Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3573
Speed, fart, makka, pepper, joggesko du vet kjært barn men og en liten satan. Tenkte det kunne være fint med en tråd om hvordan deale når nedturen setter i gang og bivirkningene ringer inn.

Veit det fins råd der ute spre kunnskapen!

Om denne tråden fins fra før må jeg bare unnskylde, kunne nå hvertfall ikke finne noen.

Min egen lille liste er så her
-En god teskje salt i magen hjelper kroppen å holde på vannet, istedet for å renne rett gjenno,.
-Det hjelper og på tørr munn og ånde.
-Magnesium mot kramper og kjevekjør er en kjent klassiker som bør nevnes.
-"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" på nrk er fint å se på når alt virker håpløst
-Havregrøt (jeg liker den best med melk og chiafrø i) glir lett ned når mat virker umulig
-Sukkerholdig brus er og en god ting for å få opp blodsukkeret
Sist endret av nymus; 25. november 2020 kl. 07:05. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For meg er det bare en rivotril og xanax som funker, prøver også å ha et par øl i kjøleskapet som hjelper godt på etterskjelven hvis den kommer.
Finnes sikker alternativ sunnere måter å møte nedturen på, men har jeg først tatt speed så er det ille nok og tar en snarvei for å få det bedre!

Han en ikke tilgang på slikt så hjelper det å sette på en film og tenke at en må ikke sove og stresse over det. =)
Anonym bruker
"Vant Sandflyndre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av nymus Vis innlegg
Speed, fart, makka, pepper, joggesko du vet kjært barn men og en liten satan. Tenkte det kunne være fint med en tråd om hvordan deale når nedturen setter i gang og bivirkningene ringer inn.

Veit det fins råd der ute spre kunnskapen!

Om denne tråden fins fra før må jeg bare unnskylde, kunne nå hvertfall ikke finne noen.

Min egen lille liste er så her
-En god teskje salt i magen hjelper kroppen å holde på vannet, istedet for å renne rett gjenno,.
-Det hjelper og på tørr munn og ånde.
-Magnesium mot kramper og kjevekjør er en kjent klassiker som bør nevnes.
-"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" på nrk er fint å se på når alt virker håpløst
-Havregrøt (jeg liker den best med melk og chiafrø i) glir lett ned når mat virker umulig
-Sukkerholdig brus er og en god ting for å få opp blodsukkeret
Vis hele sitatet...
Det var absolutt litt sunnere tips enn det jeg kom med. =)

Bare å spise og drikke underveis kan minimere nedturen veldig mye.
Dehydrering, sult og lavt blodsukker kan føles like ille som en speednedtur.

Det er fort å glemme, og da kan man få den nedturen..
R.i.p 23.04.2021
Det og få i deg nok mat og drikke mens du speeder gjør så jeg ikke får nedtur 9 av 10 ganger. Vis det allikevel skulle komme en nedtur (mest sannsynlig ved skiten utblanda amf)tar jeg en rivo/xanax og tar en lang varm dusj til jeg føler meg sigen så rett i sengs.
Sist endret av Tarm; 25. november 2020 kl. 09:30.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Det og få i deg nok mat og drikke mens du speeder gjør så jeg ikke får nedtur 9 av 10 ganger. Vis det allikevel skulle komme en nedtur (mest sannsynlig ved skiten utblanda amf)tar jeg en rivo/xanax og tar en lang varm dusj btil jeg føler meg sigen så rett i sengs.
Vis hele sitatet...
Hva får deg til å tro at «skitten» amf gir nedtur?

Nedturen kommer fra den delen av amf’en som er aktiv - det er en direkte følge av den delen som er «ren». Blir som å si du blir fyllasyk pga blandevannet.

Det finnes en del substanser som er aktiv akkurat under injeksjon, eksempelvis hornsalt, engelsk salt og startgass. «Kicker», om du vil, men jeg ser ingen grunn til å tro disse påvirker nedturen.

