Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 7293
Hei,
jeg har den siste uka lest gjennom en del gro guider og en del videoer om det å gro weed. Det virker egentlig ikke så vanskelig. Men ingen av guidene jeg har lest har tatt for deg det å gro for å tjene penger. Er det noen her inne som kan linke til guider eller har litt info rundt det? Jeg har aldri prøvd weed og er egentlig ikke interessert heller, men penger er det alltid fint å ha.

mvh SecondLife
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Hei,
jeg har den siste uka lest gjennom en del gro guider og en del videoer om det å gro weed. Det virker egentlig ikke så vanskelig. Men ingen av guidene jeg har lest har tatt for deg det å gro for å tjene penger. Er det noen her inne som kan linke til guider eller har litt info rundt det? Jeg har aldri prøvd weed og er egentlig ikke interessert heller, men penger er det alltid fint å ha.

mvh SecondLife
Vis hele sitatet...
Er vel ikke noe mer rundt selve dyrkinga? Eneste problemet er jo at du mest sannsynelig må inn i et kriminelt miljø for å selge det
Guerilla grows er ett godt tegn på crops som er blitt satt for pengenes skyld.
Vell, du trenger et sted for deg selv, pluss utstyr. Du burde ha et ok+ nettverk du kan selge til. Være godtatt av andre dealere som kanskje ikke er så hypp på at du stjeler kunder. Bare noen tanker...
Trådstarter
Jeg tenkte på utgifter i forhold til intekt etc.
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Jeg tenkte på utgifter i forhold til intekt etc.
Vis hele sitatet...
Utgiftene blir jo det samme om du velger å selge det eller ikke?
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Jeg tenkte på utgifter i forhold til intekt etc.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe problem. Hvis du dyrker si 10 planter er pengene tjent opp på No-time
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Jeg tenkte på utgifter i forhold til intekt etc.
Vis hele sitatet...
Om du skal dyrke i stor skala trenger du noe rundt 5-10K kanskje. Husk at det er lang prosess fra frø til avling. Etter noen mnd så går du nokk i pluss.
Eneste du bør gjøre annerledes ved cash cropping er valg av strain. Istedenfor å velge en strain som smaker godt og som gir deg high'en du liker, så velger du en som gir høy yield og som har maksimalt med trikomer.
Sist endret av mentalmelt; 27. mai 2011 kl. 14:12.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av SecondLife Vis innlegg
...Men ingen av guidene jeg har lest har tatt for deg det å gro for å tjene penger...

...Jeg har aldri prøvd weed og er egentlig ikke interessert heller, men penger er det alltid fint å ha...
Vis hele sitatet...
Mange av de som lager guider gror fordi det er en lidenskap, dette er mennesker med grønne fingre som har brukt tid på mye tid på å suge til seg kunnskap.
Når de lager en guide gjør de dette for at folk skal kunne gro sin egen weed, ikke nødvendigvis for at vi skal kunne tjene penger men for at vi skal kunne få muligheten til å skape et eget produkt som gir oss den fulle innsikten man får av å dyrke cannabis.

I ditt tilfelle ser jeg på dette som en dårlig ide, finnes mange andre måter man kan tjene penger på som er lettere og mer garantert en ved dyrking av cannabis.
Det ser kansje ikke så vanskelig ut, men husk at om du skal være en oppegående dealer må man ha avling fra mer en bare 1 plante.
Skal du selge i større kvanta er det fort gjort å skaffe seg et nettverk gjennom et kriminelt miljø der gutta pusher sterkere stoffer.
Da vil du oppdage fort at slike stoffer fort kan være mer lønnsomt en cannabisen og før du vet ordet av det dealer du litt av hvert.
Grunnen til at jeg tror nettopp du kunne tatt et slikt valg er utifra det siste sitatet, du gjør det kun for pengenes skyld og man blir fort påvirket.

Om du absolutt skal selge noe til folk som gjør dem rusa, selg hjemmelaga vin!
Du kan produsere utallige flasker på kort tid, du bestemmer priser helt selv med tanke på at det ikke er noe spesielt marked på det.
Det er også lovlig å produsere, oppbevare og drikke hjemmelaget vin.

