Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 662
Kom over denne tidligere idag. Det jeg lurer på er om denne laptopen er en bra laptop. Mitt forbruk er film, musikk og spill. Altså den vil bli brukt til multimedia å slikt. Hva tror dere?

http://www.innlegg.no/index.php?showtopic=14283

Jeg tenker nødvendighvis ikke kjøpe akkurat den, men av samme modell ifra en autorisert forhandler.. Det jeg spør om er om selve laptopen er til å anbefale..
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Alt ettersom hvordan modell det er er prisen vanskelig å bedømme utifra.

F.eks får du en av modellene på komplett for 7,700,-

http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=Aspire+5942G

Derimot er ikke Acer noe jeg ville kjøpt, og gaminglaptoper er overprisede beist uansett.
Trådstarter
Hvis man sammeligner spesifikasjonene på den og de på komplett så er det nok den til 13k der ligger i den annonsen der.
Så det er den jeg da lurer på. Får man mye bedre for 13k en den acer'n så er jeg åpen for forslag.

Takker for hjelpen:-)
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Du får en stasjonær maskin som er like bra for godt mindre.
Så kan du kjøpe en laptop som er trash på siden for random spelunking, og hvis du er skikkelig interessert kan du bruke Nvidia RGS for fjernviewing (skal visstnok fungere bra på konsumerskjermkort også).
Trådstarter
Stasjonær pc er uaktuelt.. Jeg må ha noe som jeg kan ha med meg da jeg reiser mye..
Du må huske på at batteritid på en slik maskin, om du er heldig, er to timer. I spill, kanskje 1. Så den er "bærbar" med veldig tydelige anførselstegn.

Ellers en god pris for den maskina ut fra spesifikasjonene, men AtX' råd om å holde seg unna Acer istemmes iherdig. Mye trøbbel med dem, og grufullt trege på service. I tillegg har du verken garanti eller reklamasjon på en maskin kjøpt privat, da ingen av delene er overførbart. Og en laptop med den slags hardware kommer til å gå i stykker.
Trådstarter
Sitat av Kråketær Vis innlegg
Du må huske på at batteritid på en slik maskin, om du er heldig, er to timer. I spill, kanskje 1. Så den er "bærbar" med veldig tydelige anførselstegn.

Ellers en god pris for den maskina ut fra spesifikasjonene, men AtX' råd om å holde seg unna Acer istemmes iherdig. Mye trøbbel med dem, og grufullt trege på service. I tillegg har du verken garanti eller reklamasjon på en maskin kjøpt privat, da ingen av delene er overførbart. Og en laptop med den slags hardware kommer til å gå i stykker.
Vis hele sitatet...
Jupp, klar over dette.. kommer nok ikke til å kjøpe ifra tredjepart.. Har hatt 3 stk acer tidligere.. alle virker faktisk enda. Mulig jeg har hvert ekstremt heldig, men har aldri hatt problemer med mine acer maskiner, så naturlignok så er jeg ikke skeptisk til å kjøpe en nye heller. Batterilevetiden er et minus da. Men sjelden jeg bruker laptop et sted uten strømtilførsel uansett så det er ikke så veldig nøye..