Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 3129
Hei! Jeg lurte på om noen visste om noen gode serier som man ikke trenger følge med på? Ikke sitcoms! Tenkte typ drama/krim/thriller-serie, der det enten er samme personen i hver episode, men at hver episode er en egen hending og det egentlig ikke er noe plott som utfolder seg over hele serien, men at hver episode har en start - midtdel - og slutt, f.eks at det er samme detektiven som løser forskjellige saker i hver episode.

Tenker ikke bare sånne CSI, NCIS og de typene showene, men kanskje mer sånn sett fra de kriminelle sin side(typ: Sopranos, Breaking Bad, etc), kanskje serien kan være sånn vi følger en vinningskriminell så hver episode gjør han noe forskjellig.

Håper dere skjønte hva jeg mente
Du har jo TV-serien Monk, som jeg synes er morsom. Der trenger du kun å se en episode når det passer deg. Den handler om en "detektiv" som er redd alt "møkkete" og ting som ikke er "perfekt". Altså en tannbørste står litt på skeivt, frem med serviett og rette den opp
be here now
Revbatim's Avatar
Trådstarter
FPSDog: Nei, liker ikke sånn deddektimen type krim. Men ellers takk Det er dessuten ikke sånn at man kan se en og en episode, såvidt jeg husker er det sånn delt opp en case på 4 episoder.
Sist endret av Revbatim; 9. april 2011 kl. 00:28.
The Unit - http://www.imdb.com/title/tt0460690/ kanskje?
Sist endret av WhiteHat; 9. april 2011 kl. 00:34.
Bones, Castle, Criminal Minds, Numb3rs, Psych og Royal Pains er serier som ikke har veldig mye serie plot, men de kan sammenlignes litt med CSI og NCIS, som du nevnte.
Prison Break?
Ikke akkurat noen typisk kriminalserie, men man trenger ikke følge med på HVER ENESTE episode, mener da jeg.
Men så vidt jeg vet så går de ikke på tv mer. Men de selges i de fleste plate/film-butikker da
Oz, alle bare går rundt i et fengsel å chillern.
Sist endret av twisted shroom; 9. april 2011 kl. 01:01.
Paradise Hotel.
Det som er så fint med denne serien er at du slipper å se èn eneste episode!
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Prison Break?
Ikke akkurat noen typisk kriminalserie, men man trenger ikke følge med på HVER ENESTE episode, mener da jeg.
Men så vidt jeg vet så går de ikke på tv mer. Men de selges i de fleste plate/film-butikker da
Vis hele sitatet...
Prison Break er jo en lang story, så der må man jo følge med hele tiden. Alt bygger jo på episodene før
Sitat av Yochi Vis innlegg
Prison Break er jo en lang story, så der må man jo følge med hele tiden. Alt bygger jo på episodene før
Vis hele sitatet...
Ja, det finnes noen episoder som er ganske så viktig og få med seg for og følge historien. Men i f.eks 1 sesong så er tingen at de skal bryte seg ut av fengselet sammen med broren til Michael Scofield, som er dømt til døden. Så om du bare ser første og andre episode av denne sesongen og går så glipp av 15 episoder etter det har egentlig ikke så mye og si for historien, da historien er og komme seg ut av fengselet
Sist endret av knutmoore; 9. april 2011 kl. 01:16.
Eureka er ikke så ille.
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Oz, alle bare går rundt i et fengsel å chillern.
Vis hele sitatet...
Dårlig forslag, du skjønner ikke en dritt av Oz hvis du ikke følger med (dritbra serie da).
Sitat av twisted shroom Vis innlegg
Oz, alle bare går rundt i et fengsel å chillern.
Vis hele sitatet...
Tja, ville heller anbefalt å starte på sesong 1 og så fortsette utover. Selv rakk jeg ikke å komme til sesong 6, sluttet halveis i 5'ern. Startet å bli litt ensformig å kjedelig. Men kjempe bra serie

EDIT: Ganske enig i det ClosetotheEdge skriver.
Sist endret av Ardluh; 9. april 2011 kl. 02:11.
Kan også foreslå Supernatural Verdens beste serie noen gang laget
I den trenger du egentlig ikke følge med på alle episodene, bortsett fra når det kommer til "historien" om Demonen Azazel (den guløyde demonen), Demonen Lillith, Lucifer, Crowley (i sesong 6) og alt det der
De fleste episodene der hvor de jakter på "vanlige" overnaturlige vesner har både en slags begynnelse og slutt
Sist endret av knutmoore; 9. april 2011 kl. 02:24.
Johnny Cash mofos
burn notice er dritfett, og selv om det er en rød tråd i starten og slutten av episoden er det en frittstående historie i hver episode.
Wub-wub-what?
Kognito's Avatar
Ingen som har nevnt det enda!? HOUSE! Herlig serie som handler om en doktor og hans team som får inn de rareste sakene hver episode!

"An antisocial maverick doctor who specializes in diagnostic medicine does whatever it takes to solve puzzling cases that come his way using his crack team of doctors and his wits."

Ellers har du Boston Legal som handler om et par snåle advokater og The Mentalist.
Sist endret av Kognito; 9. april 2011 kl. 23:25.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Revbatim Vis innlegg
FPSDog: Nei, liker ikke sånn deddektimen type krim. Men ellers takk Det er dessuten ikke sånn at man kan se en og en episode, såvidt jeg husker er det sånn delt opp en case på 4 episoder.
Vis hele sitatet...
Hva mener du er detektimen-krim? Og jo, episodene er riktignok relativt lange, men de er da ganske greit avgrenset.

