Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 3845
Hei lurer på om ritalin funker som rus får en med AD/HD vis jeg tar større doser?
Du vil muligens såvne? Amfetamin har vell omvendt effekt vis man har ADHD? Ikke noe å ambefale uansett. En kamerat av meg ble helt psykotisk og begynte å leke lastebilsjåfør i stuen. No good :P
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Du vil muligens såvne? Amfetamin har vell omvendt effekt vis man har ADHD? Ikke noe å ambefale uansett. En kamerat av meg ble helt psykotisk og begynte å leke lastebilsjåfør i stuen. No good :P
Vis hele sitatet...
sier vel mer om kameraten din en om ritalin. De med adhd blir rolige av ritalin ikke trøtte
Sist endret av skukketrure; 8. mai 2011 kl. 00:04.
jonasojac's Avatar
Trådstarter
Så blir mere som en hasj rus ? Og evuntuelt burde jeg sniffe og hvor mye?^^ Detta må prøves ! :P

Ingen som vet?^^
Sist endret av jonasojac; 8. mai 2011 kl. 00:06.
du blir rusa. spis flere bare
jonasojac's Avatar
Trådstarter
Spise eller sniffe og åssen rus sløv eller amf rusa ?
Nei det sier jo seg selv at de skal svelges når de kommer i pilleform.. du vil ikke oppnå noe kraftigere rus ved nasalt inntak.. Det skal godt gjøres å bli like rusa som du kan bli på amf, hjertebanken kommer på langt lavere doser en rusdoser for min del på ritalin og concerta.
jeg synes ikke jeg ble rusa på noen måte i løpet av det året jeg gikk på det,men etter flere år på makka tidlig nittitall så var jeg vel ikke ute etter amfetamin rus heller da.... møkkastoff,men ritalin fjerna ca titusen tanker på en gang så det var jo godt for noe
Vist du vikk valget hva er best av Ritalin vs Conserta? å da tenker jeg på rus effekt?
Selv om du har ADHD vil du fortsatt faa en stimulantrus av ritalin som alle andre. Det hender bare at folk med ADHD ofte opplever det lettere aa konsentrere seg paa mindre doser. Det er rett og slett ikke saann at folk med ADHD faar fullstendig motsatt effekt av stimulanter selv paa hoyere doser.
Sitat av jonasojac Vis innlegg
Så blir mere som en hasj rus ? Og evuntuelt burde jeg sniffe og hvor mye?^^ Detta må prøves ! :P

Ingen som vet?^^
Vis hele sitatet...
Nei, det blir ikke mere som en hasjrus. Jeez. Du kommer til å føle deg mere våken, og antageligvis få problemer med å sovne til rett tid om du tar en rusgivende dose med ritalin/concerta.

Slik jeg ser det burde du holde deg unna, med tanke på hvor lite du har satt deg inn i det.
Jeg har diagnosen ADHD. Jeg tok en gang dobbeltdose ritalin fordi jeg trodde jeg hadde glemt å ta. Jeg fikk helt merkelige rykninger i kroppen og følte meg rar, men ikke rusa. Husker ikke dosen siden det er et par år siden.
Sitat av jonasojac Vis innlegg
Hei lurer på om ritalin funker som rus får en med AD/HD vis jeg tar større doser?
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør det, men amfetamin gir vel ikke akkurat rus da, bare masse dopamin og veldig våken. Store doser er jo veldig ubehagelig. Det er også hardt mot kroppen og farlig for hjertet.

Sitat av Viper33 Vis innlegg
Du vil muligens såvne? Amfetamin har vell omvendt effekt vis man har ADHD? Ikke noe å ambefale uansett. En kamerat av meg ble helt psykotisk og begynte å leke lastebilsjåfør i stuen. No good :P
Vis hele sitatet...
Nei, det har ikke omvendt effekt.

Det er løgnpropaganda staten har pumpet ut for å gi en logisk forklaring på hvorfor den "livsfarlige narkotikaen" plutselig skulle brukes til medisin.

Staten har vært usedvanlig slu i sine narkopropagandaformuleringer.

Jepp, de med ADHD blir roligere av amfetamin, fordi de får tilført dopamin som de vanligvis har for lite av, og fordi det virker på dem som på alle andre, det øker dopaminnivået og gjør deg mer konsentrert. Dermed blir en med ADHD mer konsentrert av amfetamin, og også mer våken og opplagt, men virker tilsynelatende roligere bare fordi vedkommende er mer "samlet".

