Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 4883
Jeg er en fast alkohol drikker og har perioder der jeg drikker omtrent hver dag gjerne i flere uker før jeg tar alt ifra noen dager til noen ukers pause fra alkoholen.
Jeg bruker alkoholen hovedsakelig som "medisin" for min Sosiale Angst.
Med andre ord bruker jeg alkoholen mer som medisin enn som rusmiddel, men jeg har aldri hatt over 2 i promille.

Noe jeg har opplevd flere ganger i min alkoholkarriere er dette med alkohol i det offentlige.
Jeg har drukket ute blant folk flere ganger, men aldri blitt busta for dette.
Det som er mitt problem er at jeg flere ganger har blitt nektet adgang til f.eks klubber fordi jeg er for "full" og jeg har blitt kastet ut av flere sentre og butikker av samme grunn.

En gang var jeg f.eks på storsenteret i Bergen med noen venner etter å ha drukket en del.
Plustelig kommer 2stk vektere bort og snakker med oss, og jeg ser ned i gulvet med en gang jeg ser de kommer bort i håp om at de ikke skal se at jeg er beruset.
Plustelig spør ene vekteren om jeg er beruset og jeg svarer "nei? " og neste sekund så kaster han meg ut av senteret bare fordi jeg var beruset.

Dette er noe jeg virkelig ikke skjønner.
Hvorfor blir man nektet adgang og kastet ut bare fordi man er beruset?
Jeg forstår det om man ypper til bråk, men de gangene jeg er blitt kastet ut og nektet adgang er det eneste jeg har gjort å vært beruset.

Noen som kan forklare meg dette?
Fordi de ikke vil ha noen beruset inne på storsenteret?
Fordi berusede mennesker generelt har en unik kunnskap til å skape trøbbel.
Sitat av 1nameless Vis innlegg
Fordi de ikke vil ha noen beruset inne på storsenteret?
Vis hele sitatet...
Jo, det har nok trådstarter forstått allerede ettersom han har bred erfaring med utkastere og vektere.

Men hvorfor vil de ikke han der?
Er det noe konkret grunnlag å vise til så lenge det ikke er til sjenanse for andre?
Det er vel kanskje for å forebygge bråk, men det føles nok urettferdig for TS som bruker alkohol på den måten han gjør.
Det er vel mange grunner til at du blir bortvist når du er på et senter påvirket av rus. Ofte er det slik at folk håndterer rusen på forskjellige måter. Spesielt med alkohol, og man vet aldri helt hvor man har en person som er ruset på dette. De vekterne kjenner ikke deg, og de vet ikke hvordan du er når du er ruset. Det kan også være at du endrer adferd, men ikke merker dette like godt selv?

Dessuten så er senteret ment for "alle". Berusede kunder kan bli sett på som sjenerende for de resterende kundene på senteret. Det er meget slitsomt å ha med rusede mennesker å gjøre når en selv ikke er med på morroa.
Parkettetterligning
Jeg synes vekteryrket er passelig dumt for tiden (om det ikka alltid har vert sån). Trådstarter har ifølge han ikke gjort noe og selv synes jeg det skal være greit at han er der da. Vekterne hørtes også for min oppfatning ganske uhøflige. Bare kasta deg ut liksom.
Jeg har vært mye rusa i det offentlige rom, både på alkohol og andre rusmidler uten å noen gang ha blitt kastet ut eller nektet adgang noe sted. Jeg har blitt kastet ut av et utested en eneste gang, men da var jeg så full at jeg sleit med å stå oppreist. Jeg føler selv at jeg ser på trynet ut, uansett hva jeg ruser meg på, men klarer tydeligvis og skjerpe meg når det gjelder

Ser du veldig rusa ut når du har drukket? Kan det være årsaken?

