Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  111 16291
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
dette er den ideelle løsning for dere som bor hjemme og må ut døra for å ta seg et trekk av frykt for foreldre (og nå kommer jo vintern og allting, grøss, hutre.). denne oppskriften kan vel kalles vaporizer hvis man ser på det med blide øyne, og det innebærer jo slike fordeler som niks lukt og og svært redusert skade for lungene.( har ikke våkna med hostekule om morran siden jeg starta med dette)

her er som følger måten å gjøre det på:

ta en lyspære og kapp av øverste del av toppen. pell ut innmaten med tang og sleng den vekk. finn en bruskork og kapp to hull i den som er akkurat store nok til sugerørene, og dytt dem inn. skru så på korken, og voila! ferdig pære til instant use.

Heri ligger man 0,2-03 hvis man skal ha til egen porsjon, det er forsåvidt nok til to-tre folk også hvis man ser positivt på saken. Ikke noe tobakk skal i pæra. hold flammen under lyspæra til du ser at den fylles opp av røyk, og trekk i vei. det ene sugerøret er choken.

jeg har lagt ved en liten illustrasjon som ble laget i paint under sterk påvirkning, og som vil gi dere et lite mentalt bilde av greia.

kan ikke si at du er noe særlig orginal hvertfall..
Ville dette fungere med andre stoffer og, f.eks salvia divinorum.
Salvia trenger relativt høy temperatur for at salvorin a skal frigjøres, så en pipe er optimalt. Det jeg undrer litt på er om det blir varmt nok i en device som dette. Mener jeg har lest at Salvorin løsgjøres best ved 300-400 grader, mulig dette er feil though.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
lordmel, ikke jeg som har fått det i stand. fant det på en side på nettet, men så finner jeg desverre ikke siden igjen.

TheGEEK: i denne siden sto det at en slik pipe skal være meget bra til bruk av både marijuana og salvia
Bruk en lyspære med masse watt.
Siden Salvia skal være så varmt,så må lyspæren tåle en del varme.
Minst 60W pære.
For all del, husk å vaske ut det hvite belegget i pæren hvis du ikke har en helt klar en, ellers får du det jævlig. Jeg tror det kan skylles ut med salt og vann, men ikke bruk pæren hvis den ikke er helt ren!

Man trenger ikke ha to sugerør heller, det er nok med ett sugerør, og ett hull.
det var nesten litt tøft det du sa apraksin... du er ikke helt orginal....
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
hmmm, mine beklagelser, xaff har faktisk nevnt ideen så smått på threaden, hvordan mekke hasj. hvor han viser et bilde osv. hadde ikke fått dette med meg, bare bra å trekke det fram i lyset igjen men.

zpeef, bra du nevnte det med vasking, tenkte ikke på å nevne det.
Sist endret av Apraksin; 5. oktober 2003 kl. 19:08.
Mange av dere som faktisk røyker noe?
Jeg røyker ikke, men leser trådene med interesse. Mange ville påfunn

Uansett, jeg vil tro at om du skal bruke denne dingsen i kombinasjon med f.eks salvia divinorum (hente fra post lengre oppe), og dette bør varmes opp til mer enn 300 grader ville jeg tenkt meg lenge om. 300 grader oppi der = sugerør vil smelte, glasset i pæren er sansynligvis ikke solid nok til dette, og vil derfor sprekke, kanskje ikke første gangen, men kanskje andre eller tredje. Samtidig må man jo tenke på hvordan dette kan varmes opp til 300-400 grader. Beste er vel å bruke ett eller annet av gass? En primus av et eller annet slag? Og i såfall vil i hvertfall IKKE denne glass-pæren tåle det. Dessuten må du holde pæren med et eller annet, og da vil den nok sprekke.

Skal jeg komme med et forslag kan det jo være noe alla samme prinsippet, men bare bruke en glass-colaflaske som du varmer?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Hmm, en lighterflamme er da ganske varm da, funker greit å få funk av salvia med vanlig vannpipe og tho. Men tilbake til topic, denne varporizeren er genialt enkel å lage og funker i tilleg fett, føkker du opp pæren så er det bare til å lage en ny .
må jo gå an å få kjøpt en del av dem også... mener å ha sett en i hemp store i oslo... som kostet 3000k
Up is the new down
SilverKhan's Avatar
hvorfor ikke bare bruke en erlendmeyer-kolbe, med kork med et/to hull oppi og glass rør, det kan jo bøffes fra kjemisalen hvis du er så fattig at du ikke kan kjøpe
z0p
uʍop ǝpısdn
z0p's Avatar
Jeg liker ikke at folk misbruker paint på den måten der. Skal du først tegne noe, så kan du vel legge LITT tid i det. Og hvis du bare skal lage en rask skisse slik som nå, passer PS ypperlig til dette

