Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  155 344992
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Sier du det?! Å tegne med? Det var jeg ikke klar over. Ville du betalt 100 dollar for dette produktet selv?
Vis hele sitatet...
Var ikke klar over? Hvor mange ganger har jeg gjentatt at Apple Pencil er beregnet på profesjonelle brukere? Hvordan kan du påstå ta du ikke er klar over noe jeg har forklart for deg flere ganger?

Du finner f.eks. tegnebrett for profesjonelle til over 20000 kroner. At du ikke ville ha betalt over 20000 kroner for et tegnebrett betyr ikke at de som faktisk jobber med relevante ting til daglig ikke ville ha gjort det.

Hva jeg ønsker er irrelevant. Det er ikke jeg som later som jeg representerer hele verden, inkludert profesjonelle brukere.

Kontekst kan vi gjerne diskutere. Du er jo kanskje expert innenfor dette siden jeg ikke skjønner noe som helst? Må gjerne forklare det 20 ganger til om du vil. Vis du i hele tatt leste hva jeg skrev først til å begynne med, tar jeg absolutt ingen standpunkter! Vil snarere kalle det for spekulativt og åpne spørsmål. Du legger ord i munnen min. JA, jeg sammenligner to kontekster opp mot hverandre. Jeg sammenligner et sitat med et produkt. Hva er problemet med det? Jeg syntes det er nødvendig å se flere sider av saken, så lenge det har noe med Apple samt teknologiverden å gjøre.
Vis hele sitatet...
Joda, du tar standpunkter. Du siterer Jobs og ignorerer hva han egentlig snakket om, og at Apple Pencil er noe helt annet. Hadde du evnet å se flere sider av saken så hadde du sett sitatet i kontekst, og sett på hva slags produkt iPad Pro med Apple Pencil er. Da hadde du skjønt at Steve Jobs snakket om noe annet enn det som er formålet med Apple Pencil.

I et senere innlegg så sier jeg meg selv enig i at Apple Pencil selvfølgelig er et bra produkt for de som måtte trenge det, men at den også har sine begrensinger samt at de fleste egentlig ikke trenger denne.
Vis hele sitatet...
Men for h*lvete da. Apple Pencil er ikke ment for "de fleste"! Det er ment for profesjonelle brukere! Naturligvis kan hvem som helst kjøpe det hvis de ønsker det, men du skjønner vel hva navnet "iPad Pro" betyr?

Hvilke begrensninger mener du Apple Pencil har?
Viper33's Avatar
Trådstarter
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Var ikke klar over? Hvor mange ganger har jeg gjentatt at Apple Pencil er beregnet på profesjonelle brukere? Hvordan kan du påstå ta du ikke er klar over noe jeg har forklart for deg flere ganger?

Du finner f.eks. tegnebrett for profesjonelle til over 20000 kroner. At du ikke ville ha betalt over 20000 kroner for et tegnebrett betyr ikke at de som faktisk jobber med relevante ting til daglig ikke ville ha gjort det.

Hva jeg ønsker er irrelevant. Det er ikke jeg som later som jeg representerer hele verden, inkludert profesjonelle brukere.



Joda, du tar standpunkter. Du siterer Jobs og ignorerer hva han egentlig snakket om, og at Apple Pencil er noe helt annet. Hadde du evnet å se flere sider av saken så hadde du sett sitatet i kontekst, og sett på hva slags produkt iPad Pro med Apple Pencil er. Da hadde du skjønt at Steve Jobs snakket om noe annet enn det som er formålet med Apple Pencil.



Men for h*lvete da. Apple Pencil er ikke ment for "de fleste"! Det er ment for profesjonelle brukere! Naturligvis kan hvem som helst kjøpe det hvis de ønsker det, men du skjønner vel hva navnet "iPad Pro" betyr?

Hvilke begrensninger mener du Apple Pencil har?
Vis hele sitatet...
Var ikke klar over? Hvor mange ganger har jeg gjentatt at Apple Pencil er beregnet på profesjonelle brukere? Hvordan kan du påstå ta du ikke er klar over noe jeg har forklart for deg flere ganger?


Å herregud... Var jo åpenlyst sarkastisk ment det da. Du trenger ikke være proff for å bruke Apple Pencil for den saks skyld. Så lenge du har interesse innenfor kategorien den er lagt for.