Jeg tenker at for en som ikke har noen interesse for cannabis, bare selger det som et produkt for profitt er det en tungvint og heller slitsom idé når det finnes mange andre alternativer som er langt mye tryggere.

peace
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Jeg tenker at for en som ikke har noen interesse for cannabis, bare selger det som et produkt for profitt er det en tungvint og heller slitsom idé når det finnes mange andre alternativer som er langt mye tryggere.
Vis hele sitatet...
De fleste selger vel narkotika for å tjene penger på det? Mange selger rikttignok for å tjene inn til eget forbruk, men da har man jo teknisk sett tatt profitten ut i narkotika.
Sist endret av caperno; 27. mai 2011 kl. 15:44.
o shit waddup
Det er jo langt mer etisk forsvarlig å gro selv for så å selge det til den personen som vanligvis er 2. eller 3. ledd fra konsument, enn å kjøpe inn store kvanta (lavkvalitets-produkt) fra kriminelle nettverk, for så å røyke opp halve og pushe det videre.

Det største problemet med planen din er at om du blir tatt er det du som står for produksjon, og ikke bare salg, samt at du da rett og slett mister inntektskilden din samt investerte verdier. Om du bare er mellommann så er det jo alltid en ny plass å hente produkt. Dog det er kanskje den hardere straffen fra lovens å-så-lange arm som svir mest.

Utover risikoen du setter deg selv i synes jeg du gjør samfunnet en stor tjeneste om du gjør dette, og jeg synes du kan ta godt betalt med god samvittighet om du sørger for at det er kvalitet.
Sist endret av ulldott; 27. mai 2011 kl. 15:52.
Trådstarter
Sitat av Kimbobo Vis innlegg
Mange av de som lager guider gror fordi det er en lidenskap, dette er mennesker med grønne fingre som har brukt tid på mye tid på å suge til seg kunnskap.
Når de lager en guide gjør de dette for at folk skal kunne gro sin egen weed, ikke nødvendigvis for at vi skal kunne tjene penger men for at vi skal kunne få muligheten til å skape et eget produkt som gir oss den fulle innsikten man får av å dyrke cannabis.

I ditt tilfelle ser jeg på dette som en dårlig ide, finnes mange andre måter man kan tjene penger på som er lettere og mer garantert en ved dyrking av cannabis.
Det ser kansje ikke så vanskelig ut, men husk at om du skal være en oppegående dealer må man ha avling fra mer en bare 1 plante.
Skal du selge i større kvanta er det fort gjort å skaffe seg et nettverk gjennom et kriminelt miljø der gutta pusher sterkere stoffer.
Da vil du oppdage fort at slike stoffer fort kan være mer lønnsomt en cannabisen og før du vet ordet av det dealer du litt av hvert.
Grunnen til at jeg tror nettopp du kunne tatt et slikt valg er utifra det siste sitatet, du gjør det kun for pengenes skyld og man blir fort påvirket.

Om du absolutt skal selge noe til folk som gjør dem rusa, selg hjemmelaga vin!
Du kan produsere utallige flasker på kort tid, du bestemmer priser helt selv med tanke på at det ikke er noe spesielt marked på det.
Det er også lovlig å produsere, oppbevare og drikke hjemmelaget vin.

Jeg tenker at for en som ikke har noen interesse for cannabis, bare selger det som et produkt for profitt er det en tungvint og heller slitsom idé når det finnes mange andre alternativer som er langt mye tryggere.

peace
Vis hele sitatet...
Det var ingen dum ideé! Er det noe marked for hjemmelaget vin? sprit kanskje? Hvis noen har noen andre ideer til produkter man kan tjene penger på så spytt ut jeg skal sette meg litt mer inn i vinproduksjon/sprit

takk for svar alle
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Det var ingen dum ideé! Er det noe marked for hjemmelaget vin? sprit kanskje? Hvis noen har noen andre ideer til produkter man kan tjene penger på så spytt ut jeg skal sette meg litt mer inn i vinproduksjon/sprit

takk for svar alle
Vis hele sitatet...
Grunnen til at "ingen" lager hjemmelaget vin for salg er vel at markedet ikke finnes. Voksne folk er gjerne for kresne/skeptiske. Salg til fjortiser er ulovlig, og weed har sikkert bedre fortjeneste hvis du først skal bryte loven.
ArbeidsledigProletar
Sitat av MisterBob Vis innlegg
Never trust a fat chef, he doesn't work enough!
Vis hele sitatet...
Dummeste jeg har hørt.
Dyrking BARE for pengenes skyld høres egentlig ut som oppskrift på dårlig produkt og vanskelig å selge, nettopp fordi du selv aldri vet om produktet ditt er godt.
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Hei,
jeg har den siste uka lest gjennom en del gro guider og en del videoer om det å gro weed. Det virker egentlig ikke så vanskelig. Men ingen av guidene jeg har lest har tatt for deg det å gro for å tjene penger. Er det noen her inne som kan linke til guider eller har litt info rundt det?
Vis hele sitatet...
Greia er vel ha to dyrkeområder med forskjellig lys-syklus, så man kan gjøre klar stiklingene til neste avling mens plantene står i blomst. Det er nok lurt å satse på hydro pga. raskere vekst og mulighet for å resirkulere gromediumet.

