Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1011
Hei freaks!
Hva er deres beste tips for å roe tankekjør, hovedsaklig på kvelden når man prøver å sove. (Ikke rusmidler eller legemidler.)
På forhånd takk for svar!
Telle pusten "123" på innpust "123" på utpust. eller setter på en podkast som skrur seg av etter 1 time
Merk at noen av disse kan være litt skumle å danne mønster rundt, av åpenbare grunner:

- Onani/sex
- Regelmessig trening (dog ikke rett før leggetid)
- Eliminer lyskilder
- Ingen skjerm 1 time før leggetid. Gode alternativer er bøker.
- Regelmessig meditasjon føler jeg personlig gir meg bedre kontroll over tanker generelt, men jeg har mine problemer med å opprettholde vanen periodevis.

Hvordan er forholdet ditt til koffein?
Sist endret av supranaut; 26. desember 2023 kl. 23:56.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Merk at noen av disse kan være litt skumle å danne mønster rundt, av åpenbare grunner:

- Onani/sex
- Regelmessig trening (dog ikke rett før leggetid)
- Eliminer lyskilder
- Ingen skjerm 1 time før leggetid. Gode alternativer er bøker.
- Regelmessig meditasjon føler jeg personlig gir meg bedre kontroll over tanker generelt, men jeg har mine problemer med å opprettholde vanen periodevis.

Hvordan er forholdet ditt til koffein?
Vis hele sitatet...
Overdrevet og kompulsivt. Her peker du nok på noe av betydning, takk for det.
Jeg skrev forresten den advarselen fordi jeg opprinnelig hadde inkludert narkotika (som jeg siden la merke til at du ikke ville ha.)
Du kan fint få lov til å utvikle en leseavhengighet.

Jeg selv prøver å ikke drikke koffein etter klokken 6 og føler det gir meg nok tid til å rekke å sovne til 11.
Sist endret av supranaut; 27. desember 2023 kl. 00:06.
Sitat av supranaut Vis innlegg
Jeg skrev forresten den advarselen fordi jeg opprinnelig hadde inkludert narkotika (som jeg siden la merke til at du ikke ville ha.)
Du kan fint få lov til å utvikle en leseavhengighet.
Vis hele sitatet...
Den er allerede på plass, men akkurat nå leser jeg Filth av Irvine Welsh - den kan fort sette igang en del ubehag og dype tanker i meg som jeg innbiller meg ikke hjelper så mye på søvnen - men kanskje jeg tar feil.
Advarselen gir enda mening da, jeg har en tendens til å utvikle avhengighetsforhold til mye - sex og onani er en tenkbar fallgruve.

Og koffeinbruk skal jeg absolutt ha i bakhodet.
Sist endret av Frkødelagt; 27. desember 2023 kl. 00:11.
La oss helst ikke snakke om det, jeg har brukne ben allerede
Sitat av supranaut Vis innlegg
La oss helst ikke snakke om det, jeg har brukne ben allerede
Vis hele sitatet...
Den fløy over hodet mitt, gitt

Og der tok jeg den

Takk igjen uansett, skal prøve å holde meg sjøl intakt.
Sist endret av Frkødelagt; 27. desember 2023 kl. 00:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Se for deg (visualiser) at du prater med en annen person men uten å si et fornuftig ord. Istedenfor babler du bare i vei med en slags barnslig tungetale. Det hjelper veldig for meg ihvertfall.
Ellers er det av stor betydning at du er nok fysisk aktiv i løpet av dagen. Dersom du tilbringer mesteparten av dagen i hvilemodus, så har du deg selv å takke.
Lukker øynene og prøver å se så langt inn i mørket som jeg klarer som en distraksjon fra tankene. Etter en stund begynner jeg å se og høre ting i mørket. Bilder og lyder blir sterkere og plutselig er jeg i drømmeland.
Sist endret av DfenZ; 27. desember 2023 kl. 13:20.