Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 6110
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg så et innlegg fra politiets nettpatrulje-Troms der de skriver at det kan potensielt finnes dødelige piller der og tre unge menn har nylig dødd av mulig overdose.
Bildet de viser ligner på forsiden til Ksalol , men ingen navn nevnes og i tillegg ligger det noen løse på bildet , med delestrek(?).

Noen som vet noe om dette?
For meg høres det litt ut som unge og uerfarne kan ha tatt for mye eller blandet med noe annet siden de snakker om overdose og potensielle dødelige piller uten noe mer info.

Sjekk gjerne siden deres og bildet og si hva dere tolker ut av det.
Så innslag om det på TV, politiet ble intervjuet. Ikke noe informasjon om hva som gjorde pillene farlig, ingen eksempler på hvordan de dødelige pillene ser ut. Kun "drugs are bad mmmkay". Snakk om skadereduksjon, godt jobba onkel.
Er garantert noen som kunne ha godt av å vite hvilke piller som inneholder fentanyl atm. Eller hva faen det er
Sist endret av Bothrops; 10. november 2020 kl. 21:20.
Den var noen som hadde sendt denne lenken i kommentarfeltet på facebook posten til politiets nettpatrulje-Troms. De nevner at de er utgitt for å være ksalol(som du trodde), men de mistenker at det kan være fentanyl i dem.
Prøvde selv ut en ksalol som slo meg helt ut. Normalt chugger jeg 6 øl og popper i meg 3xans med noe røykings for å "chille" når jeg henger med den type folk. Sist tok jeg heldigvis bare 1 xan - 12øl fordelt utover ettermiddag til natt først.. Den xan slo knærne ut, tunga fungerte heller ikke på timesvis.

Tenkte ikke særlig over det før nå som jeg leste dette men jeg ble helt ødelagt. En xan.. Er en mystisk gjeng som fikser det til byen min og så. Pass på, alle smiler til noen dør, også smiler alle fortsatt fordi alle vil ha rusen sin eller pengene sine.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av colakork Vis innlegg
Prøvde selv ut en ksalol som slo meg helt ut. Normalt chugger jeg 6 øl og popper i meg 3xans med noe røykings for å "chille" når jeg henger med den type folk. Sist tok jeg heldigvis bare 1 xan - 12øl fordelt utover ettermiddag til natt først.. Den xan slo knærne ut, tunga fungerte heller ikke på timesvis.

Tenkte ikke særlig over det før nå som jeg leste dette men jeg ble helt ødelagt. En xan.. Er en mystisk gjeng som fikser det til byen min og så. Pass på, alle smiler til noen dør, også smiler alle fortsatt fordi alle vil ha rusen sin eller pengene sine.
Vis hele sitatet...
Var dette Ksalol på brett eller løse og hadde de delestrek som bildet de la ut viser?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Var dette Ksalol på brett eller løse og hadde de delestrek som bildet de la ut viser?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ta sjansen? Kast de
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av zunun Vis innlegg
Den var noen som hadde sendt denne lenken i kommentarfeltet på facebook posten til politiets nettpatrulje-Troms. De nevner at de er utgitt for å være ksalol(som du trodde), men de mistenker at det kan være fentanyl i dem.
Vis hele sitatet...
Så ingen info om det var noe spesielt med disse?. Har blitt solgt masse av de og jeg har ikke opplevd noen få noe annet enn vanlig effekt.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Bothrops Vis innlegg
Så innslag om det på TV, politiet ble intervjuet. Ikke noe informasjon om hva som gjorde pillene farlig, ingen eksempler på hvordan de dødelige pillene ser ut. Kun "drugs are bad mmmkay". Snakk om skadereduksjon, godt jobba onkel.
Er garantert noen som kunne ha godt av å vite hvilke piller som inneholder fentanyl atm. Eller hva faen det er
Vis hele sitatet...
Ja ,jeg synes det var litt lite info og de kunne godt ha vist bakside på brett og er det de løse pillene de mener er Ksalol?. Har ikke hørt noe negativt om de hittil.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Sargasm Vis innlegg
Hvorfor ta sjansen? Kast de
Vis hele sitatet...
Spørsmålet var ikke : burde jeg prøve å ta de farlige pillene de snakker om i Troms, men mere hvilke det var snakk om og om de ble solgt som noe annet siden de ikke ser sånn ut som på bildet. Må da kunne spørre om folk har hørt noe om dette siden det var veldig lite info annet enn overdose og potensielt dødelige,noen på brett , noen løse. Mener de da at de løse er de samme eller er det snakk om to forskjellige typer.
Sitat av zunun Vis innlegg
Den var noen som hadde sendt denne lenken i kommentarfeltet på facebook posten til politiets nettpatrulje-Troms. De nevner at de er utgitt for å være ksalol(som du trodde), men de mistenker at det kan være fentanyl i dem.
Vis hele sitatet...
Takk for link! Woah. Kanskje dumt spørsmål men fins det test kit for sånne piller for å utelukke fentanyl og annen dritt, ala de testkitene for å teste mdma?
Anonym bruker
"Syk Hai"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
TV2.no har en artikkel https://www.tv2.no/nyheter/11768309/
Anonym bruker
"Lett Havert"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Helt sinnsykt skummelt, bruker selv disse ksalol tablettene innimellom da jeg er kjent med styrken på tablettene, og siden den har relativt kort varighet slik at jeg kan være edru til jobb dagen etter. Kjenner flere som er avhengie av disse tablettene, som jeg nå må bekymre meg for at kan dø fra overdose. Håper de kommer ut med noe mer info etterhvert som de finner ut om de avdøde har fentanyl i kroppen, om det er mulig i det hele tatt.