Problemet ditt hvis du setter deg ordentlig inn i dyrking blir nok helst å få omsatt større kvanta til en grei pris. Ihvertfall om du ikke alt kjenner folk du kan stole på som kan ta unna det du leverer.

Og som andre alt har nevnt, så er det bedre måter å tjene penger på. En kg heroin koster $2500 USD i Afghanistan. Jeg vet ikke hva grossistprisen på ren vare er her til lands, 400K/kg?
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
Det er mange problemstillinger her.
Du må kvallitetsteste det, men det skal sies at mye jeg har vært borti oser det likegyldighet av.
penger kommer du til å tjene uannsett, så lenge du får gitt det til noen som selger.
Kjenner du en som er villig til å selge det, er det bare å starte.
Det er jo noen som må gjøre røykerne en tjeneste.

Du trenger vel en 10k for å sette igang prosessen. Har du 8 planter, og får 100 g ut av hver enkelt en begynner profitten å rulle inn på første høstingen. Tar du 5k per hekto Så sitter du med 40k første høstingen. Så tar det 2-3 måneder igjen. Hvis du ikke er lur og starter vokse prosessen i et annet rom som du holder på med.
Så kan du holde det igang som et perfekt hjul.

Da ser du pengene kommer fort inn.

Et av de største problemene dine er jo at det er ikke alle av de som dealer som har penger liggende rundt, så da må det krites. Så vis du er uheldig og må jobbe med en sånn en, kan det skje masse, ting kan bli stjelt, ting kan forsvinne, politiet beslaglegger. Masse negativt for deg som skal ha penger.
Men la oss si alt går bra, da skal jo pengene hvitvaskes før eller siden.
Nå vet ikke jeg hvor du ligger ann på gjerdet, men vis du er i gråsonen av det som er lovlig og ikke lovlig, må du muligens tråkke over mange grenser du kanskje ikke vil tråkke over.

Hvis du bestemmer deg får å gjøre det. Lykke til.
Sitat av SecondLife Vis innlegg
Hei,
jeg har den siste uka lest gjennom en del gro guider og en del videoer om det å gro weed. Det virker egentlig ikke så vanskelig. Men ingen av guidene jeg har lest har tatt for deg det å gro for å tjene penger. Er det noen her inne som kan linke til guider eller har litt info rundt det? Jeg har aldri prøvd weed og er egentlig ikke interessert heller, men penger er det alltid fint å ha.

mvh SecondLife
Vis hele sitatet...
Hahaha. vel, det at det ikke finnes guider for store cash-grows er vel basicly det at det er lurt å begynne i det små. De som gror for å tjene cash begynte med 1 plante eller 2. Fordi det kreves litt trening for å få et tilfredsstillende produkt, eller få det til i det hele tatt.

Men, basicly så er cash-grows akkurat det samme som vanlige grows, det er bare det at det er MER av alt. Mer lys, mer potter, mer planter, mer utgifter, mer næring... og mer gevinst.

Du sier at det ikke ser så vannskelig ut, vel du kan jo prøve da vel
Ser det nesten for meg frustrasjonen når du stresser plantene dine til ville helvete uten å vite hva du egentlig gjør galt. Så får du ut 5-10gram per plante i stedet for 50gram-100gram.
Så sitter du der da, med et dyrkerom til 20k, strømregning på 10k og 50gram weed.
Sitat av moret Vis innlegg
Du sier at det ikke ser så vannskelig ut, vel du kan jo prøve da vel
Ser det nesten for meg frustrasjonen når du stresser plantene dine til ville helvete uten å vite hva du egentlig gjør galt. Så får du ut 5-10gram per plante i stedet for 50gram-100gram.
Så sitter du der da, med et dyrkerom til 20k, strømregning på 10k og 50gram weed.
Vis hele sitatet...
Hehe. Noen som er redd for konkurranse?
Sitat av gorm Vis innlegg
Hehe. Noen som er redd for konkurranse?
Vis hele sitatet...
Jeg er ute av gro-gamet, er bare jordbær, urter og blomster om dagen.
Så for guds skyld folkens, gro i vei. Men, mener det kan være lurt å ihvertfall prøve en eller to planter før man setter i gang med masseproduksjon.
Jeg hadde aldri, aldri, ever kjøpt fra en person som ikke røyker det selv.

