Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 6040
Jeg kom over et myte på internett at det går å ruse seg ved å spise safran.
Jeg har lest flere steder at det går mens flere andre sier at det ikke funker.

Jeg vet også at safran inneholder safrol olje som er en hovedingrediensen i produksjon av MDMA og MDA, så jeg har en misstanke om at det fint skal gå å ruse seg på safran.

Men jeg lurte på om noen har prøvd dette eller vet noe om det?


liten advarsel 20 gram safran er nok til å drepe deg, mens 5 er nok til å forgifte deg kraftig.
Lykke til, husk at Safran er verdens dyreste krydder. En pris tilsvarende 90,000 kr for en kg, eller 45 kr for 0,5 gr.
Sist endret av Nightrox11; 15. mars 2011 kl. 16:59.
står sej prisen mot MDMA da?
billigere enn weed =P
Hva koster safran og hvor mye trenger du?
Sitat av han romlingen Vis innlegg
billigere enn weed =P
Vis hele sitatet...
Men hvorfor gamble når en ikke vet hva rusen er? Kan tenke meg at weed har en mye bedre rus, enn et krydder man kan bruke til maten.
Hva blir det neste? Sniffe oregano eller piffi?
Sist endret av Nightrox11; 15. mars 2011 kl. 17:04.
safran koster ca 40 kr pr gram tror jeg og jeg er heler ikke sikker på en aktiv dose men jeg tror 2 gram skulle funke
Lykke til, regner med en rusrapport på denne
Det må vel en aldri så liten kjemisk prosess til for å få MDMA eller MDA? Høres ihvertfall helt dust ut å dytte på med safran. Enten har det seg slik at det må bearbeides for å kunne gi noen rus, ellers har dem manipulert blomstene, slik at oljen ikke lengre er i safran som blir solgt, til gud og værmann.
Sammenligningen din blir jo helt bak mål. Er som å si jeg skal spise ett reagensrør siden det brukes til å lage LSD. Jeg håper inderlig du prøver uansett, men ikke forvent deg for mye annet enn litt farge over deg og i nesa.
Det er ikke bare det at det blir brukt i produskjonen av mdma med det at jeg har flere kilder av folk som sier det går.

eksempel: http://www.bluelight.ru/vb/showthread.php?t=246440
ja jeg leste en del av den før jeg lagde min men det står ikke så mye om å spise safran direkte =/
"A 2010 double-blind, placebo-controlled study found saffron helped mild to moderate Alzheimer's disease"

Kilde: http://en.wikipedia.org/wiki/Saffron#Medicinal_Uses
ja jeg leste det, men ehhh er ikke akkurat det jeg er ute etter, hehe. >.<
Sitat av han romlingen Vis innlegg
ja jeg leste det, men ehhh er ikke akkurat det jeg er ute etter, hehe. >.<
Vis hele sitatet...
Det betyr nok med andre ord at nei, du kan ikke ruse deg på safran.
Sitat av han romlingen Vis innlegg
ja jeg leste det, men ehhh er ikke akkurat det jeg er ute etter, hehe. >.<
Vis hele sitatet...
Sikker på det?

Noen som kan forklare oss litt rundt kjemien?
jeg har lest at saffran hjelper med diverse sykdommer alt fra PMS til hjerte sykdommer og Alzheimer. Men lurer på om det er noen som faktisk har prøvd å ruse seg på det før, det høres kanskje idiotisk ut men muskatt er også bare ett krydder å det kan man få seg en heftig tur på vis du tar 20-30 gram.
Sitat av han romlingen Vis innlegg
jeg har lest at saffran hjelper med diverse sykdommer alt fra PMS til hjerte sykdommer og Alzheimer. Men lurer på om det er noen som faktisk har prøvd å ruse seg på det før, det høres kanskje idiotisk ut men muskatt er også bare ett krydder å det kan man få seg en heftig tur på vis du tar 20-30 gram.
Vis hele sitatet...
forskjellen er jo da, forhåpentligvis, at muskatt er noe helvetes dritt både med tanke på rus, og aftermath..
Sitat av han romlingen Vis innlegg
jeg har lest at saffran hjelper med diverse sykdommer alt fra PMS til hjerte sykdommer og Alzheimer. Men lurer på om det er noen som faktisk har prøvd å ruse seg på det før, det høres kanskje idiotisk ut men muskatt er også bare ett krydder å det kan man få seg en heftig kjip tur på vis du tar 20-30 gram.
Vis hele sitatet...
Har aldri hørt om noen som har fått en flott rus av muskatt uten noen relativt store ettersmeller.
muskatt er no dritt ja og muskatt inneholder også safrol olje, så det lover ikke godt men hehe frister fortsatt

har hørt det skal være no opiat lignende rus

har spist store mengder muskatt mellom 10-20 ganger å jeg har faktisk hatt noen ganske kule opplevelser
Fant noe kult, safran kan brukes som antidepressiva. Og fungerte like bra som prozac. http://www.itmonline.org/articles/saffron/saffron.htm
står jo at det skal han en effekt, så jeg tror jeg får prøve det da =)
Foreslår heller at du svelger ca 8-10 gr muskat enten malt krydder eller nøtten du knuser. Det er i alle fall dokumentert ruseffekt, og endel mye billigere enn safran. Har selv vært på den to ganger, er som å være stein bare at det varer sinnsykt mye mye lenger, men kommer ikke før etter 3-8 timers inntak.
muskatt har jeg tatt mange ganger det er jeg ferdig med, det er bare gift
Det er ikke safran, men sassafras som brukes som precursor for MDMA og andre beslektede stoffer. Sassafras inneholder safrol, noe safran ikke gjør (så vidt jeg kan lese av wikipediaartiklene om de respektive stoffene og plantene). Muskatnøtt inneholder myristisin.
Sitat av han romlingen Vis innlegg
muskatt har jeg tatt mange ganger det er jeg ferdig med, det er bare gift
Vis hele sitatet...
Mhm, ikke noe særlig behagelig den nedturen... Men eneste krydder jeg vet om som du kan kjøpe i dagligvareforretning til meget lav pris og faktisk få rus av...