Du finner f.eks. tegnebrett for profesjonelle til over 20000 kroner. At du ikke ville ha betalt over 20000 kroner for et tegnebrett betyr ikke at de som faktisk jobber med relevante ting til daglig ikke ville ha gjort det.

Forskjell på et tegnebrett og en Apple Pencil. I praksis vil dette gi helt andre resultater.

Hva jeg ønsker er irrelevant. Det er ikke jeg som later som jeg representerer hele verden, inkludert profesjonelle brukere.

Hele verden. Høhø. Den var ny gitt! Når sa jeg det? Har dette blitt personlig eller noe? Jeg vil bare observere hva andre syntes om Apple's produkter og hva som er bra/dårlig.

Joda, du tar standpunkter. Du siterer Jobs og ignorerer hva han egentlig snakket om, og at Apple Pencil er noe helt annet. Hadde du evnet å se flere sider av saken så hadde du sett sitatet i kontekst, og sett på hva slags produkt iPad Pro med Apple Pencil er. Da hadde du skjønt at Steve Jobs snakket om noe annet enn det som er formålet med Apple Pencil.

Mao, om man siterer andre, så har man automatisk dratt en konklusjon? What?! Det du sier er helt utenfor min rekkevidde. Du kan bruke Apple Pencil til akkurat samme task som en stylus i tillegg til appene som er utviklet for Apple Pencil etter som jeg har testet den. iOS er jo ikke optimalt laget for å bruke det da selvfølgelig.

Men for h*lvete da. Apple Pencil er ikke ment for "de fleste"! Det er ment for profesjonelle brukere! Naturligvis kan hvem som helst kjøpe det hvis de ønsker det, men du skjønner vel hva navnet "iPad Pro" betyr?

La meg sitere meg selv;

- "Sant det. Men det er fortsatt bare siktet mot en bestemt gruppe brukere. Hvilke formål har jeg som student f.eks? For meg blir Apple Pencil noe jeg ikke har bruk for i noe sammenheng. Men hvilke arbeidsgrupper utenom arkitekter, designere og kunstnere /tegnere er den rettet mot? "

- "Spesielt siden den bare blir brukt til et formål; design og tegning."

Leser du hva jeg skriver?


Hvilke begrensninger mener du Apple Pencil har?

Apple Pencil er bare rettet i mot en spesiell type forbrukere og app'er, noe som gjør den meget begrenset for flertallet av iPad-brukere som ikke vil kunne ha behov for dette.

Andre begrensinger er at den aldri kommer til å kunne erstatte blyanter, penner eller pensler.

Spør du meg er verken iPad eller Apple Pencil noe mer en et mellom-produkt av iPhone og bærbare maskiner med formål for en enklere løsning av disse to produktene kombinert sammen. Bedre og enklere "surfe"-kvalitet, bedre email-håndtering, bedre bilde/video-fremvisning og selvfølgelig mer bærbarhet!
Sist endret av Viper33; 14. april 2016 kl. 00:40.
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Forskjell på et tegnebrett og en Apple Pencil. I praksis vil dette gi helt andre resultater.
Vis hele sitatet...
Hva er forskjellen, og hva slags resultater tenker du på?

Hele verden. Høhø. Den var ny gitt! Når sa jeg det? Har dette blitt personlig eller noe? Jeg vil bare observere hva andre syntes om Apple's produkter og hva som er bra/dårlig.
Vis hele sitatet...
Du observerer ikke bare, men kommer med kommentarer og påstander.

Mao, om man siterer andre, så har man automatisk dratt en konklusjon? What?! Det du sier er helt utenfor min rekkevidde. Du kan bruke Apple Pencil til akkurat samme task som en stylus i tillegg til appene som er utviklet for Apple Pencil etter som jeg har testet den. iOS er jo ikke optimalt laget for å bruke det da selvfølgelig.
Vis hele sitatet...
Men herregud da, er det så j*vla vanskelig? At du kan bruke AP til ditt og datt betyr ikke at den ble laget for det. Den ble laget for proffbrukere innenfor relevante bransjer, som f.eks. design og arkitektur.

La meg sitere meg selv;

- "Sant det. Men det er fortsatt bare siktet mot en bestemt gruppe brukere. Hvilke formål har jeg som student f.eks? For meg blir Apple Pencil noe jeg ikke har bruk for i noe sammenheng. Men hvilke arbeidsgrupper utenom arkitekter, designere og kunstnere /tegnere er den rettet mot? "

- "Spesielt siden den bare blir brukt til et formål; design og tegning."

