Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 7046
Kjæresten min tok seg nylig en tatovering. Denne tatoveringen var da et sitat på engelsk. Sitatet i seg selv er lett, ingen vanskelige eller kompliserte ord, og alle som har fullført barneskolen kan skrive det feilfritt på engelsk. I tillegg fikk tatovøren en lapp med det eksakte sitatet skrevet helt korrekt.

Til tross for dette klarte altså tatovøren å få hele tre åpenbare feil da han skulle tatovere det på henne. Tatoveringen er på et sted det er vanskelig for hun selv å se, så hun fikk ikke lest den etter at den var klistret på kroppen hennes. I tillegg til dette så har studiet oppført seg veldig uprofesjonelt i ettertid. Glemt å ringe henne for å booke laser og så godt som oversett henne.

Det jeg da lurer på er hva hun bør kreve av studioet som kompensasjon? De har tilbudt seg å gi henne gratis laser på de delene som er feil, noe som sier seg selv. Tenker også at å be om å få tilbake pengene hun betalte er helt innafor. Jeg aner ikke hvordan jussen er på dette, så er usikker på om hun burde kreve noe mer. Et gavekort på tatovering, f.eks.

Noen innspill?
lol. hvilket studio er dette?
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
Vil helst ikke gå ut med det enda i tilfelle de faktisk ordner opp for seg på en skikkelig måte. Skal prate med dem om et par timer, ser hva som skjer da.
Hertugen av Dvask
Screwdriver's Avatar
Med mindre denne feilen er offentlig ydmykende for henne, eller på andre måter har "skadet" henne, synes jeg det holder at studioet legger seg flate og fikser feilen(e) på egen regning.
Mulig man kan be om noen form for kompensasjon siden hun må bruke egen tid på laserbehandling.
Tatovør må være det eneste yrket jeg vet om, der de yrkesmessig burde være i stand til å lese, samtidig som at du kan ikke forvente at de kan å lese.
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
Feilene er en stor påkjenning på henne, og hun er veldig lei seg over det. Hun vil egentlig bare bli ferdig med det så fort som mulig, men da de har behandlet henne såpass dårlig og til og med glemmer å ringe henne synes jeg de slipper for lett unna.

Laserbehandlingen er jo også smertefull, og når feilene er såpass banalt enkle som de er, er det drøyt at hun skal betale for deres feil. Tusenvis av kroner for en tatovering de ikke klarer å gjøre rett engang virker ikke riktig for meg.
Vel. Hun bare ville ha et sitat og tok det usett uten å se skissen først?
Jeg får det liksom ikke til å stemme i hodet mitt helt at man klarer å få til dette. Hver eneste gang jeg har tatt en tattoovering så har jeg fått doble speil og whatnot så jeg kunne få se skikkelig, selv på steder som egentlig er usynlige

Uansett. jus og tattoovering er et vanskelig emne. Det er lite trolig du får noe svar her som ikke er total synsing. Hør med studioet og se hva de kunne tenke seg for noe kompensasjon. Selv synes jeg vel egentlig at om de sponser laser og pynter opp tattooveringen slik at den blir perfekt burde holde i massevis uten at du skal forvente noe mer.
Et pluss hadde vært om de også ga tilbake pengene hun betalte, men uten å ha vært der selv og sett avtalen gå i boks er det vanskelig å uttale seg.
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
Det er veldig lett å være etterpåklok og tenke at hun burde lest hele sitatet bedre etter at han hadde klistret det på henne, men det er for sent. Hun antok at når hun leverte sitatet nøyaktig slik hun ville ha det, så fikk hun det sånn, uten at han skulle begynne å endre på det. Hadde hun gitt han et sitat med skrivefeil i hadde saken vært en annen, men han fikk tatoveringen hun ville ha på et ark, svart på hvitt.

Skjønner. Var egentlig det jeg kom frem til fra google også, men finnes en god dose smarte hjerner her som kanskje visste noe mer. Får se hvordan praten senere går.

EDIT: Kan også legge til at hun absolutt ikke er ute etter noen giganterstatning. Det handler mest om at de bør vise at de er ydmyke for at de gjorde feil, og gjøre opp for seg. Ikke dytte henne unna som hun er en småjente de bare kan overkjøre.
Sist endret av Bandoloo; 23. juli 2013 kl. 14:57.
Hva heter firmaet?

Greit for andre slik at de ikke kommer i kontakt med useriøse folk
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
Avventer situasjonen litt før jeg går ut med navnet. Vil forsikre meg om at de faktisk fortjener dårlig PR før jeg navngir dem sammen med dårlig omtale. De har fortsatt mulighet til å ordne opp for seg på en grei måte.
Hva var sitatet?
Har selv masse tattoveringer, blant annen hele armen, masse på assorterte plasser osv, og alle gangene har de sagt at jeg kan komme tilbake viss jeg er missfornøyd, så fikser de det (fylle farge, fikse detaljer osv) gratis.

Så for min del har de fortjent dårlig PR allerede nå, men det er min mening.
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
Husker det ikke i hodet. Vil uansett ikke skrive det, da det er lett å gjenkjenne. Kan derimot si at ordene var utrolig vanlige ord alá "moment" og "your".