De jeg kjenner som gror utbroderer om damene sine i det lange og det brede og gir dem masse kjærlighet i tre bidige lange måneder og høster og behandler dem som om de skulle vært gull. Den weeden smaker. Den weeden flyr ut, den weeden elskes. Folk går over lik for å få tak i den.

De jeg kjenner som gror for å tjene kroner, som grunnmotivasjon, selger så og si våt weed for en noe høyere pris enn vanlig (noe som burde implisere "amsterdamkvalitet"), basert på hvilken strain det er og masse skryting. Så tørker man weeden man kjøper og sitter igjen med 0.4g som smaker surt og ekkelt, river i halsen og som absolutt ikke fungerer som den skal i det hele tatt.

Det kalles å bli lurt, og jeg anbefaler ihvertfall at du ikke går den veien om du skal tjene penger på det her. Gjør det skikkelig. Jeg kjenner et par triggerhappy bolere som sitter full i piller og klager over slike dealere og spør meg gjerne om navn og bosted slik at de kan gå og knuse trynet på dem, noe de har gjort flerfoldige ganger før når de har blitt bøffet. Nå er det gjerne et sjeldent tilfelle, men det kan smekke deg hardt i trynet om du selger noe dårlig nok til å regnes som bøff. Husk at folk bruker mye penger her. Har opplevd mye voldelige tendenser når jeg har sett folk bli lurt i dopverden gitt.

Vær heller litt dyrere og selg gode varer, kvalitet over kvantitet.
Sykt mye piss som blir skrevet her. Den kommersielle potten i Norge er skjeldent god, men det tilhører skjeldenheten til at folk klager. Den ligaen som ble rullet opp for noen år siden hvor haugevis av taiwanere ble tatt i norske hus med store dyrkerom var elendig, ikke engang ferdiglaget. Likevell gikk det ut hundrevis av kilo uten at noen klaget. Så ikke vær bekymret for kvaliteten på det du lager. Så lenge du velger en grei strain, faktisk gjennomfører tørkeprossessen 100%(noe som skjeldent blir gjort.), så vil produktet ditt være mer enn godt nok for det norske marked. Eneste du må lide deg gjennom er alle gutta som kjenner noen som "dyrker kun til eget bruk....SINNSYKT bra....", mens de faller for det gamleste salgstrikset i boka ;-)

At folk har dyrket pot og fått bank for å solgt "buff" har selvfølgelig aldri skjedd. Sier ikke at ennhver tomskalle kan dyrke weed og selge det - Men om du setter deg inn i det og gjennomfører det så vil det ikke være noe problem. Er ikke uten grunn at norge er det landet hvor den dårligeste hasjen i verden blir solgt i store kvanta
Alt avhenger av hvor mye du har tenkt å tjene på "prosjektet"
Hvis du tenker på litt ektra penger til bruk foreslår jeg 2-3 planter.
Si en "standar" plante (norsk groing) gir ca 30-60 yield.
1g = 100kr (..ca)
45x100 = 4500 kr
3x4500 = 13500kr

Men hvis planen er å leve på inntekten ville jeg gått for å pushe noe annet. Med mindre du har et stort start depositum og bor på en gård hvor du kan dyrke 10-20 planter på 300-600 yield..