Leser du hva jeg skriver?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg leser hva du skriver. Og du ser fortsatt ikke ut til å ha fått med deg at du åpenbart ikke er i målgruppen. Den er ment for profesjonelle brukere som har behov for slike verktøy. Du vet, for eksempel de som betaler over 20000 kroner for et tegnebrett.

Apple Pencil er bare rettet i mot en spesiell type forbrukere og app'er, noe som gjør den meget begrenset for flertallet av iPad-brukere som ikke vil kunne ha behov for dette.
Vis hele sitatet...
Hvor mange ganger skal jeg måtte påpeke at Apple Pencil ikke er ment for folk flest? Den er ment for proffbrukere som har behov for den slags verktøy.

Andre begrensinger er at den aldri kommer til å kunne erstatte blyanter, penner eller pensler.
Vis hele sitatet...
Så hvis et fly ikke kan erstatte en sykkel så er det en relevant begrensning ved et fly?

Eller kan det være at forskjellige ting har forskjellige bruksområder?

Dessuten er det helt tullete å komme med en så generell påstand som den du presterer å komme med her. Hvem og hva er det den skal erstatte blyanter, penner eller pensler for, og hvilken relevans har det? Tegnebrett har tross alt erstattet nettopp slike ting for utallige profesjonelle over hele verden.

Igjen, har du hørt om tegnebrett? Du vet, de blant annet designere bruker for å jobbe på PC?

Spør du meg er verken iPad eller Apple Pencil noe mer en et mellom-produkt av iPhone og bærbare maskiner med formål for en enklere løsning av disse to produktene kombinert sammen. Bedre og enklere "surfe"-kvalitet, bedre email-håndtering, bedre bilde/video-fremvisning og selvfølgelig mer bærbarhet!
Vis hele sitatet...
Det lønner seg ikke å spørre deg så lenge du ikke engang klarer å få med deg hvem Apple Pencil er laget for. Når du skriver at "de fleste ikke har bruk for det" så er det ment som kritikk fra din side. Men jeg har påpekt ekstremt mange ganger nå at den ikke er ment for "de fleste", så hvorfor bruker du det fortsatt som argument for å rakke ned på produktet?

---------------------------------------------------------------------------





Sitat av Veys Vis innlegg
Først forstå at jeg ikke bryr meg om produsent.
Eneste grunn til at jeg diskuterer Apple i denne tråden er på grunn av at tråden handler om Apple.
Vis hele sitatet...
Problemet er at du kommer med ren feilinformasjon om Apple, samt at du kritiserer Apple på en måte som gir inntrykk av at de er de eneste som f.eks. benytter seg av fabrikker i Kina. Dessuten sammenligner du Apple med andre produsenter og kommer med påstander om mye lavere kvalitet.

Du kan jo ikke forvente at jeg skal klippe opp alle videoen og vise deg alle problemene som han reparerer.
Det er du som ikke gidder å bruke tid på forstå hva jeg mener det er ikke jeg skal som mate deg informasjon igjennom en teskje.

Jeg har hatt sett nesten alle videoene du har ikke engang sett på en.
Vis hele sitatet...
Jeg forventer at du underbygger påstander du har kommet med, jo. Det er ikke min jobb å bevise at det du påstår er sant. Den som påstår noe har bevisbyrden.

Jeg overdrev nok litt ja, men foxconn er det dårligste fabrikken som setter sammen elektronikk.
Store deler av produktene er satt sammen av studenter som blir tvunget til å jobbe der.
http://www.theguardian.com/commentis...ur-china-apple
Dette gjelder ikke bare Apple men de er den største bedriften som får produktene sine satt sammen hos foxconn.
Vis hele sitatet...
Hvor har du det fra at Foxconn er den dårligste fabrikken? Et søk på "Foxconn quality" gir tonnevis av artikler om hvordan Apples ekstreme krav til kvalitet til og med har fått arbeiderne der til å gå ut i streik:

http://www.wired.co.uk/news/archive/...foxconn-strike

Og Apple er tydeligvis aktive med å kvalitetssjekke Foxconn:

http://www.slashgear.com/apple-repor...sues-22278735/

Såvidt jeg kan se står det ingenting i artikkelen din om at Foxconn er den dårligste fabrikken. Så hvor har du det fra? Skal du virkelig fortsette å slenge ut rene løgner som du dikter opp der og da?

