Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1800
Som gammel rørlegger er jeg lei av å stadig måtte kjøpe destilert vann for etterfylling av alle mine batterier, har mange biler og 2 traktorer ++

Med min tillgang på fittings rør og elektronikk så må det da gå an å spare noen kr her ved å lage ett skikkelig apperat for destilering av batterivann og :

Fylte og nettopp på 750 liter tkn sprit på ett varmepumpeanlegg som hadde 2 jordsløfer på a 400 m med 40mm rør som ble fylt opp med sprit.

Bruker ca 5000 liter i året og denne blå tkn spriten som vi bruker er så dårlig og lukter så fælt att frua til huseieren i vårt siste anlegg måtte flytte bort og bo på hotell i nesten ei uke etter påfyllingen av denne dritten.

Hvordan ser det siste og beste og største utstyret nå ut for de som ikke har tenkt å gjøre noe ulovlig ?

Er det noen eksisterende link / tråd her jeg kan bruke ?

Hilsen ny medlem.
Jeg kan ikke mye om hjemmebrenning, men jeg må bare få presisere en ting: Det er ulovlig å ha et apparat til hjemmebrenning. Om du bruker det til å destillere vann eller hjemmebrent betyr ikke noe, det er like kriminelt. Når det er sagt så skal det nok mye til før onkel har rassia hos deg om du faktisk bare bruker det til dette. Det virker litt som om dette er jobb-relatert, og det er kanskje mulig å slenge inn en søknad en plass, men som sagt har jeg egentlig ikke peiling.

Om du faktisk har tenkt å lage vanlig HB så er det bare å innrømme det med en gang, det er ingen her som bryr seg.
Jeg vet ikke hva slags krav det er til batterivann, men det burde vel kanskje være nok med deionisering. Hvordan man bygger et slikt apparat vet jeg ikke, men kan kanskje være greit å skumme igjennom wikipedia og se hva du finner ut:
http://en.wikipedia.org/wiki/Distilled_water
http://en.wikipedia.org/wiki/Electrodeionization
Trådstarter
3 0
Har bygget ganske mange hb apperater tidligere , men det er ca 30 år siden jeg bygde mitt siste .
Har sett litt på forslagene til slike apperater her , noen med linker till utlandet og de fleste er av apperater som ikke bør brukes om produktet er tenkt brukt som rusmiddel

Spørsmålet hvar om noen har tegninger på det siste mest og mest moderne utstyret i automatisk destilasjonsteknikk i dag og ikke hva som ble brukt her og i andre land for minst 60 år siden og i spørsmålet er det fremmhevet att det her ikke er noe skal brukes til noe ulovlig og jeg kjenner lovene godt nok så det er ikke dem jeg spør om .
brygging.net
brgyggforum.com
brygg.fino

der finner du masse bra informasjon, samt tegninger.

Søk på riku book på google så finner du en bok som riku på brygg.info har skrevet om destillasjonskolonner og bygging av dem
Trådstarter
3 0
Tusen takk , der var det masse bra info.