cwindows\mspaint.exe
zOpy3r: du ser bare ikke det geniale i det enkle.
Sugerørene kommer jo til å smelte med en gang!Går vel kansje ann og bruke noen andre rør kansje?Pæren kommer jo garantert til og sprekke nesten med en gang...I hvertfall under lengre oppvarming...Hvorfor ikke bare holde seg til de gode gamle hjemmelagde pipene av flasker/bokser?
Sugerørene smelter ikke, og pæren holder ut noen gangers bruk. Metoden har en fordel med ingen røyk, og visstnok bedre effekt.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Trådstarter
brukte en 40 watt pære flere ganger om dagen hver dag i over tre uker før den falt i gulvet og knuste.
metoden som silverhand nevnte funker fett! det er ikke spessielt vanskelig og skaffe og den funker dritbra og ser fancy ut!
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Faen, den derre erlenmeyer saken hørtes stilig ut, er jo laget for ikke å knuse pga varme og greier.
Hei alle Røykere!

Jeg er så heldig og kunne tilby piper av en kvalitet som varer livet
ut.

Jeg sveiser enkle små maispipe lignende piper i metall.

Vi snakker enkelt å rense, turbo trekk og liten og hendig.
Jeg kan også sveise små piper etter en eventuel tegning eller ønske.

Send meg en epost for mer informasjon !!
▼ ... over et år senere ... ▼
... Og der stoppa postene..
Trådstarter: Takk for enkel oppskrift på en vaporizer. :-) Her skal det lagas!
nohope: De stoppa i Oktober 2003.
Du er da blitt helt vill på å dra opp gamle poster jo!
felix:
Det er den mørke siden som tvinger han ;D
Felix, Orgazmus: Ja, det er morsomt Gamle tråder er morsomme å holde liv i, da har folk fått tid til å reflektere på hva de har sagt og om de har noen gode argumenter i forhold til når tråden var ny
En noe forbedret version av bildet på førstesiden (Ja.. kjeder meg)

http://img48.echo.cx/img48/3567/tutorial9vr.th.jpg

*edit*

Dum feil

hehe.. jeg er "ny" her. Har vært her lenge men det er første gang jeg poster.
Sist endret av SiX; 1. juni 2005 kl. 01:02.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av SiX
En noe forbedret version av bildet på førstesiden (Ja.. kjeder meg)
Vis hele sitatet...
Du må nok legge på et rør til ja, hvor ellers skal luften komme inn?
bare lurte, titter på det røyke forumet der, de snakker jo mye om MJ, men med vanlig brunt, trenger man mye? lenge varer ei bombe ca?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg tok 0.25g brunt oppi, og det blir jeg vanligvis ganske skeiv på (i joint), og i lyspæren ble jeg så totaalt vekke! holder sikkert med 0.10-0.15 for meg med en sånn!

Men har noen problemer... For det første har jeg ikke skjønt hvordan du gjør det.. Varme opp til den er full av røyk, så slutte å varme, men suge inn? Og etter det, bare fortsette å suge innimellom, uten varme?

Eller bare gjenta varme, ingenvarme - men sug?

Også har jeg lyst å skaffe meg en sånn erlendmeyer-kolbe, men klarer ikke finne det! Har leita rundt i alle potensielle butikker, og finner ingen! Og har ikke naturfag e.l.

Noen som vet om en butikk som selger sånne i Bergen?
Dette må prøvast! Sparer penger på pipe/bong og mindre shit wasted + jeg slipper tobakken*ond*
Sitat av pecus
Jeg tok 0.25g brunt oppi, og det blir jeg vanligvis ganske skeiv på (i joint), og i lyspæren ble jeg så totaalt vekke! holder sikkert med 0.10-0.15 for meg med en sånn!

Men har noen problemer... For det første har jeg ikke skjønt hvordan du gjør det.. Varme opp til den er full av røyk, så slutte å varme, men suge inn? Og etter det, bare fortsette å suge innimellom, uten varme?

Eller bare gjenta varme, ingenvarme - men sug?

Også har jeg lyst å skaffe meg en sånn erlendmeyer-kolbe, men klarer ikke finne det! Har leita rundt i alle potensielle butikker, og finner ingen! Og har ikke naturfag e.l.