Og Poirot er jo awesome.
Last ned king of the hill ^^ Mest konge serien jeg har sett, 10 x bedre enn simpsons.
Sang en sang en gang
Echuz's Avatar
Supernatural! alle episodene har en egen handling slik som du ser etter, men det ligger en hel story som drar seg langs alle sesongene. men du trenger ikke ha hele historien for og nyte serien!

edit: Så ikke at knutmoore hadde nevt SN
Sist endret av Echuz; 10. april 2011 kl. 01:08.
Følger selv litt med på Community..
▼ ... over en måned senere ... ▼
Shameless er sykt morsomt

Modern Family er enda morsommere. en typisk serie hvor man ikke trenger å gå i rekkefølge
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Entourage er perfekt for deg! Lett, veldig underholdene og det skader ikke å misse noen episoder!
[quote=Kognito;2060707]Ingen som har nevnt det enda!? HOUSE! Herlig serie som handler om en doktor og hans team som får inn de rareste sakene hver episode!

Enig i at house er veldig underholdene og til tider morsom serie, men TS spurte om en serie hvor man ikke trenger å se hver eneste episode
Sitat av r0bin Vis innlegg
Entourage er perfekt for deg! Lett, veldig underholdene og det skader ikke å misse noen episoder!
Vis hele sitatet...
Det er greit å få med seg alle episodene her. Mener dette ganske klart, men vet ikke helt om det er fordi jeg mener det er en av verdens kuleste serier og at man bare må få med seg alle. Uansett så er det en klar storyline her, så ikke beste eksemplet.

Lie To Me!
o shit waddup
Star Trek TNG. Kl. 06 om morran hvis man tilfeldigvis er våken.
MacGyver! Samme person, ingen historie å følge med på
Best uten ball!
r0bin's Avatar
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Det er greit å få med seg alle episodene her. Mener dette ganske klart, men vet ikke helt om det er fordi jeg mener det er en av verdens kuleste serier og at man bare må få med seg alle. Uansett så er det en klar storyline her, så ikke beste eksemplet.
Vis hele sitatet...
Helt enig at man burde få med seg alle fordi serien er så forbanna bra, men at den har en dypt plot man ikke klarer å sette seg inn i hvis man går glipp av noen episoder er feil.
Entourage er engentlig litt som sex and the city for gutter.
:P
Sitat av echuz Vis innlegg
Supernatural! alle episodene har en egen handling slik som du ser etter, men det ligger en hel story som drar seg langs alle sesongene. men du trenger ikke ha hele historien for og nyte serien!

edit: Så ikke at knutmoore hadde nevt SN
Vis hele sitatet...
Dette stemmer vel forsåvidt bare for sesong en og kanskje to. Etterhvert utvikler historien seg, og det store plottet er mye mer i fokus.
Sitat av knutmoore Vis innlegg
Kan også foreslå Supernatural Verdens beste serie noen gang laget
I den trenger du egentlig ikke følge med på alle episodene, bortsett fra når det kommer til "historien" om Demonen Azazel (den guløyde demonen), Demonen Lillith, Lucifer, Crowley (i sesong 6) og alt det der
De fleste episodene der hvor de jakter på "vanlige" overnaturlige vesner har både en slags begynnelse og slutt
Vis hele sitatet...
nåja, jeg har fulgt med fra sesong 1 til 6 og har merket at det er håpløst å følge å med hvis du går glipp av 1 eller 2 episoder.
Big Bang Theory? Du trenger ikke å følge så veldig med for å forstå hva som skjer. Ellers har du jo The Simpsons, Family Guy og American Dad Er ikke thriller/krim men fortsatt veldig underholdene
Sist endret av Bmariuz; 1. juni 2011 kl. 11:02.
Sitat av Bmariuz Vis innlegg
Big Bang Theory? Du trenger ikke å følge så veldig med for å forstå hva som skjer. Ellers har du jo The Simpsons, Family Guy og American Dad Er ikke thriller/krim men fortsatt veldig underholdene
Vis hele sitatet...
Det er vel henholdsvis en sitcom og tegneserier?


Kan anbefale Fringe. Sykt bra og spennende, det er en rød tråd og en progressiv handling gjennom serien, men den er spesifikt laget slik at man sporadisk kan se på det og fortsatt forstå, det er for øvrig mannen bak Lost som har serien. Han ville gå helt motsatt av hvordan Lost var laget, slik at hvis man gikk glipp av en episode eller fler så var det ikke håpløst å se på det igjen etterpå.
Så godt som alle serier har et plott som binder hver episode sammen, men kriminal serier har ofte enkeltstående saker hvor du ikke trenger å følge med konstant for å skjønne hva som skjer.

Criminal Minds
Bones
The Mentalist (Denne anbefaler jeg spesielt, selv om det ofte er episoder som følger et mainplot i begynnelsen og slutten av hver sesong.)

Ellers har du jo South Park hvor det ikke er noe plott i det hele tatt.
Hotel Cæsar trenger man IKKE følge med på..... hehe
trailerpark boys (tpbcentral.com) om du har lyst på nåke særegent, genialt og vittig.
Serien handla om whitetrash på godt og vondt.
Regular Show og Adventure Time
Top Gear...!
Standard medlem
Bombasa's Avatar
The Simpsons
Futurama
South Park