Jeg har et poeng:

Er en stasjoner, laptop mac bedre til: Videoredigering, Photoshop, Spill Rendering, Prosessering hastighet. En en Windows laptop, stasjoner?
Hvis du sammenligner prisen på en desktop pc mot en mac desktop så får du mindre ytelse fra Apple enn Windows.

Du kan ikke spille noen nye grafikk krevende spill på en mac som koster i de fleste tilfeller dobbelt så mye som en Windows pc.

En desktop pc slår jo en desktop mac til Apple på både pris og ytelse.

Dette er ren fakta: http://www.cnet.com/how-to/performan...-snow-leopard/

Testen sammenligner bare operativsystemet.
Vis hele sitatet...
I artikkelen din, som er fra 2009, kan man lese: "Snow Leopard consistently beats Windows 7 in many general performance areas."

Men hva er egentlig poenget ditt? Først snakker du om hardware, og så linker du til en test av operativsystemer.

Poenget mitt var bare at Apple ikke er best på kvalitet til alle tider.
Vis hele sitatet...
Det er ikke det vi diskuterer. Vi diskuterer påstanden din om at de alltid er dårligst. Det er du som har kommet med "ekstreme" uttalelser her. Andre har bare svart deg på disse.

Ordet jeg egentlig mente var manipulering min feil.
Vis hele sitatet...
At du har evne til å innrømme feil er veldig bra. Det skal du ha. Men det hadde vært enda bedre om du faktisk lærte av feilene dine. Du kommer fortsatt med ganske ekstreme negative påstander om Apple.

Produktet er skjermen.
Retina Display reklameres for å være en skjerm der du ikke kan se piksler.
Dette er bare tull da det eneste de har gjort er å øke PPI tettheten på skjermen som teoretisk ikke lar deg se piksler i en viss avstand.
Vis hele sitatet...
Hvor reklameres det for dette? Her er videoen der RD ble annonsert:

https://www.youtube.com/watch?v=kcnKi7GxZ2k#t=1m40s

Legg merke til at han snakker om en viss avstand fra ansiktet etter noen sekunder. Grunnen til at det heter "Retina display" er at på en gitt avstand er punktstørrelsen så liten at det menneskelige øyet ikke har evne til å skille mellom hvert billedpunkt.

Og siden de brukte Retina Display som navn på dette da de først lanserte det, hvorfor skal de ikke fortsette å bruke det? RD blir ikke mindre RD av at andre produsenter har fulgt etter.

Retina display blir markedsført kraftig for å få forbrukeren til å tro at skjermer på telefonen til Apple er bedre en andre sine produsenter sine.
skjermer.
Vis hele sitatet...
Kan du vise til denne markedsføringen? At de nevner RD og sier positive ting om det betyr ikke at de sier noe feil.

Og hvilke produsenter er det som ikke påstår at de er bedre enn konkurrentene sine egentlig?

Nesten alle andre produsenter har høyere PPI på skjermene sine enn det Apple bruker. Dette kan du se her: http://dpi.lv/
Vis hele sitatet...
Hva så?

Nei det er ikke bare Apple som driver med det nesten alle store selskaper driver med det til en grad eller annen. Reklame handler mer om manipulering av underbevisstheten din enn det gjør om å informere forbrukerne.
Jeg har aldri antydet til at det bare er Apple som gjør dette. Eneste grunnen til at jeg tar dette er at Apple driver mye mer med dette en andre selskaper.

De brukere en annen metode som jeg personlig synes er mye verre enn mange andre selskaper.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte driver Apple mye mer med dette enn andre selskaper, og hva er "dette" egentlig? Reklame generelt. Hvilken metode bruker de som du synes er verre enn den andre bruker?

Husker du wii i det hele tatt? Den alle nesten hadde men som etter et par måneder bare ble liggende å samle støv under stuebordet: http://www.nielsen.com/us/en/insight...eo-gaming.html

Du tar hele tingen ut av perspektiv, en windows pc som kan gjøre akkurat dette samme som en mac til 18k betyr at det er greit at den koster så ufattelig mye mer? Ikke ta dette ordrett det er et eksempel.
Vis hele sitatet...
Jeg husker Wii veldig godt. Faktisk solgte den vel også flere spill per konsoll enn konkurrentene. Wii har f.eks. syv spill som solgte over 20 millioner. Xbox 360 og PS3 har ett spill hver som har solgt mer enn det. Faktisk har Wii tre spill som solgte mer enn 30 millioner kopier! Flere av disse spillene førte også til en massiv økning i salget av Wii-konsoller.