Når det gjelder selvmedisineringen din. Jeg er egentlig ikke veldig glad i fylla selv, men har også brukt alkohol i perioder med mye angst/sosial angst for å bli "normal". Selv om alkohol selvfølgelig funker veldig bra til denne bruken, har det en del kjipe bivirkninger. Alkohol gjør forbausende fort slike problemer mye verre enn de var i utgangspunktet og det finnes bedre måter å bli kvitt angsten på. Jeg måtte bare nevne det, selv om du helt sikkert vet alt dette fra før
Sitat av trappetryne Vis innlegg
Jeg synes vekteryrket er passelig dumt for tiden (om det ikka alltid har vert sån). Trådstarter har ifølge han ikke gjort noe og selv synes jeg det skal være greit at han er der da. Vekterne hørtes også for min oppfatning ganske uhøflige. Bare kasta deg ut liksom.
Vis hele sitatet...
De gjør bare jobben sin. De lager ikke reglene, de bare følger dem.

TS; hvorfor tar du ikke ordentlig medisin for den "sosiale angsten" din, istedenfor å drikke?
Jeg skjønner ikke hvorfor du skal gå rundt beruset på senteret.
Uansett skjønner jeg at du blir vist bort. Et senter er privat eiendom og eierne ønsker ikke å ha fulle folk vandrende rundt. Det er sjenerende for andre kunder og kan føre til tapte inntekter.
Har du vurdert å søke hjelp for din sosiale angst så du kan slippe å ruse deg for å fungere normalt? Virker veldig lite bærekraftig å "reparere" den sosiale angsten med øl. Snakk med helsesøster på skolen/universitet ditt du!
Trådstarter
22 4
Sitat av Judaz Vis innlegg
Ser du veldig rusa ut når du har drukket? Kan det være årsaken?
Vis hele sitatet...
JEG mener ikke det.
Jeg klarer å skjerpe meg og oppføre meg normalt, men av en eller annen grunn gjennomskuer alle meg.
Sist endret av Addiction; 27. august 2012 kl. 20:11.
Det blir ofte oppfattet som sjenerende av andre å ha folk som vandrer rundt ruset på et kjøpesenter. Desuten har en ruset person en tendens til å tiltrekke seg flere rusa personer, og gjerne mer narkotika. Det igjen fører også ofte til stjeling, samt kan gi et mindre atraktivt senter.
Sist endret av FuzzT; 27. august 2012 kl. 20:11.
Unnskyld?
Mener du seriøst at du ikke ser hvorfor de kastet deg ut?
Har du lyst til å gjette?
Trådstarter
22 4
Sitat av nikons Vis innlegg
TS; hvorfor tar du ikke ordentlig medisin for den "sosiale angsten" din, istedenfor å drikke?
Vis hele sitatet...
Det gjør jeg og har gjort, men dessverre er det ingen medisiner som er like effektivt som alkohol.
Sitat av Addiction Vis innlegg
JEG mener ikke det.
Jeg klarer å skjerpe meg og oppføre meg normalt, men av en eller annen grunn gjennomskuer alle meg.
Vis hele sitatet...
Tydeligvis klarer du ikke det.
Sitat av Knask Vis innlegg
Jo, det har nok trådstarter forstått allerede ettersom han har bred erfaring med utkastere og vektere.

Men hvorfor vil de ikke han der?
Er det noe konkret grunnlag å vise til så lenge det ikke er til sjenanse for andre?
Vis hele sitatet...
vill anta at dette har med at det er endel barn å familier der plus at det er både tabu å ikke allmen akseptert

hva som er sjenanse for andre trenger ikke være å lage bråk eller å regelrett være på grøfte fylla kan være så enkelt som at enkelte ikke vill ha berusa menesker rundt seg eller familiene sine å da er det minoriteten som må inrette seg etter dette i dette tilfelle personen som er beruset
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av Addiction Vis innlegg
Det gjør jeg og har gjort, men dessverre er det ingen medisiner som er like effektivt som alkohol.
Vis hele sitatet...
hør på dine egne utsagn gutt;

"Jeg er en fast alkohol drikker og har perioder der jeg drikker omtrent hver dag gjerne i flere uker"

"Med andre ord bruker jeg alkoholen mer som medisin enn som rusmiddel"

"Det som er mitt problem er at jeg flere ganger har blitt nektet adgang til f.eks klubber fordi jeg er for "full""

"Jeg klarer å skjerpe meg og oppføre meg normalt, men av en eller annen grunn gjennomskuer alle meg."

