Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4108 1029079
Herlig, da blir det mye enklere enn hva jeg fryktet :P
Har aldri growa før så jeg er litt skeptisk til hydro system, men en gang må være den første ! Tenkte å kanskje kjøre to planter på hydro å to planter med vanlig jord, men er ikke helt sikker enda :P Vil hvertfall ikke bruke alle frøene mine på hydrosystem for å så fucke opp alt fordi jeg aldri har gjort det før ..
Hydro er veldig enkelt og bedre å tilpasse i forhold til jord, som gjerne kan inneholde egg fra skadedyr som klekkes - da blir det fort kjipt. Det er også meget enkelt å holde ph og ppm på ett fint nivå når man kjører hydro. Nettopp fordi at man bare skifter ut vannet og justerer. Man slipper også mye ekstra arbeid og utgifter slik som til ny jord etter hver høst. Mye arbeid og jordavall forsvinner derfor. Alt man må gjøre med hydro er å vaske leca, slanger, og tanker.

Du kan sette opp ett hydrosystem som går av seg selv. Du sørger bare for å ha en veldig stor tank til de som står i blomst. Jo større tank, jo sjeldnere må du fylle på vann. Du kobler på ei akvariepumpe på timer, og da kan de gjerne stå i én uke uten tilsyn, selv om du burde kikke innom daglig, og kontrollere ph og ppm minst én gang i uken. Vanntanken kan man etterfylle ved behov med både vann og næring, men det kan være en fordel å vaske hele tanken hver ene eller andre uke.

Vegg:
Jeg anbefaler at du bruker de minste steinullkubene (rockwool?) til å sette stiklinger i. Sett disse inne i ett lite drivhus eller noe annet som sikrer god fuktighet. Når de begynner å få røtter så setter du de over i de større kubene. Husk å alltid la steinull ligge i næringsvann i én til to dager før du tar de i bruk. Klem også ut det meste av vannet slik at det ikke er gjennomblaut når du setter stiklingen i. Pass på overvanning, og bruk mindre næring de første vanningene. Her kan du enten bruke hydro eller bare vanne manuelt. De kan stå én måned før du setter de ut i blomst, og det beste er å vanne manuelt ved behov.

Blomst:
Ta ett bord og sett f.eks 2 stk kasse/dunker a'la Gilde sine hvite kjøttkasser oppå det. Lag ett hull på fremsiden nærme bunnen hvor det skal pumpes inn vann. Slangene fra disse to kassene kobler du sammen med en "y", og en slange til som går rett til pumpe i vanntanken. Du lager større hull lengre oppe mot toppen, med større slanger som går rett ned i vanntanken igjen. Dette for å forhindre at det renner over. Kassene på toppen av bordet fylles med noe leca. Du setter deretter steinullkubene med jentene i kassene og fyller på med mer leca slik at det er leca helt opp til kanten av steinullkubene. Det er viktig å ikke sette kubene for nærme toppen, og det er viktig med nok leca slik at kubene ikke blir ustabile dersom det er for lite vekt rundt slik at vannet løfter det. Pass også på at kubene derfor ikke settes for høyt. Kubene skal helst være ett tommelfingerledd fra toppen av dunken. Men dersom du opplever at de er ustabile så etterfyller du jo bare leca.

Du plasserer 3 planter i hver dunk, noe som gir deg 6 planter. Har du to bord og tilsammen 4 dunker, og 2 vanntanker, så kan du time det slik at du høster 6 planter hver måned. Det kan være lurt å legge en presenning under alt dette dersom du skulle søle noe vann.

Jeg var så heldig å få studere dette systemet på nært hold. Dette var nybegynnere, og etter noen få høstinger med jord, så gikk de over til hydrosystemet nevnt ovenfor. Plantene sto i vegg i 1 måned og i blomst i 2. Næringen som ble brukt var "GHE - 3-parts flora", og de fikk vel rundt 200-300 g hver måned. Jeg så toppskudd som var tykkere og nesten like lange som armen min. Dette så jeg ikke når de dyrket i jord. En hydroløsning vil også ta mindre plass enn dersom du hadde hatt tilsvarende antall planter i store jordpotter. De brukte for øvrig 2x 450w HPS med digital ballast til de som sto i blomst.