Den avgjørende variabelen for virkning og bivirkninger, er altså hvilken type amfetamin det er. Det er også stor forskjell på forskjellig isomeri (altså samme molekyl arrangert annerledes, eksempelvis speilvendt). Du kan selvsagt være så uheldig at du får noe som ikke er amfetamin i det hele tatt, eksempelvis koffein eller efedrin. Men da snakker vi strengt tatt ikke om amfetamin lenger.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Speedkjøret unner jeg ikke på mine verste fiender. Bare så det er sagt. For det er en hel tids jobb bare det å skulle ivareta egen helse. Det blir altfor mye micro-management med alt. Men nok om det.

Alltid ha downers og smertstillende på lager.
Pils i kjøleskapet eller rødvin på flaska.
Sørg for å ha mat bestandig.
Ikke vær en boms.
Spis ordentlig.
Personlig hygiene blir mer viktig sammen med tannhelse. Ingenting er som å dusje bort masse fæl makkasvette. Du bare merker at dette trengte du å få bort fra huden..!!
Søvn! Søvn Søvn !!!
Egentlig bare sørg for og iverta egen helse best mulig mtp best mulig kosthold og restitusjon. Ja, rett å slett ta vare på deg selv ekstra, som du da trenger, men ikke legger merke til pga stoffet.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Hva får deg til å tro at «skitten» amf gir nedtur?
Vis hele sitatet...
Bekymre eder ej

Er ble misstolket og forvekslet med gir da Christian IIIs Bibel ble utgitt i 1550. Skitten amf er nedtur, case closed Husker den tiden godt, ingen som bøffa ut amfen sin da.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av nymus Vis innlegg
Speed, fart, makka, pepper, joggesko du vet kjært barn men og en liten satan. Tenkte det kunne være fint med en tråd om hvordan deale når nedturen setter i gang og bivirkningene ringer inn.

Veit det fins råd der ute spre kunnskapen!

Om denne tråden fins fra før må jeg bare unnskylde, kunne nå hvertfall ikke finne noen.

Min egen lille liste er så her
-En god teskje salt i magen hjelper kroppen å holde på vannet, istedet for å renne rett gjenno,.
-Det hjelper og på tørr munn og ånde.
-Magnesium mot kramper og kjevekjør er en kjent klassiker som bør nevnes.
-"Der ingen skulle tru at nokon kunne bu" på nrk er fint å se på når alt virker håpløst
-Havregrøt (jeg liker den best med melk og chiafrø i) glir lett ned når mat virker umulig
-Sukkerholdig brus er og en god ting for å få opp blodsukkeret
Vis hele sitatet...


Jeg kan like så gjerne slenge på siden jeg har hatt ett Parr nedturer

Kjøp masse juice om du ikke får i deg mat så er juice perfekt. Smoothie eventuelt også men jeg liker ofte ikke følelsen av mat når jeg er på nedtur, en pils er også godkjent men jeg liker ikke å drikke meg full.

Isåfall om jeg skal ha mat blir det gjerne take away som thai mat, krydder og digg næring slår ikke feil. Eller mild mat som havregrøt med en dæsj honning, frukt og te.

Plopper 10mg valium, men helst ikke føre det har gått maaaange timer siden sist dose på grunn av hjertet (noe som kan påvirke angst enda mer ille) utenom røyker jeg kanskje litt Jonas. Tar også en melatonin føre jeg skal sove.

En annen løsning er jo truxal, ikke alle som liker det men jeg synes det tar fallet bra og oppå det er det litt mindre hardt for hjerte enn benzo.

Få i deg sol og luft. Og en magesyre tablett for sure oppstøt og prøv og holde deg unna koffein, men Coca Cola er digg for kvalmen eller farris.

Jeg tåler ofte ikke masse lyder og slikt med en nedtur men litt koselig tv programmer er alltid kjekt.

Uansett jeg er også en av de som har mye større risiko for harde nedturer og dette her funker for meg å overleve