Du burde også allerede ha avtalt med 1-2 dealere om å distribuere produktet. Det er veldig lett å gå i fella hvor du tror du kmr til å ha kunder til hvert eneste gram, men ettersom ingen vet du dyrker (I hope) så vil du få svært få forespørsler.
Sitat av CRS4€20 Vis innlegg
Du burde også allerede ha avtalt med 1-2 dealere om å distribuere produktet. Det er veldig lett å gå i fella hvor du tror du kmr til å ha kunder til hvert eneste gram, men ettersom ingen vet du dyrker (I hope) så vil du få svært få forespørsler.
Vis hele sitatet...
Tror ikke du bør ha avtalt noe som helst med en dealer i forkant, det er nok tryggest å gjøre i etterkant.
jack herrer er jo bra strain,men om en nybegynner får den til og bli bra er vel et annet spørsmål..ps pot selger seg selv,
bare det ikke er noe dritt du har dyrka
Sykt mye piss som blir skrevet her. Den kommersielle potten i Norge er skjeldent god, men det tilhører skjeldenheten til at folk klager. Den ligaen som ble rullet opp for noen år siden hvor haugevis av taiwanere ble tatt i norske hus med store dyrkerom var elendig, ikke engang ferdiglaget. Likevell gikk det ut hundrevis av kilo uten at noen klaget. Så ikke vær bekymret for kvaliteten på det du lager. Så lenge du velger en grei strain, faktisk gjennomfører tørkeprossessen 100%(noe som skjeldent blir gjort.), så vil produktet ditt være mer enn godt nok for det norske marked. Eneste du må lide deg gjennom er alle gutta som kjenner noen som "dyrker kun til eget bruk....SINNSYKT bra....", mens de faller for det gamleste salgstrikset i boka ;-)

At folk har dyrket pot og fått bank for å solgt "buff" har selvfølgelig aldri skjedd. Sier ikke at ennhver tomskalle kan dyrke weed og selge det - Men om du setter deg inn i det og gjennomfører det så vil det ikke være noe problem. Er ikke uten grunn at norge er det landet hvor den dårligeste hasjen i verden blir solgt i store kvanta
Vis hele sitatet...

Da har du ekstremt dårlige kontakter, weeden jeg kjøper i norge er uten unntak samme kvalitet som det meste som selges i amster eneste forskjellen er at jeg som regel ikke vet hvilken strain det er, samme gjelder forsåvidt også hasjen generelt sett veldig bra (super pollen nylig) og er det ett dårlig parti inne sier som regel dealeren ifra og man får en bedre pris.
Sitat av danseku Vis innlegg
Da har du ekstremt dårlige kontakter, weeden jeg kjøper i norge er uten unntak samme kvalitet som det meste som selges i amster eneste forskjellen er at jeg som regel ikke vet hvilken strain det er, samme gjelder forsåvidt også hasjen generelt sett veldig bra (super pollen nylig) og er det ett dårlig parti inne sier som regel dealeren ifra og man får en bedre pris.
Vis hele sitatet...
Jada jada, jeg og får tak i samme kvalitet på brunt og grønt som du får på ennhver coffeshop i amsterdam, om jeg vil betale for det.(faktum, du betaler 180-200kr/g - Du trenger ikke skrive en reply å si du får det noe billigere, det går bra!) Men jeg har vært i gamet lenge og er realist. det går ut så utrolig mangen flere kilo med søppelrøykings enn med kvalitet. Logikken i det er pinlig åpenbar og, vi bor i Norge.
Så om du tror at flertallet/volumet av weed i norge er bra, så har du utrolig dårlig forhold til thc, evt gått på ei skrøne. Og om du tror at det meste som blir solgt i Norge holder en stor standard, så burde du igrunn bare ikke uttale deg
Sist endret av et eller annet; 30. mai 2011 kl. 23:49.
Reply!

Når det gjelder hasj kan jeg godt forstå at det finnes mye søppel, men tilfellet er ivertfall hvor jeg bor at mesteparten av weeden er lokalt dyrket, så hvorfor skal ikke denne være like bra som den i Amsterdam?
Sitat av danseku Vis innlegg
Reply!

Når det gjelder hasj kan jeg godt forstå at det finnes mye søppel, men tilfellet er ivertfall hvor jeg bor at mesteparten av weeden er lokalt dyrket, så hvorfor skal ikke denne være like bra som den i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig fordi hvis man i samme setning nevner Amsterdam og pot, blir den helt magisk bra helt av seg selv...
Sitat av danseku Vis innlegg
Reply!

Når det gjelder hasj kan jeg godt forstå at det finnes mye søppel, men tilfellet er ivertfall hvor jeg bor at mesteparten av weeden er lokalt dyrket, så hvorfor skal ikke denne være like bra som den i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
For i amsterdam må ting holde et sinnsykt høyere nivå for å bli solgt enn her ;-)
Strain,utstyr,tid og erfaring - Noe som det skranter på som regel når man lager ting i Norge. Er ingen hemmelighet at tørkeprosessen er noe som blir skippet i stor stil når det gjelder til store partier. DOG kan man lage så og si like bra varer i Norge som i amsterdam/resten av verden - Tilhører skjeldenheten at det skjer.
Sist endret av et eller annet; 31. mai 2011 kl. 09:24.
LSHMSFOAIDMT
Bmariuz's Avatar
Hva med å starte med en god strain som du ikke tjener så mye på, men trekker mye kunder i begynnelsen? Da har du skaffet deg en kundegruppe som kan vokse seg ganske stor om du dyrker et godt produkt. Etter hvert kan du begynne å velge andre strains for å ha litt variasjon. Men hva du enn gjør, ikke bland greiene dine ut.
Sist endret av Bmariuz; 31. mai 2011 kl. 09:43.
Sitat av danseku Vis innlegg
Reply!

