Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 911
Hei!
Som student har jeg ikke veldig mye penger å bruke på ny pc, og jeg vil ha en som er ganske liten og lett. Jeg funnet et par pc'er som jeg lurer litt på.
Har forstått det sånn at ASUS pc'en er helt ubrukelig til COD MW2, men går det med Samsung'en?
Eventuelt. Finnes det noen andre 13,3 i den prisklassen som kjører det? Eller: Hvilken av disse ville du anbefalt uten tanke på spill?
http://www.expert.no/product/product...ntifier=144209 - ASUS
http://www.expert.no/product/product...okie_test=true - Samsung
To veldig forskjellige maskiner. Asusen er en "ultraportabel," altså er den ekstremt tynn og lett med bra batteritid, men dette går på bekostning av ytelsen. Den har dedikert grafikkort, så den skal i teorien kunne drive noe 3D-grafikk, men med en 1.3GHz C2D cULV ville jeg ikke brukt den som spillmaskin. HD-video er ca. det tyngste en slik pc kan takle uten å slite. Samsungen er et halvkilo tyngre, har en kraftigere prosessor, men langt dårligere batteritid. Stadig noen timer i følge alle tester jeg har lest, så den skal ikke være ille, men ikke den man vil ha en hel dag på skolen uten lader, for å si det sånn. Grafikkortene er det ikke all verdens forskjell på, men noe er det - der er ASUSen bedre. I bunn og grunn finnes det ekstremt få maskiner under 15" som kan drive spill på noe fornuftig vis, i alle fall under 10 000.-
lurker
Trådstarter
Så du sier at ingen av dem er brukbare?
Skal primært bruke den til surfing og dokumenter, men jeg har nå kjøpt spillet, så da kan jeg like godt spille det.
Det viktigste for meg er at det er en pc på 13-14 tommer egentlig
Begge er ganske så ubrukelig til å spille stører spill på, så den tanken er egentlig bare å droppe.
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Begge er ganske så ubrukelig til å spille stører spill på, så den tanken er egentlig bare å droppe.
Vis hele sitatet...
Indeed. Under 10 laken er det bare å glemme en 13" spillmaskin.