Så jo, jeg husker Wii veldig godt, siden den lille konsollen som ble banket av de andre på specs og kraft banket de andre opp i antall salg.

Apple er et premium merke det koster mer på grunn av små detaljer som trackpaden, tastaturet. Det koster også en god del mer bare på grunn av at det er en eple logo på produktene deres det er som Razer det koster mer på grunn av flashy lys med en Razer logo.
Du har beats by dr dre som Apple kjøpte for ikke så lenge siden. Dette er et merke som produserer søppel, de lever av reklamering og av at forbrukerne tror de kjøper et kvalitets produkt men produktet er overpriset søppel i forhold til andre merker for under halve prisen. https://i.imgur.com/WB2kIwB.png
Vis hele sitatet...
Tråden handler om Apple ikke alle andre produsenter.
Vis hele sitatet...
Måten du formulerer deg på gir inntrykk av at dette er noe som er spesielt for Apple. Du kan ikke skjule deg bak bortforklaringen om at det er en tråd om Apple. Hadde du faktisk vært så redelig så hadde du ikke holdt på som du gjør.

Touchtelefoner fantes helt tilbake til 1994..
Multi touch var der Apple var en av de første.
Vis hele sitatet...
Men herregud, les hva jeg skriver da: "Måten Apple gjorde touch på var ny."

Touch-telefonene fra 1994 var neppe berøringsskjermer, men trykkskjermer der man sannsynligvis trengte en stylus.

Bedre specs gir deg kjappere datamaskin som gjør datamaskinen bedre å bruke generelt sett. Det er en grunn til at det kommer nye teknologier hele tiden det er nødvendig når man trenger å gjøre mer avanserte oppgaver med datamaskinen.

Du forstår jo ikke at en mac til 18k er dyrt for å ikke kjøre noen ting som krever bedre hardware?

Kjøper du en mac til 18k til bestemoren din som skal sitte på Internett og Netflix? det handler om å kjøpe et produkt som passer behovet ditt.

At folk gir blanke faen i spesifikasjoner er en dårlig unnskyldning for å bruke så mye penger.
Vis hele sitatet...
Poenget er at spesifikasjoner ikke er det som selger i seg selv. Det som er viktig er den generelle opplevelsen. Fantastiske specs gir ikke nødvendigvis en god opplevelse. For eksempel kan en veldig rask maskin også være veldig støyende, kreve mye strøm, og føre til mye varmeutvikling.

Da kjøper du jo bare produktet på grunn av merke og operativsystemet eventuelt utsende.
Vis hele sitatet...
Eventuelt fordi det er et bra produkt som fungerer bra og som gir en god opplevelse.

Du kjøper deg ikke en Ferrari for å dra til jobb hver dag. Du kjøper en bil som holder til ditt bruk til en rimelig pris.
Vis hele sitatet...
Hvem er du som skal fortelle andre hva de skal kjøpe? Hvem gjorde deg til guden over alle guder som skal definere andres behov for dem?

Til en liten grad ja, men det er forsatt totalt overfladiske ting.
Det er penger som kunne blitt brukt på bedre måter.
Vis hele sitatet...
Sier hvem?

Apple har bedre trackpad en de fleste andre maskinen. Men dyrere windows maskiner har nesten et like bra system.
Vis hele sitatet...
Nesten, men ikke så nesten at det ikke er mye dårligere enn på Mac. Selv de beste trackpads på Windows-laptops ligger langt bak Macbook.

Tastaturet på mac er ikke noe å skryte av det er små knapper som vingler når du trykker på dem. Laptop tastaturer er dårlig på nesten alt produsenter.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt uenig. Det er en enorm forskjell på tastaturet på Macbooks og de fleste Windows-laptops. Tastaturet på Macboox er faktisk svært bra å skrive på.

Men virker veldig som at du bare kjøper fra billigere produsenter som ikke lager bra kvalitets produkter å sammenligner dem utifra det.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sammenligner ut fra det jeg faktisk har prøvd. Det er enkelt å prøve tastaturer i butikken, for eksempel.