Hvis man er innspist på benzo og skal få en rus fra disse pillene så er det svært vanlig å ta flere omgangen også...
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av celtseus Vis innlegg
Takk for link! Woah. Kanskje dumt spørsmål men fins det test kit for sånne piller for å utelukke fentanyl og annen dritt, ala de testkitene for å teste mdma?
Vis hele sitatet...
Om du bruker ett testkit som slår ut på fentanyl, så vil det fortsatt slå ut som fentanyl om du bruker en knust ksasol som inneholder det, sånn kan du utelukke at den inneholder fentanyl eller andre ting testen sjekker for.
Finnes forøvrig ett eget benzo testkit fra eztest også, ikke bare mdma testkits.
Det går div rykter om att disse i Troms inneholder en form for tienodiazepinderivat. Eksempler på dette er etizolam eller clonazolam.
Hvis dette stemmer så er det ikke umulig att pillene er skevt fordelt og att selv personer med toleranse kan risikere å overdosere.

Det er en stygg trend der personer hiver innpå 30+ diazepam for å virke kjempetøffe, og gjør de det i god tro med fks ett så potent stoff som clonazolam er det over og ut. Spesielt i kombinasjon med alkohol eller opioid/opiat.
Anonym bruker
"Stinn Bison"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Jeg synes det var lite info om dette og synes det er viktig at det blir forklart om det er selve pillene som inneholder noe farlig eller om det er uvitende personer som har tatt for mye/blandet med alkohol og endt med overdose. Det selges masse av de og rart om det kun er noe med de i Troms og siden jeg ikke har hørt om noen andre steder med dødsfall og disse pillene kan det nesten virke som de ikke vet noe mer enn at de har tatt disse pillene , men ikke mengde eller om det er sammen med noe annet.
At det kan være skjevt fordelt virkestoff i fake versjoner er jo også en faktor om de er fake og disse har tatt en del.
Det jeg lurer på er om de pillene som lå løse på bildet med delestrek er ment å vise hvordan de ser ut uten blister, for det har ikke de som vanligvis selges.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg synes det var lite info om dette og synes det er viktig at det blir forklart om det er selve pillene som inneholder noe farlig eller om det er uvitende personer som har tatt for mye/blandet med alkohol og endt med overdose. Det selges masse av de og rart om det kun er noe med de i Troms og siden jeg ikke har hørt om noen andre steder med dødsfall og disse pillene kan det nesten virke som de ikke vet noe mer enn at de har tatt disse pillene , men ikke mengde eller om det er sammen med noe annet.
At det kan være skjevt fordelt virkestoff i fake versjoner er jo også en faktor om de er fake og disse har tatt en del.
Det jeg lurer på er om de pillene som lå løse på bildet med delestrek er ment å vise hvordan de ser ut uten blister, for det har ikke de som vanligvis selges.
Vis hele sitatet...
Det er åpenbart noe farlig i pillene og avklart at det ikke er en overdose av et normalt stoff ellers hadde de ikke skrevet om det. Overdoser skjer sikkert hver dag, dødelig stoff i piller ikke, derav nyhetsverdi og advarsel.
R.i.p 23.04.2021
Er politiet helt retarded eller hva.. hvorfor tar dem ikke å tester disse tablettene for og se hva dem inneholder,Istedet så driver dem å sprer skremselspropaganda uten at dem er sikker på hva som er greia.
Sist endret av Tarm; 12. november 2020 kl. 21:01.
Sitat av Tarm Vis innlegg
Er politiet helt retarded eller hva.. hvorfor tar dem ikke å tester disse tablettene for og se hva dem inneholder,Istedet så driver dem å sprer skremselspropaganda uten at dem er sikker på hva som er greia.
Vis hele sitatet...
Drugs r badmmmm`key..
Dette vil falle inn blant norgeshistoriens største skammpletter i fremtiden, synes også det er ganske tullete at det forbanna sirkuset over på andre siden av atlantern skal få hovedoppslag dag ut å dag inn, men livsfarlig dop, nei det skal nesten ties i hjel, tok 3 dager før det begynte å komme en artikkel laaaangt nede i arkivet hos mediehusene.