Når det gjelder hasj kan jeg godt forstå at det finnes mye søppel, men tilfellet er ivertfall hvor jeg bor at mesteparten av weeden er lokalt dyrket, så hvorfor skal ikke denne være like bra som den i Amsterdam?
Vis hele sitatet...
Hvem tror du driver disse farmene? Organiserte kriminelle miljøer som tenker kvantum foran kvalitet. Selvfølgelig er det noen som driver selvstendig og produserer kjempe god pot, men disse er i mindre tall.

Land som Nederland og Danmark har en mye høyere standard enn det vi har i Norge, så derfor er dyrkerene nødt til å tilpasse seg den standarden.
å dyrke krever masse tid og kjærlighet for å få kvalitet. greit å røyke det selv for å vite hva du selger, eller så ordner du deg en som er dreven røyker for å teste varene for deg. det å komme over god blås(både hasj og pot) er generelt vanskelig, det er kanskje 10% av gangene at folk sier det er kjempe bra at det faktisk er det. selv så kommer jeg nokk ikke til å kjøpe noe mer, da det jeg klarer å produsere er SÅ mye bedre^^.
God pot selger seg selv, det holder at 1 røyker det, så går det som ild i tørt gress.
Sitat av hideout Vis innlegg
(faktum, du betaler 180-200kr/g - Du trenger ikke skrive en reply å si du får det noe billigere, det går bra!)
Vis hele sitatet...
Da tar jeg på meg det ansvaret: man kan få det mye billigere.
Å jada. Du får sikkert toppkvalitet når du handler 5g og betaler 100 kr/g
Kostnaden har gått drøyt opp, det vi betalte 20kr/g for før i tiden går for 70 nå - Men det vil selvfølgelig alltid være de som ikke henger med i tiden og tror på alle de ville historiene
OG det vil alltid være unntak, men et unntak gjør ikke noe til normalen.....
du kan lære av han her, hehe! http://lolpics.se/22897-wattup
Sitat av Dr Dizzy Vis innlegg
Tror ikke du bør ha avtalt noe som helst med en dealer i forkant, det er nok tryggest å gjøre i etterkant.
Vis hele sitatet...
Mente noen du kjenner litt bedre enn bare "en dealer", snakker om folk som kan/hjelpe pushe for/med deg, som du har litt tillit til.
ikke selg skinnet før bjørnen er flådd! du skal bare ordne det sånn at du tar kontakt når du har/vil selge. vær hard på det. ikke så kult om folk kommer løpende på døra di...
Selvfølgelig kan man få tak i bedre pot her i Norge enn de har i Amsterdam. Det er samme greia. Det dyrkes innendørs under lys. I Amsterdam har de til tider problemer med å få tak i nok, og en del av det blir høstet litt før tiden, tørking og curing blir også nedprioritert i disse tilfellene noe som resulterer i et produkt som kunne vært bedre.

En som vet hva han gjør gir plantene kjærlighet, tid, kan prosessen med det å tørke og det en god og lang cure i glass vil resultere i bedre pot enn man får i Amsterdam. Garantert. De har ikke verdens beste pot i Amsterdam. Det er tull.
Sitat av Norweedian Vis innlegg
Selvfølgelig kan man få tak i bedre pot her i Norge enn de har i Amsterdam. Det er samme greia. Det dyrkes innendørs under lys. I Amsterdam har de til tider problemer med å få tak i nok, og en del av det blir høstet litt før tiden, tørking og curing blir også nedprioritert i disse tilfellene noe som resulterer i et produkt som kunne vært bedre.

En som vet hva han gjør gir plantene kjærlighet, tid, kan prosessen med det å tørke og det en god og lang cure i glass vil resultere i bedre pot enn man får i Amsterdam. Garantert. De har ikke verdens beste pot i Amsterdam. Det er tull.
Vis hele sitatet...

Godt noen fikk sagt det! ;D