Det rettferdiggjøres uansett ikke at maskinene skal koste 10k mer, det er små detaljer som ikke er kritiske til å faktisk gjøre noe med maskinen.
Vis hele sitatet...
Det var ment som eksempler, noe jeg også skrev. Kan du snart begynne å lese det jeg skriver?

Du kan ikke gjøre nesten noe med et Apple produkt i forhold til en Windows pc. Du kan ikke oppgradere RAM, i noen tilfeller ikke SSD.
Vis hele sitatet...
Man kan bruke Apple-produkter i stedet for å bruke all sin tid på å fikle med dem.

Hvis du skal skrive oppgaver i Word og gjøre enkle oppgaver som ikke krever maskin ytelse da vill en mac fungere. Men til alt annet er en mac nesten ubrukelig hvis du skal gjøre arbeidet effektivt.

Har du masse penger å har lyst på et produkt alle kjenner igjen kjøp en mac.

Har du lyst på en maskin med bra ytelse muligheten for å oppgradere som kan gjøre alt en mac kan til under halvparten av prisen kjøp windows.
Vis hele sitatet...
Hva er Mac ubrukelig til?

Apple fant jo ikke opp ultrabook konseptet, det ble mer populært etter macbook air ja. https://en.wikipedia.org/wiki/Netbook
Vis hele sitatet...
Nei, Apple fant ikke opp Ultrabook. Ultrabook er et begrep laget av Intel, og var ment som et svar på Apples ultraportable laptops.

Å sammenligne netbooks med laptops er toppen av tåpelighet.
Sist endret av hemmeligegreier; 14. april 2016 kl. 21:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Viper33's Avatar
Trådstarter
Hva er forskjellen, og hva slags resultater tenker du på?

Forskjellen trenger jeg ikke forklare en gang. Sier seg selv, Google it.

"https://www.youtube.com/watch?v=lOOyL_2zE7g"

Her har du jammen også de som ikke trenger Apple Pencil også! Men du får nok mye, mye mer detaljer med en Apple Pencil.




Du observerer ikke bare, men kommer med kommentarer og påstander.

Jeg sa at jeg vil observere hva andre mener om disse produktene! Les hva kommentaren var rettet mot! Spesielt når du kommer med slike evneveike kommentarer som;

"Det er ikke jeg som later som jeg representerer hele verden, inkludert profesjonelle brukere."

Hvordan kan du forvente at noen tar deg seriøst med slike uttalelser? Ingenting av det jeg har sagt har jeg påpekt er noe som oppriktig skal være det som er sant. Det virker som du tar mye mer bastante konklusjoner en hva jeg selv gjør.



Men herregud da, er det så j*vla vanskelig? At du kan bruke AP til ditt og datt betyr ikke at den ble laget for det. Den ble laget for proffbrukere innenfor relevante bransjer, som f.eks. design og arkitektur.

Enda en gang, det har jeg sagt selv flere ganger til deg. Les hva jeg skriver!



Ja, jeg leser hva du skriver. Og du ser fortsatt ikke ut til å ha fått med deg at du åpenbart ikke er i målgruppen. Den er ment for profesjonelle brukere som har behov for slike verktøy. Du vet, for eksempel de som betaler over 20000 kroner for et tegnebrett.

Her gjentar du deg selv igjen. Og jeg har svart deg til beste evne på dette tidligere...



Hvor mange ganger skal jeg måtte påpeke at Apple Pencil ikke er ment for folk flest? Den er ment for proffbrukere som har behov for den slags verktøy.

Nok igjen, gjentakelse.

Du skriver det samme som i sitatet mitt, hvor jeg sier akkurat det samme.

"Apple Pencil er bare rettet i mot en spesiell type forbrukere og app'er, noe som gjør den meget begrenset for flertallet av iPad-brukere som ikke vil kunne ha behov for dette."


Så hvis et fly ikke kan erstatte en sykkel så er det en relevant begrensning ved et fly?

Snakker imot deg selv her. Fly har sine begrensinger fordi den nettopp ikke kan erstatte en sykkel... Flyr du til jobb kanskje?


Eller kan det være at forskjellige ting har forskjellige bruksområder?

Kommer an på hvilke ting du mener. Men generelt sett, så er absolutt det en mulighet.

Dessuten er det helt tullete å komme med en så generell påstand som den du presterer å komme med her. Hvem og hva er det den skal erstatte blyanter, penner eller pensler for, og hvilken relevans har det? Tegnebrett har tross alt erstattet nettopp slike ting for utallige profesjonelle over hele verden.