Er langt ifra første gang piller med Fentanyl treffer markedet, uansett skal man være obs på ulovlige piller og legemiddler. Når slike ting skjer, så burde Politi å Aviser uansett uavhengig kunne gi råd om at det er mistenkt farlige piller i omløp ffs
Sist endret av Eyeamare; 12. november 2020 kl. 21:10.
Noen som har en oppdatering på denne saken?
Er det bare snakk om et mindre parti eller har disse farlige pillene spredd seg videre til andre deler av landet?
Etter hva jeg leser så er det ikke mistanke om fentanyl i akkurat disse tablettene og det står at dødsfallene skyldes en kombinasjon av beroligende tabletter og alkohol. En trist men ikke helt uvanlig måte å dø på, noe man sikkert ser skje litt i klynger derhvor store mengder benzo plutselig blomster til.
Sist endret av Relevant; 16. november 2020 kl. 17:07.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
De mistenker de samme pillene i Trondheim nå:
– Vi har gjort flere beslag av Ksalol-tabletter som er i omløp i Trøndelag. Vi vet per nå ikke hva de inneholder, men vi prøver å finne ut av det, sier politioverbetjent Sigrid Finne ved Trøndelag politidistrikt.

Politiet i Trøndelag gikk mandag ut med en advarsel på både Instagram og Facebook.

«Politiet fraråder på det sterkeste bruk av disse tablettene», heter det blant annet i posten.

I et innlegg på Instagram fraråder politiet all bruk av illegale tabletter.

Utelukker ikke sammenheng
Politiet i Tromsø gikk i forrige uke ut og advarte mot antatt livsfarlige tabletter etter at tre menn døde av overdose.

«Det sirkulerer nå narkotiske piller i Troms som kan være potensielt dødelige. Pillene sirkulerer blant unge mennesker, og vi kan ikke utelukke en sammenheng med overdosedødsfall den siste tiden», skrev politiet på Facebook.

Ifølge politiet har et parti Ksalol-tabletter kommet til Tromsø. Ksalol skal egentlig ha samme virkestoff som det godkjente legemiddelet Xanor, men politiet frykter at tablettene i Troms kan inneholde det svært sterke virkestoffet Fentanyl.
Politiet har gjort flere beslag av tablettene i Nord-Norge. Frykten er at tabletter fra det antatt farlige partiet Ksalol også kan ha spredt seg til andre deler av landet.

Tror det er kombinasjonsbruk
Leder for felles enhet for etterretning, forebygging og etterforskning i Troms politidistrikt Yngve Myrvoll opplyser at de er i ferd med å få inn analyseresultater fra Kripos og rettstoksikologi vedrørende de tre overdosedødsfallene i Tromsø.

– Det er for tidlig å konkludere med en direkte sammenheng mellom Ksalol-piller og dødsårsak. Mest sannsynlig handler det om kombinasjonsbruk hvor også Ksalol inngår, opplyser han til Adresseavisen.

