Vil og legge til at Deep-web ikke må blandes med "invisible-web" som det finnes en annen tråd om, som kun er tilgjengelig gjennom Tor-browser.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Magnisx; 27. mai 2013 kl. 08:23.
marilize legajuana
Broiler's Avatar
Det du snakker om nå, er parter av internett hvor du reelt sett bør gjemme deg bak VPN og hele pakken for å unngå storfint besøk av PST og annet på døra?
Jeg prøver igjen siden det første innlegget mitt ble slettet av en eller annen grunn,men moderer meg en smule.
Hva er hensikten med dette?
Du vil gjøre det lettere for folk og finne fram til diverse tvilsomme nettsider ?
Hvilken interesse skal den vanlige mann i gata ha av og få opp bunnfallet av internett på sine søkemotorer ?
Sånn jeg ser det vil dette kun være interessant for to typer: de med uærlige hensikter og de som jobber med og fjerne sånne uønskede elementer fra sammfunnet vårt.
Si meg gjerne i mot hvis jeg har tatt feil av dette.
Jeg ser ikke noe bruk for det, det er jo bare ulovlige ting innpå der. Og NSFL videoer. Jeg har ikke så veldig stort ønske om å være anonym heller.
Sitat av etse Vis innlegg
Vil legge ved at dette er ikke er helt sant: ikke kan spores på vanlige search engines som Google eller andre standard search engines.. Google har begynt å indeksere Deep-web, og har gjort det en stund. Det er kanskje ikke like bra indeksert som vanlig internett, men det kommer av at det er en del vanskeliggere å indeksere - og tar dermed mye lengre tid. Men du kan allerede finne en del deep-web ting gjennom google.

Vil og legge til at Deep-web ikke må blandes med "invisible-web" som det finnes en annen tråd om, som kun er tilgjengelig gjennom Tor-browser.
Vis hele sitatet...
Off-topic, men fikk bare lyst til å nevne at google faktisk indekserer "invisible-web" ved hjelp av f.eks. onion.to.
Viper33's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pwnguin Vis innlegg
Jeg ser ikke noe bruk for det, det er jo bare ulovlige ting innpå der. Og NSFL videoer. Jeg har ikke så veldig stort ønske om å være anonym heller.
Vis hele sitatet...
Nettopp. Det er det som gjør det litt spennende også! Men vil ikke tro at slike ting vil skape problem? Det er jo ikke et problem å besøke f.eks. bittorrent sider så lenge man ikke laster ned ulovlig data fra siden?

Leste på reddit (ikke spør om det er sant eller ikke) om en fyr som kontaktet en annen person på internett via en side han hadde funnet helt tilfeldig. Endte opp med at han tipset politiet som senere fant ut at personen på den andre siden var en seriemorder og tilhenger av flere hemmelige nettverk bestående av voldtekt osv. Syke greier.
Spørsmålet er da, hvordan fant politiet fyren fra deep-web hvis disse sidene skal være så beskyttet?
Sidene det snakkes om her har jo ingen beskyttelse. Da må du inn på Tor, Freenet eller I2P. Her omtales deepweb som f.eks sider som krever brukernavn og password. Lukkede vennekretser eller grupper på facebook kan vel strengt tatt regnes som en del av dette "deepweb" i såfall. Ja, eller en hvilket som helst annen nettside hvor det krever login for å se innholdet. Det betyr ikke at det er så få personer som har vært der, eller at det er spesielt vanskelig å få tilgang, og det er i hvertfall ikke vanskelig å avlsøre hvem som står bak sidene.
Sist endret av Warz; 28. mai 2013 kl. 02:40.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Deep web er overhyped, du tror at du har funnet noe spesielt, men det er bare masse cp, salg av dop og svindel.


/ Du kan finne akkurat det samme på vanlig nettsider.
Sist endret av ArtOfHacking; 28. mai 2013 kl. 06:57.
Viper33's Avatar
Trådstarter
Sitat av ArtOfHacking Vis innlegg
Deep web er overhyped, du tror at du har funnet noe spesielt, men det er bare masse cp, salg av dop og svindel.


/ Du kan finne akkurat det samme på vanlig nettsider.
Vis hele sitatet...

Kanskje det ja. Hadde vært spennende å lært litt mer om selve temaet. Men det virker kanskje litt mystifisert hele greia. Conspiracy shit if you know what I mean!
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Kanskje det ja. Hadde vært spennende å lært litt mer om selve temaet. Men det virker kanskje litt mystifisert hele greia. Conspiracy shit if you know what I mean!
Vis hele sitatet...
Last ned Tor eller tails og gå til hidden wiki, utforsk og du vil lære mye
Sist endret av Warz; 28. mai 2013 kl. 15:11.