Ikke noe jeg ville valgt å ruse meg på, da måtte jeg være desperat og hatt fri i mange dager etterpå
OK jeg sitter med ca et gram tyrkisk saffran har tenkt å spise det nå kl 20:05, skriver rapport ettervert som tiden går
Er det ferskt? Står på de sidene der at det må være ganske ferskt for at du skal få noen særlig effekt. Begynt å merke noe?
Jeg synes det er ganske tankeløst og uansvarlig å innta stoffet når jeg akkurat har postet et innlegg som mer eller mindre spenner bein på teorien om hva slags virkestoff planten inneholder. Du inntok med andre ord nettopp noe som du ikke har en eneste plausibel teori om hvordan fungerer i din egen kropp. Om ikke det er idioti så vet ikke jeg...
Sist endret av felix_poker; 15. mars 2011 kl. 20:35.
mitt siste innlegg ble slettet, lurer på hvorfor?

uansett, merker ikke mye, er omtrent som å drikke et par øl.

Men rusen er på riktig vei så jeg har fortsatt forhåpninger.
Sitat av han romlingen Vis innlegg
mitt siste innlegg ble slettet, lurer på hvorfor?

uansett, merker ikke mye, er omtrent som å drikke et par øl.

Men rusen er på riktig vei så jeg har fortsatt forhåpninger.
Vis hele sitatet...
Fortsett å oppdater oss da
Rusen er stort sett dø, men jeg har tenkt å prøve det igjen med litt mer kvalitets safran og litt mer av det også. Vis noen andre prøver det. Vær vennlig å del den med oss her på denne tråden.
Sitat av han romlingen Vis innlegg
mitt siste innlegg ble slettet, lurer på hvorfor?

uansett, merker ikke mye, er omtrent som å drikke et par øl.

Men rusen er på riktig vei så jeg har fortsatt forhåpninger.
Vis hele sitatet...
Placebo eller noe kanskje?

Sitat av Gaynerd Vis innlegg
Fant noe kult, safran kan brukes som antidepressiva. Og fungerte like bra som prozac. http://www.itmonline.org/articles/saffron/saffron.htm
Vis hele sitatet...
Skal ikke forundre meg om at noe virker bedre enn prozac akkurat. Tror mye mye virker bedre mot depresjon en prozac har egen erfaring med det.
Sitat av Cherie Vis innlegg
Placebo eller noe kanskje?
Vis hele sitatet...
var nok placebo men jeg er ganske skeptisk til produktet mitt, tyrkiske saffranen fra sist gang mamma bakte lussekatter, den virket ganske slapp.

Men jeg er overbevist om at dte skal gå å ruse seg på det får prøve igjen en annen gang
Sitat av han romlingen Vis innlegg
Men jeg er overbevist om at dte skal gå å ruse seg på det får prøve igjen en annen gang
Vis hele sitatet...
Hvorfor er du det? Hva baserer du din sluttning på? En magefølelse?

Som nevnt over har jeg forklart at det er sassafras, ikke safran som brukes i MDMA-syntese og at safran heller ikke inneholder det samme aktive stoffet som muskatnøtt.
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Hvorfor er du det? Hva baserer du din sluttning på? En magefølelse?

Som nevnt over har jeg forklart at det er sassafras, ikke safran som brukes i MDMA-syntese og at safran heller ikke inneholder det samme aktive stoffet som muskatnøtt.
Vis hele sitatet...
Hva det aktive stoffet i safran er vet jeg ikke, om det er et i det hele tatt vet jeg heler ikke. Men på alle forumer jeg har lest som handler om å ruse seg på safran så er det flere som hevder at det har en funk, noen hevder også at det er kraftig rus.
Samtidig har jeg flere kilder som mener at romere og egyptere brukte det til å ruse seg på.

Kan kanskje si at det er litt av en magefølelse som driver meg men, hvorfor er du så skeptisk? Hadde jo vert artig vis det hadde funka.
Sitat av han romlingen Vis innlegg
på alle forumer jeg har lest som handler om å ruse seg på safran så er det flere som hevder at det har en funk, noen hevder også at det er kraftig rus.
Vis hele sitatet...
Om random folk på diverse nettfora hevder noe, betyr det ikke at det stemmer.
Sitat av han romlingen Vis innlegg
hvorfor er du så skeptisk?
Vis hele sitatet...
Fordi du putter i deg et stoff som kan være relativt giftig i store doser, uten å engang måle dosen skikkelig og uten snev av peiling på hva det eller de aktive stoffene er.
Hør på Felix frem til du har opparbeidet deg litt mer informasjon rundt virkestoffer og virkemåter av substansene du dytter i deg
Om du får en følelse tilsvarende et par øl, er ikke et par øl bedre? ;p
FL Studio Guru
djxfade's Avatar
Sitat av han romlingen Vis innlegg
OK jeg sitter med ca et gram tyrkisk saffran
Vis hele sitatet...
Tyrkisk ja... så mye falske produkter som er der, du har ikke tenkt at det kanskje kan være gurkemeie merket som "Saffran"?