– Med bakgrunn i informasjon fra brukermiljøet og funn av disse pillene i tilknytning til dødsfallene, så har vi valgt å advare publikum. Vi advarer mot Ksalol og andre piller med ukjent innhold. Vi er også kjent med fra blant annet Irland at falske Ksalol-piller inneholdt Fentanyl. Det er også slik at det kan være ulike partier av Ksalol og dermed ulikt innhold, forklarer Myrvoll.

LES OGSÅ: - Unge mener at narkotika er bedre enn alkohol, fordi du ikke blir fyllesyk

Illegale varianter
Sykepleier Kjetil Karlsen i overdoseteamet i Trondheim forklarer at legemiddelet Xanor fås kjøpt på apotek i Norge, men at det selvfølgelig kreves resept.

– Xanor har blitt brukt som rusmiddel i Norge i mange år, forteller han.

Karlsen forklarer at Ksalol er en slags østblokkvariant av Xanor, og at det er godkjent som legemiddel i flere land i Øst-Europa. Både Xanor og Ksalol inneholder virkestoffet Alprazolam.

– Så kommer det av og til illegale varianter av stoffene inn til Norge. Det er noen som ordner seg fabrikker og trykker opp tablettene illegalt. De klarer å få til samme forpakning, opplyser han.

Ikke rapportert om overdoser
Karlsen er kjent med at Ksalol også selges på gata i Trondheim. Han har hørt at det skal ha skjedd de siste to-tre månedene. Karlsen er ikke kjent med om det er en illegal variant av Ksalol som selges i Trondheim.

– Brukerne kjøper dette på gata fordi det er billigere og fordi det er lettere tilgjengelig, sier han.

Så langt har overdoseteamet i Trondheim ingen opplysninger om at det antatt farlige partiet Ksalol har kommet til Trondheim. Men de er naturligvis på vakt og frykter at det kan skje.

– Vi er veldig obs på dette stoffet i Trondheim, men så langt er det ikke rapportert om noen overdoser her.

– Er det grunn til bekymring i Trondheim?

– Det er grunn til bekymring dersom partiet fra Tromsø kommer hit. Vi er på alerten allerede. Det tror jeg brukermiljøet også er, sier Karlsen.
Vis hele sitatet...
Anonym bruker
"Hylende Slattenpatte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Kompis av meg handla 15 brett med ksalol i trondheim.. Han lever nå enda iallfall.
Anonym bruker
"Vred Sild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tviler på at ksalol er synderen her, spist en del brett i det siste.(trheim). Er vel heller den komboen som har blitt inntatt. Men hva vet jeg
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kompis av meg handla 15 brett med ksalol i trondheim.. Han lever nå enda iallfall.
Vis hele sitatet...
En kompis av meg ligger til kjøling på likhuset, men dette skjedde nesten helt sør i landet.
Foreløpig usikker på hva slags stoff dette dreier seg om, men det er nok snakk om piller, kjenner jeg han rett.
R.i.p 23.04.2021
Det var det jeg sa folkens, bare propaganda fra purken for og skremme folk!

https://www.tv2.no/nyheter/11784393/

Dødsfallet var pga piller blandet med alkohol,så kos dere videre med ksalolen deres
Sist endret av Tarm; 18. november 2020 kl. 14:48.
Politiet i Agder har kommet med samme advarsel. Venner i Spania og Georgia jeg har pratet med har også nevnt at dette har dukket opp i mediene.
Er så lei av å høre at tabletter fra utlandet er falske! Brukt disse myyyye, og de er ekte. Bare tull.

Det kan så klart SKJE. Men dette er typisk ungdomsklubb skremselspropaganda
Ville vært rart om det var fentanyl i disse, da skulle en tro at det var flere døde enn tre mtp så vanlige ksalol har blitt rundt i hele landet.

Men det jeg lurer på, hvordan klarer tre stk dø av overdose på alprazolam og alkohol?? Det skal satan så mye til relativt til effektiv dose. Altså jeg kan forstå at det kan skje, men med tre stk samtidig?? De må ha hivd nedpå minst ett brett eller noe uten toleranse eller hva??
R.i.p 23.04.2021
Sitat av Alge Vis innlegg
Ville vært rart om det var fentanyl i disse, da skulle en tro at det var flere døde enn tre mtp så vanlige ksalol har blitt rundt i hele landet.

