Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 551
Hei.

Skal kjøpe nye deler til pcen, skal bruke det gamle kabinettet og strømforsyningen.

HANDLELISTEN


Hva syns dere? Noe jeg burde endre?

Edit: PC'en skal brukes for det meste til, surfing, film, photoshop, spilling (cs 1.6, css, cod mw2).
Sist endret av eRixn; 30. mai 2010 kl. 19:22.
Hvor stor skjerm spiller du på? Skjermkortet er overkill for dine spill så lenge du ikke har en 30". HD5770 klarer de spillene finfint i 1920x1080 (kanskje ikke MW2 på fullstendig max, men så godt som).

Ellers ser det ut som et bra oppsett, iaf. til såpass variert bruk
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Skal kjøpe BenQ 24' skjermene.
Sist endret av eRixn; 30. mai 2010 kl. 19:38.
2stk? Du skal spille FPS over to skjermer? Du vet siktet ditt da vil være i rammene til skjermene? Du vil ha et ~5cm sort felt midt på bildet hvor du enten ikke ser noe, eller hvor bildet deles i to? FPS fungerer kun på oddetall av skjermer, da konseptet med et sikte midt på skjermen krever at bildet der er uavbrutt.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Har ikke tenkt til å spille med to skjermer. Men hadde dette skjermkortet passet mine behov bedre? http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=500541 - Med tanke på pris forskjellen er jo det konge.
Sist endret av eRixn; 30. mai 2010 kl. 19:44.
5750 er noe puslete til spilling i full HD. Gå for 5770, det er merkbart bedre, og bare 300kr dyrere.
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Ok. Tusen takk for hjelpen =) Da har jeg lagt til 5770 i handlelisten. Noe annet dere vil endret på?
Hvor kraftig PSU har du forresten? Med HD5770 og det hovedkortet kan du lett oppgradere til en Crossfireløsning senere for mer ytelse dersom PSU takler dette (anbefaler 600W+).
420' FY
eRixn's Avatar
Trådstarter
Da har jeg bestilt.

Det ble:

Gigabyte GA-890FXA-UD5, Socket-AM3
AMD Phenom II X6 1055T
Sony NEC Optiarc DVD±RW burner AD-7240S
Samsung SpinPoint F3 1TB SATA2
MSI Radeon HD 5830 1GB "Twin Frozr II"
Corsair XMS3 DHX DDR3 1333MHz 4GB CL9
▼ ... noen uker senere ... ▼
Hovedkortet støtter ikke RAM med 1600MHz hastighet.
Det støtter høyst 1333MHz, som står i produktbeskrivelsen.
Det støtter PC3-10600 som kan oversettes til 1333MHz.

Du blir nok pent nødt til å se etter et hovedkort som støtter PC3-12800.