Dette ble kanskje litt rotete, men spør gjerne om dere har spørsmål.
Hei dyrker for øyeblikket en auto plante.
Men jeg har et spørsmål. Når man dyrker en vanlig plante når vet man når den er ferdig med veg stadiet?
Dette timer man selv og setter de ut i 12/12 når man ønsker at de skal starte på blomst. Tålmodighet er imidlertid også her ett gyllent nøkkelord
Sitat av robinyo Vis innlegg
Hei dyrker for øyeblikket en auto plante.
Men jeg har et spørsmål. Når man dyrker en vanlig plante når vet man når den er ferdig med veg stadiet?
Vis hele sitatet...
Den får jo preflowers etter en stund, da er den jo etter naturens synspunkt klar for flower. Men, man kan jo vegge en plante så lenge man vil(til en viss grense, det er i teorien en ettårig plante) og få digre beist(se et par sider tilbake, der er det bilder av noen 4-meters planter), så lenge du har mer enn 12 timer lys.
Men, jeg mener nå at preflowers er det man skal se etter i hvertfall.
Indeedyo.. Meeen var en tråd på norcan om en som klarte ganske god yield på dem. Trur han brukte lst og generelt tvista dem til det ugjenkjennlige. Klarer liksom ikke å toppe sånne autos as.. Kroppen ønsker(større yield) men sjela sier nei:P....
Sitat av robinyo Vis innlegg
Når man dyrker en vanlig plante når vet man når den er ferdig med veg stadiet?
Vis hele sitatet...
Man lar planten stå i veg til den når ønsket størrelse. Har man lys, næring og plass til det, så er det ingenting i veien for å dyrke 'trær' i stedet for planter
Man kan regne med at de blir minst dobbelt så store i løpet av blomstringen. LST er aldri dumt.

Planten er moden når grenene begynner å dukke opp et stykke fra hverandre i stedet for parvis (vil også dukke opp pre-flowers), men det er mulig å kjøre 12/12 hele veien fra frø. Da sparer man litt tid, men avkastningen blir selvsagt ikke noe å skryte av.
De bruker vel næring hele tiden, bare det at næringsbehovet endres når blomstringen setter inn.
http://www.bokkilden.no/SamboWeb/pro...duktId=3675269

Med denne boka blir litt lettere å spotte eventuelle nærings/stress sykdommer. Reddet meg noen ganger
Noen som kan anbefale meg den beste type næring til den rimligste penge?

Hvordan gjøre opperasjonen billigst mulig mtp på det som skjer i jorda?
Mitt første innlegg!

Takk for mye interessant lesning!

Nå har vi startet!

Ordnet oss med en leilighet. Der har vi satt inn 2 stk. Homebox XXl, med hvert sitt AF28 system.
Kommer til å kjøre 2 strains. Én strain i hvert av teltene. Har satt inn 2x600w Hps på en stor Ajustawing i hvert telt.

Skal kjøpe en Rainforest til uka. Disse skal vi ha på badet, hvor vi skal ha morplanter og veg. Der har vi kjøpt 2 stk. 250w kits fra GIB.
Ventilasjon og alt er i orden! Gleder oss fælt til å få stiklinger!

Kommer helt sikkert til å trenge litt hjelp etterhvert, da er det utrolig bra å ha dere!

Ps. Kommer nok noen bilder etterhvert
Sitat av can Vis innlegg
Mitt første innlegg!

Takk for mye interessant lesning!

Nå har vi startet!

Ordnet oss med en leilighet. Der har vi satt inn 2 stk. Homebox XXl, med hvert sitt AF28 system.
Kommer til å kjøre 2 strains. Én strain i hvert av teltene. Har satt inn 2x600w Hps på en stor Ajustawing i hvert telt.

Skal kjøpe en Rainforest til uka. Disse skal vi ha på badet, hvor vi skal ha morplanter og veg. Der har vi kjøpt 2 stk. 250w kits fra GIB.
Ventilasjon og alt er i orden! Gleder oss fælt til å få stiklinger!

Kommer helt sikkert til å trenge litt hjelp etterhvert, da er det utrolig bra å ha dere!

Ps. Kommer nok noen bilder etterhvert
Vis hele sitatet...
Shit. Noen kommer til å velte seg i weed om 3-4 mnd Ganske diger produksjon med 2xXXL og eget rom til mor og stiklinger. Blir sikkert kjempebra.

Vet du noe om hvilke strains du vil ha inn? Kan sikkert hjelpe med å finne noen morsomme hvis du ønsker.
Ellers er vi jo veldig glad i bilder, så du er hjertelig velkommen til å dokumentere det hele..
Sitat av can Vis innlegg
Mitt første innlegg!

Takk for mye interessant lesning!

Nå har vi startet!