Kanskje du har rett og jeg feil. Jeg kan ikke spå fremtiden. Det kan kanskje du. Jeg bruker fortsatt vanlig pen, blyant og pensel når jeg tegner/skriver i alle fall.

Igjen, har du hørt om tegnebrett? Du vet, de blant annet designere bruker for å jobbe på PC?

Jepp! Fantastiske produkter!

http://www.sitepoint.com/why-you-sho...rawing-tablet/



Det lønner seg ikke å spørre deg så lenge du ikke engang klarer å få med deg hvem Apple Pencil er laget for. Når du skriver at "de fleste ikke har bruk for det" så er det ment som kritikk fra din side. Men jeg har påpekt ekstremt mange ganger nå at den ikke er ment for "de fleste", så hvorfor bruker du det fortsatt som argument for å rakke ned på produktet?

De fleste har jo ikke bruk for det! DET ER JO POENGET! Det sier jo seg selv! Mener du kanskje de har det? Det er ikke kritikk! Det er fakta! Du vrenger og slenger ut på all slags meningsløse standpunkter imot meg som om jeg hater alt Apple har produsert. Du leser ikke hva jeg har skrevet. Hvordan kan du si jeg rakker ned på produktet?? Tullete og evneveikt av deg å si! Beklager at jeg sier det, men det er sant...

LES hva jeg skriver;

"Personlig liker jeg også Apple Pencil, siden den åpner opp bedre muligheter for de som driver med kunst o.l.. Også noe som er vell verdt å nevne er hvor mange tusen dollar Apple bruker til utvikling av disse appene som skal forbedre brukervennligheten til de som velger å bruke appene. Altså; Det er billigere for en som tegner å kjøpe Apple Pencil, en å måtte kjøpe utstyr i en dyr "kunstbutikk" om jeg tørr å kalle det for det...."
Sitat av Viper33 Vis innlegg
Hva er forskjellen, og hva slags resultater tenker du på?

Forskjellen trenger jeg ikke forklare en gang. Sier seg selv, Google it.

"https://www.youtube.com/watch?v=lOOyL_2zE7g"

Her har du jammen også de som ikke trenger Apple Pencil også! Men du får nok mye, mye mer detaljer med en Apple Pencil.
Vis hele sitatet...
Hva mener du jeg skal Google? Det eneste jeg fant var artikler der Apple Pencil kåres til vinner over tradisjonelle tegnebrettsystemer av profesjonelle. Du kan uansett ikke forvente at andre skal gjøre jobben din med å underbygge egne påstander!

Og hvilken relevans har denne videoen?

Men herregud da, er det så j*vla vanskelig? At du kan bruke AP til ditt og datt betyr ikke at den ble laget for det. Den ble laget for proffbrukere innenfor relevante bransjer, som f.eks. design og arkitektur.

Enda en gang, det har jeg sagt selv flere ganger til deg. Les hva jeg skriver!
Vis hele sitatet...
Så hva er poenget med å klage over at du personlig ikke har behov for den? Hva er poenget med å påpeke det åpenbare, nemlig at Apple Pencil ikke er ment for alle? Du formulerer deg på en måte som gjør at det du skriver fremstår som kritikk - at fordi mange ikke har bruk for den så er det bare tull.

Du skriver det samme som i sitatet mitt, hvor jeg sier akkurat det samme.

"Apple Pencil er bare rettet i mot en spesiell type forbrukere og app'er, noe som gjør den meget begrenset for flertallet av iPad-brukere som ikke vil kunne ha behov for dette."
Vis hele sitatet...
Jeg skriver ikke det samme. Jeg påpeker fakta. Du fyller inn med meningsytringer og formuleringer som er forsøk på å rakke ned på den, som f.eks. "meget begrenset". Du kommer altså med (totalt mislykkede) forsøk på kritikk.

Så hvis et fly ikke kan erstatte en sykkel så er det en relevant begrensning ved et fly?

Snakker imot deg selv her. Fly har sine begrensinger fordi den nettopp ikke kan erstatte en sykkel... Flyr du til jobb kanskje?
Vis hele sitatet...
Nei, jeg snakker ikke imot meg selv. Et fly er noe annet enn en sykkel og har en helt annen målgruppe. Det er poenget. Fly gjør ikke at man ikke trenger sykler, og omvendt. Det er du som kommer med merkelige utsagn.