"men dessverre er det ingen medisiner som er like effektivt som alkohol"
Vis hele sitatet...
det oser unnskyldninger av deg, og mangel på å se andres syn på ditt eget problem.
om alle andre ser at du er for full til å komme i en klubb, men ikke deg selv - hva sier det deg?

problemet ditt er ikke å bli kastet ut fra klubber og kjøpesentre, problemet ditt er at du er alkoholiker.
Sist endret av somnium; 27. august 2012 kl. 20:34.
Hva forbinder allmennheten med nordmenn+alkohol? Slossing, stjeling, oppkast og drittslenging. Jeg forstår hvorfor du blir kastet ut når du valser rundt full og stinker sikkert sprit på flere meters avstand.

Jeg kan ikke holde tellinga på hvor mange ganger jeg har blitt identifisert som superstein offentlig.
Av alle andre enn politi har jeg blitt tatt i mot med åpne armer. Har aldri blitt kastet ut av noe som helst sted mens jeg har vært stein. Selv om øya mine ser ut som roser og jeg prater som Captain Crazy. (sjekk youtube, om du ikke vet hvem det er)
Alt har med hva folk forventer av personen som er rusa. Fulle folk lager som regel bråk, prater høylydt og sjenerer. Steine folk kjøper som regel mat, og spiser den med litt godt å drikke ved siden av i ro og fred.
Sist endret av elytsmoorhs; 27. august 2012 kl. 20:36.
Haha, minner på mange måter om Raj fra The big bang theory

fra spøk til alvor, jeg jobber i en butikk på et kjøpesenter. Selv om personer kanskje ikke ypper til bråk så kan man merke at de er beruset, ikke bare på annerledes oppførsel, men man kan jo også lukte fyll. Det er mange som ikke liker at man er rund folk som lukter og oppfører seg beruset når de går rundt med barn på kjøpesenter !
Må tenke på at det er veldig mange som føler seg ukomfortabel med fulle folk rundt seg. Er du så beruset at folk kan se det på deg er du nok ganske full. Kanskje heller bare drikk sånn at du føler deg litt brisen i stedet og pass på at du ikke stinker alkohol?
Sist endret av Vontalo; 27. august 2012 kl. 20:41.
å bli kastet ut fra kjøpesentere fordi man er full eller tydelig beruset grunner rett og slett ut i at det som oftest er små barn tilstede og at eiere av kjøpesentere ønsker jo å vise frem et ryddig og pent kjøpesenter. hvis alle som var beruset hadde fått henge der ville det ikke vert spesielt god reklame for senteret
Det er så enkelt at vi skal geleide ut alle som ser beruset ut/stinker alkohol mtp barn og generell trivsel for resten av senteret, sikkerhet er selvsagt og et punkt hvis du er tydlig påvirket, pass på og møt opp med normal ånde og normal oppførsel så går det greit, men jeg har en anelse om at du overser de punktene fordi du vil at det skal være ok.
Sist endret av Razorama; 27. august 2012 kl. 22:46.
Sitat av Addiction Vis innlegg
Jeg bruker alkoholen hovedsakelig som "medisin" for min Sosiale Angst.
Vis hele sitatet...

Alkohol gjør det verre. Nei seriøst det er sant.
Støtter mange her! En kan si det slik: "Alkohol drukner aldri dine problemer, den bare konserverer dem til senere bruk!"

Kom deg til en samtaleterapaut og bli kvitt problemene dine en gang for alle!
Tror det er ulovlig og være beruset, altså kjøpesentres regler ikke regjeringa.
Sitat av Addiction Vis innlegg
Jeg er en fast alkohol drikker og har perioder der jeg drikker omtrent hver dag gjerne i flere uker før jeg tar alt ifra noen dager til noen ukers pause fra alkoholen.
Jeg bruker alkoholen hovedsakelig som "medisin" for min Sosiale Angst.
Med andre ord bruker jeg alkoholen mer som medisin enn som rusmiddel, men jeg har aldri hatt over 2 i promille.

Noen som kan forklare meg dette?
Vis hele sitatet...
Moralpreken på vei!

Hvis folk ikke liker det kan de det måtte gjelde la være å lese dette innlegget.

Alkohol er ingen medisin eller "medisin". Jeg må si det er kjipt at du sliter med sosial angst, men det at drikker vekk problemene dine er verken sunt eller greit. Selv om du sier du ikke har over 2 i promille.