Ordnet oss med en leilighet. Der har vi satt inn 2 stk. Homebox XXl, med hvert sitt AF28 system.
Kommer til å kjøre 2 strains. Én strain i hvert av teltene. Har satt inn 2x600w Hps på en stor Ajustawing i hvert telt.

Skal kjøpe en Rainforest til uka. Disse skal vi ha på badet, hvor vi skal ha morplanter og veg. Der har vi kjøpt 2 stk. 250w kits fra GIB.
Ventilasjon og alt er i orden! Gleder oss fælt til å få stiklinger!

Kommer helt sikkert til å trenge litt hjelp etterhvert, da er det utrolig bra å ha dere!

Ps. Kommer nok noen bilder etterhvert
Vis hele sitatet...
Nice : D

Gleder meg til å se bilder
Fikk låne isolater og lagde go pollen Artig <3
Sitat av mr-martinss Vis innlegg
http://img220.imageshack.us/g/imag0111m.jpg/ hva syns dere? 25 dager gamle
Vis hele sitatet...
Så bra ut de der
Har et lite skap prosjekt på gang til 2 Blue Berry (lowryder) planter, skapet er 60x60 å 70cm høyt.

Det er ikke vindu på rommet, skapet står to meter unna en ventil på veggen, men jeg vil helst unngå å koble flexit rør til ventilen.

Får plantene nokk luft fra ventilen hvis jeg tar på et hull i skapet? Hjelper det å sette f.eks en data-vifte på skapet?

Har dere noen forslag?

Har ikke mye erfaring "enda".. men det vet jeg mange her har

Dette er som sagt bare et lite første gang prøve prosjekt
Sist endret av l2p; 11. februar 2011 kl. 20:48.
Sitat av l2p Vis innlegg
Har et lite skap prosjekt på gang til 2 Blue Berry (lowryder) planter, skapet er 60x60 å 70cm høyt.

Det er ikke vindu på rommet, skapet står to meter unna en ventil på veggen, men jeg vil helst unngå å koble flexit rør til ventilen.

Får plantene nokk luft fra ventilen hvis jeg tar på et hull i skapet? Hjelper det å sette f.eks en data-vifte på skapet?

Har dere noen forslag?

Har ikke mye erfaring "enda".. men det vet jeg mange her har

Dette er som sagt bare et lite første gang prøve prosjekt
Vis hele sitatet...
Regner med at du skal kjøre CFL.
Da slipper du jo mye varme så da skal det holde med en utrekksvifte av et eller annet slag, og et par gode hull nederst i skapet. Og plasser vifta øvert i skapet. Da får du fin gjennomstrømming.
Anbefaler også å ha en bordvifte eller noe inni skapet som blåser på plantene, både for å få bedre stilk, men også får å flytte luft rundt i skapet.

Jeg regner med at ventilen klarer å forskyne 2 planter med nok luft, så det skal nok gå bra.
Jeg har 3vifter innfelt i et skap på 75x75x150, 2 i bunn og 1 i toppen. Lønner det seg og skape undertrykk eller overtrykk? Hvor ble det av Lovetogrow? Ikke vært aktiv siden desember?
Lovetogrow har gått under jorda, ble for mye oppmerksomhet rundt han etter det jeg har forstått.
Nå vet jeg ikke hva du mener med undertrykk/overtrykk(er ikke så flink med sånn science-ord), men det du er ute etter er å ha større kraft som drar ut enn å blåse inn.
Hallo! Opp i gjennom tiden har jeg klart å samle på en god del frø fra ymse buds, og nå har jeg altså tatt steget - Sådd mitt første frø! Frøet har spiret, og jeg merker spiren allerede har vokst mye siden jeg skimtet noe kom opp fra jorden. http://bildr.no/view/825515
Spørsmålet mitt er egentlig bare om hvor mye jeg bør vanne fremover?
Hold jorden konstant fuktig en stund til. Ikke klissvåt, men også ikke tørr.
Jeg har startet en mer vanlig vanningsfrekvens etter at den har fått utviklet første sett blader som er taggete. Da lar jeg jorda tørke bittelitt på toppen før jeg vanner med 2ts vann cirka. (Kjørte 400w HPS, så det fordampet mye)
Etterhvert kan du la den tøre ut mer, og vanne kraftigere.