Noen som vet om en butikk som selger sånne i Bergen?
Vis hele sitatet...
Man varmer til tingen er full av røyk, så kan man slutte med varmen, trekke inn røyken, så når det er tomt for røyk tar en å fyrer opp igjen. Så enkelt
hm.. har ei pære her med sånt hvit belegg i.. har prøvd med å skylle med saltvann men uten effekt.. oen som vet hva dette belegget er? og om det avgir noe giftig hvis det varmes opp? og hvordan man får fjerna dritten fra pæra?
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
Erlendmeyer-kolbe kan bestilles fra KPT Naturfag.
Så hvordan er effekten på denne sammenlignet med vanlig vannpipe?

Ser at pecus postet en lite rapport, men det blir det sammenlignet med joint, og jeg blir nesten aldri stein hvis jeg røyker joint så jeg trenger en sammenligning med hvordan det er på pipe...
i en vaporiser så får du mer ut av chunken ettersom ingenting brenner bort i lufta..
Skjønner ikke helt der med null lukt som trådstarter sier? Blir det ikke lukt når man puster ut da?
Og har jeg fortstått det rett at man legger ren base oppi pære eller er det beregnet på gress?
Blir bitte litt røyk,men det er veldig lite :P. Kan brukke begge deler tror jeg.Har bare prøvd med brunt.
Når dere varmer flisa slik at den kan mekkes i tobakken, så ser dere en ørliten røykdannelse. Det er denne røyken som fyller pæra, sterkt konsentrert og behagelig å trekke ned.. (?)

Bedre for lungene 99.8% risikofritt.. sier vi da.
Det smaker litt mye hasj. Litt mye til at det er velsmakende egentlig.
Sitat av Metamorphose
Med bestemor stemme: Nåå må dere ikke røyke så mye at dere ikke kommer dere på skolen da !
Vis hele sitatet...
Skole ekke noe problem. Tar meg et bøttetrekk før jeg drar på skolen, jeg.. Eller, jeg gjorde det. Er blakk nå.
Men om man har en "Hangover" fra gårdagen etter røyking, så er et "mårratrekk" å anbefale. Du blir satt i fokus, blir våken samtidig som en har den tilfredsstillende følelsen..
Ulempen er at man lærer kanskje ikke så mye..
Hva skjer med hasjet som ligger å blir varmet opp da? smelter den å blir forkullet eller?
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Blir forkullet, men smelter ikke. Test selv
nå har jeg bestilt meg slik meyer kolbe, gummikork med to høl, et lite "glass sugerør" til å ta inn luft og et litt lengre til å trekke blir gøy! kosta vel 90 kr ell no.. kjøper du vaporiser ifra headshops så er de DYRE
Very Important Fabulist
aybara's Avatar
kjøper du vaporiser ifra headshops så er de DYRE
Vis hele sitatet...
Sant, så sant. Men jeg vil tro at de er langt mer egnet til formålet...

Jeg syns det er litt problematisk å bruke hjemmelagde vaporizere fordi det er vanskelig å få riktig temperatur. Selvfølgelig funker det å varme med en lighter noe sånt, men med mindre man bare varmer i intervaller vil temperaturen bli altfor høy. Ideelt sett skal temperaturen ligge på vel 200 grader (jfr Erowid), og så vidt jeg vet er en lighterflamme mye varmere enn dette. Må innrømme at jeg ikke vet hvor mye dette har å si, men jeg innbiller meg at man vil få størst effekt dersom temperaturen ligger minst mulig over kokepunket til THC. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Ideelt sett skal temperaturen ligge på vel 200 grader (jfr Erowid), og så vidt jeg vet er en lighterflamme mye varmere enn dette. Må innrømme at jeg ikke vet hvor mye dette har å si, men jeg innbiller meg at man vil få størst effekt dersom temperaturen ligger minst mulig over kokepunket til THC. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?
Vis hele sitatet...
Jeg tror du får like mye THC i deg, men det er unødvendig å varme den til opp mer enn 200 grader.
Ulempen er at du får i deg mer sot og stoff som er skadelige..

så en ideell vaporizer tror jeg varmer det opp til 155 grader eller noe sånt, og ikke stort mer.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sorry for at jeg drar opp gammelt emne..
Jeg leste nettop gjennom alt her og skal lage meg en lyspære pipe imorra.
Men bare lurer på om man får trekt ALL hasjen og at det ikke er noe igjen?
Det er ikke meninga å trekke all hasjen, du skal bare fordampe THC'en i hasjen. Så du ender opp med ubrukelig hasj, for å si det sånn. Hvis det virkelig er vaporizer du snakker om da..
dette skal prøves

legger man ren hasj oppi "bongen/pæren" ? eller bør man blande den ut litt med noe tobakk?
ren hasj ja. Sikkeret en ide å varme den litt, å få smuldra den opp. Aldri testa vaporizer før, men blir sikkert sløsing viss du legger en kompakt halbønne å varmer opp