For din egen del er det lurt at du trosser angsten din ved å ringe og bestille time hos legen din, møter opp og deretter snakker åpent og ærlig om hva du sliter med.

Det at du har blitt kastet ut av senteret fordi du har drukket forteller meg åpenbart at du er for beruset til å gå rundt blant vanlige folk, siden vekterne åpenbart ser på deg/dere som fare/uro-momenter. Selv om du sier du kan ta pauser så forsvarer det ikke at du misbruker et rusmiddel.

Og misbruk er ikke bra

Lykke til videre. Du får sikkert mye igjen for å ta grep i livet hvis du er sterk
Alkohol som medisin... utrolig dårlig medisin spør du meg. Ikke godt for hodet ditt, ikke godt for noe særlig annet enn at angsten blir lettere der og da.

En av grunnene til at du blir kastet ut fra kjøpesentre er fordi du er en gammel traver? Synlig beruset? Er du riktig uheldig så stinker det alkohol av hele deg. Alkoholikere har det med det, svette som lukter alkohol. Alkohol er ikke noe bedre enn andre rusmidler da det kommer til misbruk, ofte verre. Alle rundt deg lider som regel av dindrikking. Du blir den store flodhesten... tar alt for stor plass... ofte på dypt vann... suger energi fra andre...

Utfordre angsten din. Søk hjelp. Eneste som hjelper mot angst er terapi, samt at du utfordrer angsten din. Alt annet vil bare forverre/utsette angsten din til en senere gang.
Det du gjør galt:

1- Du drikker ikke passe nok til at du kan møte blikket til vekterne, stødig nok til å kunne svare for deg.-
2- Du henger på bystasjonen i Bergen
3- Sannsynligvis henger du med en eller flere "feile" folk, er noen av kompanjongene kjent for andre ting?
4- Den livsstilen du har lagt opp til virker ikke å fungere.-
5- Om du må ha stimuli for å møte andre mennesker. Da har du sterkt behov for sosial trening.
6- Om du ikke klarer å balansere dette sjøl, så søk hjelp, som du sier så fungerer ikke modus for deg.-

Sånn helt på tampen, gjør minst en ting som du virkelig gruer deg til, edru, hver dag. Bygg gjerne på etterhvert, det vil styrke deg i lengden.

Livet kan føles som en kamp til tider, det skal ikke være kjekt hele tiden, ihvertfall ikke for alle For å vinne over deg selv må du ta noen kamper innimellom.-
Drikke for og være sosial er bare en idiotisk-pinglete måte for og unngå problemene sine og det fungerer ikke i lengden. Stopp og drikk og ta tak i hvor problemet ligger og hvorofr du er blitt slik og gjør noe med det, ikke bare dekk over det med alkohol. Det fungerer ikke, men folk flest er for redd til og ordne opp i sine egne problemer og vil bare ha en magisk pille til og fikse alt, til det bruker du alkohol. Det finnes ingen ordentelig magisk pille til noen ting her i verden. Vil du bli lykkelig med deg selv og rundt andre mennesker må du finne ut hva som er feil med deg o fikse dette psykisk.
Bytte ut sosial angst med fylleangst.Jeez.
Sist endret av eyecandy654; 28. august 2012 kl. 12:52.
Det har vel noe med å gjøre at det gjerne er mange barn på storsentre. Når det gjelder klubber er det vel mer at som flere over meg har skrevet, fulle folk er flinke til å lage bråk. Det er egentlig ganske åpenbart. Hvordan kan du ikke se det?
Sitat av Shitbreak Vis innlegg
Det har vel noe med å gjøre at det gjerne er mange barn på storsentre. Når det gjelder klubber er det vel mer at som flere over meg har skrevet, fulle folk er flinke til å lage bråk. Det er egentlig ganske åpenbart. Hvordan kan du ikke se det?
Vis hele sitatet...
kanskje pga han er full hver gang han skal snakke med folk
Parfyme + solbriller kanskje hjelper?
Har du tenkt på å melde deg inn i AA (Annonyme alkoholikere)?
Bytt ut en avhengighet med en annen..

Jesus