Du skrev nemlig: "Andre begrensinger er at den aldri kommer til å kunne erstatte blyanter, penner eller pensler."

Da spurte jeg om det at et fly ikke erstatter sykler er en relevant begrensning ved et fly. Hvorfor er det en begrensning at Apple Pencil ikke kan erstatte alt mulig rart?

Igjen, har du hørt om tegnebrett? Du vet, de blant annet designere bruker for å jobbe på PC?

Jepp! Fantastiske produkter!
Vis hele sitatet...
Så hvorfor begynner du å snakke om hvordan det er en "begrensning" at Apple Pencil ikke erstatter et eller annet, når poenget med den er digitalt designarbeid og lignende?

Det lønner seg ikke å spørre deg så lenge du ikke engang klarer å få med deg hvem Apple Pencil er laget for. Når du skriver at "de fleste ikke har bruk for det" så er det ment som kritikk fra din side. Men jeg har påpekt ekstremt mange ganger nå at den ikke er ment for "de fleste", så hvorfor bruker du det fortsatt som argument for å rakke ned på produktet?

De fleste har jo ikke bruk for det! DET ER JO POENGET! Det sier jo seg selv! Mener du kanskje de har det? Det er ikke kritikk! Det er fakta!
Vis hele sitatet...
Du formulerer det som kritikk. Hvilken relevans har det å påpeke dette hvis det ikke er ment som kritikk?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jaja...

Kan vel si at jeg er en Apple-Hater som folk ville ha kaldt det. Rent teknisk sett så er det ikke noe i veien med det som kalles desktop/ laptop serien av produkter, de er tildels frie og åpne samt at kode kjøres like greit der som på alle andre plattformer, det heller mot mobil og nettbrett serien, og alt grunnet dette "nazi! regime de går for, selv om det er ment i beste mening. Om folk liker dette så må de få lov til det, men jeg er konsekvent i mot dette da det etter mitt bruk ikke fungere til deg JEG vil at det skal funger som.

Men det er alltids en ting jeg syntes er litt på kanten når det kommer til slike diskusjoner, å det er rett å slett sikkerhets aspektet av ting, om det er Apple, Windows, GNULinux eller andre OS/HW kombinasjoner så er alle OS og maskinvare sårbare uansett hvordan en vri å vender på ting, det handler i bunn å grunn om en eneste ting å det er spørsmål om tid.

Det er også en styggedom å ta en Windows vs Apple samt slenge inn GNULinux sånn random for å kjekke seg litt. Det er greit å påstå å si at GNULinux er trygt som i banken, men om noen husker Heart-Bleed ! vel ta å hent dere inn, ting kommer å går i tide og utide, sånn er denne verdenen.

Om jeg sier at MS har 441 produkter og av disse så er det 11 produkter med en fordeling på 4461 sårbarheter. VS Apple som har 106 produkter med en fordeling av 3315 sårbarheter på 31 av produktene så vil jeg påstå at Apple ikke er så mye bedre en MS på noen som helst måte over årene som har gått, det er bare måten folk får info på som er totalt blåst i filler.

For de som bruker Windows så har de i såfall et OS som tryner og gjør tilkjenne når ting tverker seg, kontra Apple, som gjør lite for å opplyse en fornøyd bruker med at OS'et er en totalt sveiser-ost å regne, uansett hvem leier en tilhører så er det lov å knekke fingeren ned i ei blomsterkasse med jord å kjenne på tempen, fordi begge er produkter av mennesker som til stadig driter på spaden å produsere en drøss med feil å mangler, all over. GNULinux er også full av huller, feil og mangler men til alt overmot så er det få som kaster stein i sitt eget glasshus uten å ha nye vinduer som erstatting. ( les; the folks that know some shit uses things that other people dont know shit about)

Til alle som sier at Apple-PC'r er bedre, vel ja, de nok det i mange sammenhenger på lik linje som at de som bruker MS basert OS på sine PC'r har sine fordeler på veldig mange plan de også, men igjen så er det dritten bak tastaturer som må få velge hvilken måte h*n liker å bli rundlurt på, for all del.

Takker Finnene for Jolla en så lenge, så får en holde seg til obskure OS på PC fronten, selv om innlegget paradoksalt nok ble skrever på en W10 basert PC.