Men det jeg lurer på, hvordan klarer tre stk dø av overdose på alprazolam og alkohol?? Det skal satan så mye til relativt til effektiv dose. Altså jeg kan forstå at det kan skje, men med tre stk samtidig?? De må ha hivd nedpå minst ett brett eller noe uten toleranse eller hva??
Vis hele sitatet...

Tror det er meget uflaks at dem døde av den kombinasjonen . Med mindre de ikke har toleranse og spiste et helt brett som du sa. Når jeg var hekta på disse å var alkoholiker så gikk det et brett om dagen med 12 halvitere. Med endel toleranse ,så skjønner ikke åssen de helt har greid det.
Nå er det på tide de slutter å rope ulv ulv.

Jeg så forøvrig på nyhetene ett beslag på 2000 tabletter som hadde blitt stoppet i tollen. Disse lå løse og hadde ingen merke på seg. Politiet hevdet likevel att dette var de samme "dødspillene" som i Troms.
Jeg har sett slike før og det går under namnet pellets på div utenlandske Rc butikker. Inneholder gjerne etizolam, flubro eller clonazolam.

Dog ikke de samme som ksalol.
Anonym bruker
"Allergisk Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjenner mye folk i Bodø og der har de samme pillene også blitt sett, og det har gått rykter om xtc med et eller annet nasty også.
Anonym bruker
"Allergisk Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
De har også blitt funnet i Lofoten.
Kina svina utfører massemord på vesten.


Last year, responding to pressure from the Trump administration, the Chinese government cracked down on direct shipments of fentanyl to American buyers.

Chinese chemical companies quickly adapted by selling their product to "middle man" drug cartels in Mexico.
"They're sending precursor chemicals directly to cartels in Mexico to produce the fentanyl along with the fentanyl in pills," Donahue said.

Once they got into the fentanyl trade, Mexican cartels used their existing drug routes and street markets in Western cities to push the new product. Their motives are simple: Fentanyl is deadly, but it's also cheap and easy to make and ship. It's also highly addictive, making it far more profitable than heroin or cocaine.
Sitat av Alf Vis innlegg
Nå er det på tide de slutter å rope ulv ulv.

Jeg så forøvrig på nyhetene ett beslag på 2000 tabletter som hadde blitt stoppet i tollen. Disse lå løse og hadde ingen merke på seg. Politiet hevdet likevel att dette var de samme "dødspillene" som i Troms.
Jeg har sett slike før og det går under namnet pellets på div utenlandske Rc butikker. Inneholder gjerne etizolam, flubro eller clonazolam.

Dog ikke de samme som ksalol.
Vis hele sitatet...
Men de er veldig like i form, størrelse og farge?

Får håpe ingen luringer finner på å putte dem på brett.
Piller blir sendt i løsvekt og smuglet i løsvekt pga det tar ekstremt mye mindre plass enn på blister, har ikke noe og si om de er løs eller ikke de faker blister lett om de vil.
R.i.p 23.04.2021
Sitat av 1000bein Vis innlegg
Men de er veldig like i form, størrelse og farge?

Får håpe ingen luringer finner på å putte dem på brett.
Vis hele sitatet...
På alibaba kan du selv kjøpe tome brett og folie samt pillemaskin, ekte vare blir forfalsket overalt så du kan bare stole på apoteket når du har resept fra fastlege.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
En kompis fikk faktisk nylig ett brett i posten med ksalol hvor 2 av pillene hadde helt annen form og forge.
De var i blister.
https://www.tv2.no/nyheter/11784393/

Selvfølgelig ikke fentanyl i disse. Som for øvrig sist runde florerte markedet i Vestland, 1-2 måneder før saken fra Tromsø kom frem.

Hadde det bare vært fentanyl... så hadde jeg holdt meg frisk veldig billig!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
En kompis fikk faktisk nylig ett brett i posten med ksalol hvor 2 av pillene hadde helt annen form og forge.
De var i blister.
Vis hele sitatet...
Be om bilde.

Del det med oss.



Dette er jo veldig relevant informasjon generelt, spesielt med tanke på de nylige dødsfallene i Tromsø.