Stianue: er egentlig enig med deg, men vil høre med kjæresten min hva hun sier først. Det er tross alt hennes tatovering, om hun ikke vil "sladre" på dem på internett skal ikke jeg ta valget for henne.
Sist endret av Bandoloo; 23. juli 2013 kl. 15:06.
Tatoveringen og laserbehandlingen burde (SKAL) være gratis. Regner med laser tar litt tid, tid er penger. Må hun ta seg fri fra jobb for eksempel, buss/bil til tatovøren, slikt koster. Hadde aldri gitt meg om jeg ikke fikk pengene tilbake og rettet opp i tatoveringen.
Sitat av Bandoloo Vis innlegg
Husker det ikke i hodet. Vil uansett ikke skrive det, da det er lett å gjenkjenne.
Vis hele sitatet...
Hæ? Er du redd noen skal kjenne igjen kjæresten din pga. sitatet hun har tatovert på en nesten usynlig plass? Er det slik at hun har laget sitatet selv og vil ha copyright?
Be om en cover up! Da kan hun sikkert få en mye fetere tatovering for sikkert en bra pris. Som en bruker nevnte ovenfor, man får tid til å se seg i speilet, fram, tilbake, foran, bak, sidelengs, opp og ned. Man bør være veldig sikker før nåla begynner å dure.

Det er heller bedre å nevne at man ikke liker skissen, tåle litt klein stillhet enn å vandre rundt resten av livet med noe du ikke er HELT fornøyd med.

Cover up er mitt råd!
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
Obster: Sa aldri at plassen var usynlig, sa den var vanskelig å se for henne selv. Det handler mer om at jeg har gitt nok info til det jeg lurer på, og at jeg ikke vil legge ut mer om saken enn nødvendig. Beklager det.

heartslava: Hun fikk tilbud om det, sjefen der prøvde å klistre på henne noen grelle blomstrer og noe styr, men hun mislikte dem veldig og sa nei. Hun har uansett ikke lyst på noen større tatovering nå, hun er fornøyd med de hun har. Hadde hun hatt lyst på mer hadde det vært en fin løsning for begge parter, men hun har fått nok av tatoveringer for øyeblikket.
Jussen her vil ligge under håndverkertjenesteloven.

Hadde dette vært meg ville eg ha krevd utbedring av feilen snarest og alle utgifter dekket. Dersom resultatet etterpå er tilsvarende resultatet man ville hatt uten at det ble gjort feil, ville eg ha sagt meg fornøyd med det.

Dersom resultatet derimot er dårligere enn det ville vært uten feil, så ville eg ha krevd tilbake deler av eller hele kostnaden for den avtalte tatoveringen. Man har da ikke fått tjenesten/resultatet man forventet, og skal da i det minste ikke betale full pris.

Når det gjelder tid og ekstra smerte så er det ett vanskelig tema. På en side er man nesten nødt til å godta det da det er forventet at en tatovering gjør vondt, og akkurat hvor vondt det gjør varierer fra tatovering til tatovering, person til person og håndtverker til håndtverker. Mao blir dette en tidkrevende og mulig smertefull tatovering, men det er en del av pakken. _Mener eg_.

Utgifter som skal dekkes er naturligvis restjobben som skal gjøres, evnt behandling hos eksterne klinikker(laser?), transportutgifter, medisinutgifter, bandasjeutgifter og evnt tapt arbeidsinntekt.
Jeg krever å få bilde samt navn på tattovør og sjappe!

Nå har hun gjort denne feilen, og da kan andre få lære av det
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
nomore: Enig med deg, og det er hun også. Hun var ok med forslaget om laser, så lenge det ble gjort innen rimelig tid, og på en oversiktelig måte. Hun er jo såklart nervøs, da hun aldri har vært borti laser før. I stedet for å yte god service og holde kontakten med, lot de være å ringe til avtalt tid, og da hun ringte for å konfronterte dem med det hadde de "bare glemt det litt". Laseren deres ventet også på en del, så det var fem uker før den var operativ. Forsåvidt greit nok det, hadde de bare informert om det før hun selv måtte ringe.

Ser det er litt hun faktisk har krav på, og føler ikke at å få refundert beløpet for jobben er for mye å be om da.

Mandodiao: Jeg kommer ikke til å legge ut bilde. Alle kan gjøre feil. Navn på tatovør og studioet kommer muligens senere, alt ettersom hvordan de behandler oss i dag.
Du vil ha brukerenes hjelp, men å legge ut navnet på dette stedet er uaktuelt, om de gjør som du ønsker?
ts sier da vitterlig at han ikke vil gi ut navnet før han vet om det ordner seg eller ei. Det kan være flere grunner til at studioet har mer eller mindre "oversett" det som for eksempel ferie...
Bandoloo's Avatar
Trådstarter
KP til Oprah for å forstå grunnen min til å være tilbakeholden med navnet. Alle kan gjøre feil, og en bør da få en sjanse til å ordne opp for seg. Studioet ordnet fint opp for seg, og har lovet bedre kommunikasjon fremover. Hun får også pengene sine refundert, og de ordner laser. Kan forøvrig si at navnet på studioet er Leading Light i Bergen.
Knallbra at de ordner opp
Enig med nomore, det er flott at de ordner opp for seg ;p

Syns også at det er bra gjort at du ga studioet en sjanse til å ordne opp for seg før du poster negativt om dem, me navn osv
Denne sjappen anbefales ikke da forsåvidt. Vet om flere som har hatt problemer med dårlige tattoos der. Gå heller til lets buzz, lengre ventetid, men verdt det.