Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1085
Det finnes et par extensions fra før som lar brukeren på relativt lettvint vis sette inn tegn som ikke er mappet på tastaturet, men jeg syntes ikke disse var helt optimale. Jeg har derfor laget en annen variant kalt Glyphics (må ikke forveksles med den liknende extensionen ved navn Glyphs). Denne lar deg legge til de tegnene du selv vil, den støtter strenger av tegn, den støtter undernivåer og er tilgjengelig på høyreklikkmenyen når du klikker i en tekstboks. Den er også testet og fungerer på Linux og Windows 7 – jeg vet ikke om den fungerer på Mac, selv om jeg regner med at den gjør det, så gi gjerne beskjed om resultat hvis noen tester.

Å legge til for eksempel det greske alfabetet er veldig fort gjort. Åpne Character Map (eller noe tilsvarende), dobbeltklikk deg gjennom tegnene du vil ha med så de legger seg etter hverandre i tekstboksen, og kopier de til utklippstavlen. Deretter går du inn på Glyphics' options-side, lager en ny undermeny (om du vil det), trykker på +s for å legge til en sekvens med karakterer, limer inn og trykker på OK. Du får da beskjed om å legge inn "delimiteren", som da er et eventuelt tegn (eller sekvens) mellom de strengene/karakterene du vil ha som enkelt-items, men behold den blank og trykk på OK. Hele det greske alfabetet er da lagt til og klart til alskens sprell og moro via høyreklikkmenyen.

Man kan også flytte items opp og ned i menyen, men dessverre ikke mellom undernivåer. Flyttingen kan også oppleves som litt knotete hvis man skal flytte noe langt, men på grunn av at jeg ikke har veldig mye tid til overs måtte det bli slik i første omgang.

Innspill, bug-reports og liknende kan rapporteres her, så skal jeg se hva jeg rekker å få gjort.

Glyphics ligger på Chrome-siden her:
https://chrome.google.com/extensions...mdfhbbgpngfaei
Sitter for tiden uten tilgang til en skikkelig datamaskin, men det ser unektelig bra ut.

Har ikke stort annet å si, men skal definitivt testes ut så fort sjansen byr seg.
Sist endret av Moreagain; 19. februar 2011 kl. 15:11.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Fungerer meget bra, har ikke annet å si en at options-siden godt kan "brushes" opp litt og gjøres litt mer oversiktlig, ellers en god extension! Nå kan jeg endelig lage ಠ_ಠ uten å få opp "á"
Sitat av Waver Vis innlegg
Fungerer meget bra, har ikke annet å si en at options-siden godt kan "brushes" opp litt og gjøres litt mer oversiktlig, ellers en god extension! Nå kan jeg endelig lage ಠ_ಠ uten å få opp "á"
Vis hele sitatet...
Ja, helt enig angående options-siden! Den både ser ut som et takras og er litt tungrodd, men jeg skal se om jeg får gjort noe med det etterhvert. Som sagt er det dårlig med ledig tid en stund fremover, så det blir ikke med det aller første.
Sist endret av Provo; 19. februar 2011 kl. 15:14.
<?php getUserTitle(); ?>
MrMrtn's Avatar
Noe annet som også kan være en idé er å legge en link til options-siden default i contextmenu'en. Slik at man lettere kan komme seg inn på options-siden, noe som er spesielt kjekt når man akkurat har installert programmet.
Sitat av Waver Vis innlegg
Noe annet som også kan være en idé er å legge en link til options-siden default i contextmenu'en. Slik at man lettere kan komme seg inn på options-siden, noe som er spesielt kjekt når man akkurat har installert programmet.
Vis hele sitatet...
Takk for forslag! Skal vurderes.

Forslaget ditt ble nettopp implementert, Waver. Options-linken ligger der som default, men kan fjernes fra options-siden. Det ble også fikset en bug som forhindret den fra å fungere gjennom iframes (og sikkert vanlige frames). Oppdateringen skjer automatisk i løpet av dagen.