Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 520
Jeg har planer om å bygge meg en PC og legge inn Snow Leopard på den ved hjelp av kakewalk.

Jeg kommer til å få hjelp til å sette sammen maskinen og til å legge inn Snow Leopard - er helt grønn selv, har kun byttet ram og HD før..

Det jeg gjerne vil ha hjelp til fra dere er å finne riktige deler.

På kakewalk-siden er det listet opp kompatible hovedkort. Har tenkt på dette, men det er mest fordi det er et av få på lista som komplett.no har. Har ingen peiling på hva som er bra og hva som er dårlig med det.

Maskina kommer til å bli brukt til lett spilling (mest Football Manager), surfing, musikk, film og litt Photoshop CS4. Kommer til å brukes som mediesenter koblet til TVen, ihvertfall til å begynne med.

Har 1TB nettverkslagring så HD trenger ikke å være så stor. Vil gjerne ha SSD hvis budsjettet tillater det.

Kabinettet jeg har valgt foreløpig er dette. Lot dama velge kabinett siden den skal stå i stua Aner ikke om det er bra, så jeg er veldig åpen for forslag der også, men det bør se bra ut og være lite.

Er det noe info jeg har glemt nå?

Budsjettet er på 5000.

Takk
5000,- altså, lett spilling. Hvorfor ikke bare kjøpe en ekte mac?
Listefyll
Trådstarter
Det er 2 grunner til at jeg ikke vil kjøpe en ekte Mac:

1. Pris. Den billigste Mac´en koster fra 4790,- (Mac Mini). Denne har lavere spesifikasjoner enn det jeg får for 5000 hvis jeg bygger selv. Hvis jeg i tillegg vil ha mulighet til å oppgradere senere må jeg ha en Mac Pro som starter på 19 990,-

2. Det er gøy å få til selv. Jeg kommer til å lære masse av prosessen og det blir gøy å ha en "hjemmelagd" maskin.