Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 704
Eg trenger ny data og har ikkje masse peil på det... Eg vl ikkje bruke så masse penga, mellom 4000 - 6000 kr ( veit at de er vanskelig å få gode pcer for den prisen men :P Vil helst ha Bærbar men rekner med man får meir for pengane viss eg kjøper stasjonær Eg bruker dataen mest til spilling så eg vil ha en data som takler spill som Fm, Cs og Call of Duty uten at de lagger :P Eg har sett litt på Komplett Crazy Gamer for 4500 kr. Link . Er den bra i forhold til pris og sånn?
Skal du spille på maks grafikk eller low?

Den dataen der sliter nok litt med at det er dårligt skjermkort. Og litt gammel og dårlig CPU(?) og bare 2GB RAM..
Skal du ha alt fri for lagg så må du kansje litt opp i pris tror jeg

Host på deg 1GB skjermkort, litt bedre CPU, og mer RAM og litt mer strøm kansje
Hvor stor skjerm har du? Om du putter inn 4GB RAM i den maskina (standard er 2) burde den klare de fleste spill på OK innstillinger i opptil ... 1680x1050? Kanskje. Ikke noe høyere iaf. Husk å velge 64-bit OS, da 32-bit pr. i dag bare er bortkastet RAM.

Om du ditcher tastatur+mus+høyttalere, velger 64-bit OS, 4GB RAM, Radeon 5670 og en 500GB HDD ender du opp på 5591,- Ikke en dum pris for en sånn maskin. Den har dog få utvidelsesmuligheter (puslete strømforsyning av et søppelmerke uten like, og kun ett PCI-ex16-spor), noe som fjerner en av de største fordelene med stasjonære PCer. Om du skal oppgradere til noe mer enn en ny CPU i den der i fremtida må du uansett bytte PSU, da 400W er i minste laget selv for et oppsett med HD5770-skjermkort. Jeg ville gått opp til en 600W PSU og et hovedkort med 2 skjermkortspor - da har du rom for å slenge på et ekstra skjermkort når den tid kommer, og dermed holde maskina relativt oppegående over lengre tid på et stramt budsjett. De tilbyr dog ikke et slikt hovedkort til dette oppsettet. Og standardkabinettet er søppel, btw.

HenrikH: 1GB skjermkort er ikke nødvendig om man ikke skal spille spill i opp mot 1920x1080, da teksturene i lavere oppløsninger enn dette veldig skjeldent nærmer seg 512MB.
''Eg vl ikkje bruke så masse penga, mellom 4000 - 6000 kr ( veit at de er vanskelig å få gode pcer for den prisen men''

BULSHIT !
kjøpte min pc på komplett.no til 3500kr !
Den driver alle spilla du nevnte der, kan ha oppe 3 wow acc, youtube & Spotify UTEN att det lagger !
Kontakt noen som har peiling, og let etter ett godt tilbud !
Ps. snakker om stasjonær
Sitat av wiito Vis innlegg
''Eg vl ikkje bruke så masse penga, mellom 4000 - 6000 kr ( veit at de er vanskelig å få gode pcer for den prisen men''

BULSHIT !
kjøpte min pc på komplett.no til 3500kr !
Den driver alle spilla du nevnte der, kan ha oppe 3 wow acc, youtube & Spotify UTEN att det lagger !
Kontakt noen som har peiling, og let etter ett godt tilbud !
Ps. snakker om stasjonær
Vis hele sitatet...
Og hvilken pc var det?
wiito: var den ferdig bygget eller i deler? Ferdig bygget koster kanskje litt mer, men inkluderer garanti for hele bygget (=ingen feilsøkningskostnad i tilfelle hardwarefeil). Hvor stor skjerm spiller du på? Det skal mye mer PC til å drive spill godt på en 24" 1920x1200-skjerm enn en 19" 1440x900-skjerm. Og det andre du beskriver der klarer min 3 år gamle laptop - og den er det ikke mye futt i ...
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Hvor stor skjerm har du? Om du putter inn 4GB RAM i den maskina (standard er 2) burde den klare de fleste spill på OK innstillinger i opptil ... 1680x1050? Kanskje. Ikke noe høyere iaf. Husk å velge 64-bit OS, da 32-bit pr. i dag bare er bortkastet RAM.

Om du ditcher tastatur+mus+høyttalere, velger 64-bit OS, 4GB RAM, Radeon 5670 og en 500GB HDD ender du opp på 5591,- Ikke en dum pris for en sånn maskin. Den har dog få utvidelsesmuligheter (puslete strømforsyning av et søppelmerke uten like, og kun ett PCI-ex16-spor), noe som fjerner en av de største fordelene med stasjonære PCer. Om du skal oppgradere til noe mer enn en ny CPU i den der i fremtida må du uansett bytte PSU, da 400W er i minste laget selv for et oppsett med HD5770-skjermkort. Jeg ville gått opp til en 600W PSU og et hovedkort med 2 skjermkortspor - da har du rom for å slenge på et ekstra skjermkort når den tid kommer, og dermed holde maskina relativt oppegående over lengre tid på et stramt budsjett. De tilbyr dog ikke et slikt hovedkort til dette oppsettet. Og standardkabinettet er søppel, btw.

HenrikH: 1GB skjermkort er ikke nødvendig om man ikke skal spille spill i opp mot 1920x1080, da teksturene i lavere oppløsninger enn dette veldig skjeldent nærmer seg 512MB.
Vis hele sitatet...
Thanks for telling me