Amfetaminsaltene som gis i ADHD-medisin er noe de samme som var på markedet før det ble oversvømmet av ekstremt sterk og farlig metaamfetamin, men er gjerne renere, mer kontrollerte. Dermed er de tryggere for kroppen, men i all hovedsak gir de samme virkning både på de med ADHD og de som ikke har det.

Dersom norske amfetaminavhengige fikk skrevet ut lovlig amfetamin på resept kunne vi unngå mange grusomme skader og overdoser som skyldes urent og sterkt gatedop.
Sist endret av ratmole; 9. mai 2011 kl. 03:33.
Takk, ratmole, endelig en som forstår poenget kp servert
Herre fred. Er ikke sånn at mennesker med ADHD har fysisk lidelse, har 234 kromosomer eller er fullstendig tilbakestående. Tar man liten dose vil man ikke merke stort botsett fra økt kosentrasjon mm. Stor dose ligner apedop koffeinamf rus. Likt for alle, uavhengig om man har fått stilt en diagnose av en shrink eller ikke.
Ratmole: Det er jo ikke amfetamin i ritalin da, det er metylfenidat. De har lignende struktur, men det er ikke samme stoffet. (Ellers en god forklaring av virkningen, blir glad hver gang jeg ser noen som har skjønt det...)
Kompis av meg fikk dette. Ved små doser så ble han rolig og konsentrert.
Etter langvarig bruk fikk han mange bivirkinger fra amfetamin, tok en større dose og blei ganske så loka. Endte opp på mentalsykehus.
Sitat av Meteor Freak Vis innlegg
Kompis av meg fikk dette. Ved små doser så ble han rolig og konsentrert.
Etter langvarig bruk fikk han mange bivirkinger fra amfetamin, tok en større dose og blei ganske så loka. Endte opp på mentalsykehus.
Vis hele sitatet...
hva legger du i loka?nerveproblemer?psykoser?virkelighetsfjern?
Ritalin virker balanserende. DVS. de som er slappe tar det og blir kvikke. Og de som er kvikke, blir mere trøtte.
Men ritalin er en drittrus og man kan ende opp med angst og depresjoner under påvirkning. Men absolutt mulig å ruse seg på de. Vet om en som morter 15 stk og stapper de i seg gjennom nesa og drikker det hele natta.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Du vil muligens såvne? Amfetamin har vell omvendt effekt vis man har ADHD? Ikke noe å ambefale uansett. En kamerat av meg ble helt psykotisk og begynte å leke lastebilsjåfør i stuen. No good :P
Vis hele sitatet...
...Ikke sant. Tar man rett dosering, blir man rolig av det hvis man tar Ritalin når man har ADHD, mens hvis du tar for store doser, virker det oppkvikkende. Det er ikke at det har motsatt virkning. Det er mer som en erstatning av et stoff man har for lite av i hjernen, mens når man tar større doser, er det jo allerede fylt, så da blir man speedet hvis man får mere av det. Må vel likevel ta større doser om du har ADHD da enn om du ikke har det, for å få effekten...

Og dessuten: *sovne, *vel, *anbefale.
husker jeg fikk en slags angst suug i magen når jeg skulle sove hver gang når ritalin var på vei ut av systemet noen timer etter inntak..ubehagelig

pluss at du flyr på dass hele tia og drikker masse

og utstyret krymper
Jeg har a.d.d og går på ritalin.
Har prøvd å ta en ganske stor dose ( 260 mg eller no,)
. prøvde dette 1 gang , ikke igjen…
anbefalles ikke…
Har deler som jeg ikke husker
men av det jeg husker så husker jeg at jeg ble ganske apatisk
ble sittende og stirre ut i lufta..
Når virkningen gikk ut var det ganske kjipt
angst , kvalm og sliten og uvel ..

Sitat av jonasojac Vis innlegg
Så blir mere som en hasj rus ? Og evuntuelt burde jeg sniffe og hvor mye?^^ Detta må prøves ! :P

Ingen som vet?^^
Vis hele sitatet...
ikke som hasjrus
slapper ikke av på samme måte som med hasj
Jeg har ikke prøvd å sniffe det bare ta kapsler
Sist endret av h3kr0; 14. april 2013 kl. 21:54.