Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 695
Har spilt inn to sanger nå om dagene. Har ikke gjort noe annet en å ha et 1. utkast. Spilte inn dette med en gitar på den innebygde microen i macbook og brukte Garageband til sammensetting. Sangene er ikke i nærheten av fullført, men jeg ble ganske fornøyd til slutt. For meg så er det ikke viktig med lydkvalitet, men konsept, feeling og gjennomføring. Kom med noen tilbakemeldinger.

http://www.youtube.com/watch?v=IVvi7...eature=related

[/url]http://www.youtube.com/watch?v=BVj_MXuChJw&feature=related[/url]
My Different Case
Jeg synes det tok litt lang tid før sangen faktisk startet, var mye tull på starten. Men liker gitarspillet når det kommer inn for fullt. Merker at du kanskje ikke er proff, kanskje en av dine første sanger? Kanskje vokalen kan øves [i]litt[/I på? Men ellers, så er det en ganske kjedelig sang. Jeg liker generelt sanger sånn som det her, men det ble rett og slett for kjedelig. Men likte solo delene, det skolle bare vært litt mer!

Let it Rain
Mye av det samme egentlig, hører ikke mye forskjell på gitarspillinga. Føler nesten at vokal var værre her..

Men ellers! Om dette er din første sang så er det en veldig god start

(La inn linker for å gjøre det litt lettere for de andre)
Sist endret av OlavGal; 10. desember 2010 kl. 11:41.
My Different Case var temmelig chill og fin, men syntes gitarriffet høres ut som en skamløs rip-off av Wish You Were Here.
Helt enig med King Ink angående My Different Case. Tydeligvis har du hørt litt på Pink Floyd Ellers kunne låta blitt bra om den var mindre stereotyp. Man går fort lei i lengden.

Let it rain var veldig Brit-Pop aktig med klare referasjoner til kanskje spesielt Oasis - uten å dra noen sammenlikninger. Også denne kunne blitt gjort mye mer spennende og mindre stereotyp.
Sist endret av Kennyh; 13. desember 2010 kl. 04:12.
Sier det samme om "My Different Case" som en del andre, det første som slår en er Pink Floyd - "Wish You Were Here"
Synes faktisk vokalen var litt for myk, ville skrudd litt på eq der.
Ellers var det et fint konsept, hjalp på med de vakre bildene.
Kanskje legg inn litt mer variasjon i akkordene, skap andre stemninger!