Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1769
Hei!

Er da på slutten av mitt siste år på VGS. Jeg går VG2 og hos oss koster pcene 1000kr, mens hos VG3 koster dem 500kr.

Jeg har en Lenovo R61i, og lurer veldig på om jeg skal gidde å betale 1000kr for den. Det er veldig greit å ha en laptop liggende på lur til f.eks tv-serier og lignende.

Men det jeg lurer på, hvor mye koster en ny PC som er noenlunde lik? Er det verdt å kjøpe den 2 år gamle Lenovoen istedenfor å kjøpe en ny en?
1k for denne PCen er en rimelig brukbar pris. Du kan glemme å få en ny til noe i nærheten av 1k, brukt også forøvrig (med mindre den har noen defekter).
En Thinkpad for en tusenlapp? Slå til, i alle fall om den er to år gammel. Fantastiske maskiner, spesielt når det gjelder byggekvalitet. Nye PC-er som er verd noe finner du ikke under 4k, og de er da sannsynligvis både tregere og mye mindre solid enn thinkpaden. Om du poster specs kan vi dog gi mer nøyaktige råd.