For å være årlig er dette noe man lærer med øvelse, og følselse. Så du må bare lære planten å kjenne. Allikvel, i første omgang skal du kun tenke at det ikke skal tørke ut før den får litt rot og blader. Dette tar fort noen dager. Så kan du begynne å tenke på mer "korrekt" vanning når planten blir eldre. Si ifra når den har fått litt mer blader, og ta et bilde så kan vi sikkert gi deg råd videre derfra.
Sitat av moret Vis innlegg
Hold jorden konstant fuktig en stund til. Ikke klissvåt, men også ikke tørr.
Jeg har startet en mer vanlig vanningsfrekvens etter at den har fått utviklet første sett blader som er taggete. Da lar jeg jorda tørke bittelitt på toppen før jeg vanner med 2ts vann cirka. (Kjørte 400w HPS, så det fordampet mye)
Etterhvert kan du la den tøre ut mer, og vanne kraftigere.

For å være årlig er dette noe man lærer med øvelse, og følselse. Så du må bare lære planten å kjenne. Allikvel, i første omgang skal du kun tenke at det ikke skal tørke ut før den får litt rot og blader. Dette tar fort noen dager. Så kan du begynne å tenke på mer "korrekt" vanning når planten blir eldre. Si ifra når den har fått litt mer blader, og ta et bilde så kan vi sikkert gi deg råd videre derfra.
Vis hele sitatet...
Se der ja, en meget godt informativt svar. Jeg har også gjort som du har påpekt, nemlig passet på å holde jorden konstant fuktig, sånn akkurat passe
Takk for svar, skal også legge ut et bilde hvis prosessen kommer dit hen at det blir blader
Sitat av Skade-skutt Vis innlegg
Noen som vet hva det norske navnet på det man kan tilføre jorden for å få ned ph'n som kalles "lime"? Ph i jorden er litt høy her,å flushe med den rette ph holder ikke langsiktig ettersom jeg har skjønt så må få tak i noe som jeg kan blande i vannet som hjelper ph ned i jorden over lengre tid.
Vis hele sitatet...
Du kan kjøpe pH-up/down på growshops rundt om. Det skal få fart på sakene. Ellers så kan du jo se på andre mer klassiske hagefora eller i hagebøker, der er det også tips om pH. feks her: http://www.agropub.no/id/7555
hei er det noen som har erfaringer med å bestille frø fra attitude seedbank?
Sitat av robinyo Vis innlegg
hei er det noen som har erfaringer med å bestille frø fra attitude seedbank?
Vis hele sitatet...
Attitude er jo en av de store, kjente frøbankene der ute. Har ikke hørt så veldig mye negativt om dem, og de blir sett på som realtivt safe. Vet at det er flere brukere, både her og norcan, som har fått frø derfra.
Vil legge til at det er blitt veldig mye større fokus på frøsendinger i tollen. Bare det siste året har de virkleig kjørt på for å spesifisert ta frø, så de holder øye med pakker som ser klassiske ut med tanke på sending av frø. Spesielt fra Nederland, men etter det jeg har forstått så er England også under lupen hos tollerne(mye pga RC's). Så spesifiser at du vil ha veldig stealth sending.
Har tenkt 2 pærer av denne (en til vær av fasene)
Samt en reflektor, hvilken er anbefalt til disse pærene?

Vifte og kullfilter

Næring: Biobizz serien som LoveToGrow anbefalte.

Noen meninger om lys og kullfilter? noe som kunne vær forandret på.
dette er ett lite prosjekt med 1-2 planter bare.

medium: noe jord med leca kuler eller lignende?


inntaksvifte ? hvordan å fra hvor?

potter og sånt ?

Noe jeg har glemt?

Eventuelt noe skap også? visst man finner ett rimelig ett.

Har startet å lese gjennom hele tråden, men glemmer lett hva jeg leste på side 1 når jeg er kommet til side 20 osv. så beklager visst svarene alerede finnes.
trenger bare hjelp til å få litt oversikt
Sist endret av isonipecaine; 20. februar 2011 kl. 16:41. Grunn: La til mer info
jeg lurer på om noen vet hvor dyrt det er og gro fra frø til plante? tenkte på strøm. si 6 planter som trenger lys og varme ++ og hvis regningen plutselig blir skyhøy,begynner ikke folk og lure da?
Heisann! Tenkte at tråden kanskje kunne trenge noen flere updates på hvordan det går med plante-progress, så har folket noe å glede seg over!
Okey, her er mine planter som nå har stått sånn cirkus 1 uke fra frøet begynte å spire. Hvordan dette prosjektet vil gå, er ennå uvisst, men et morsomt prosjekt er det i alle fall! Jeg får snart lys, så da blir det nok bra. Får bare håpe på at dette er jenteplanter, da!

http://bildr.no/view/828972
http://bildr.no/view/828977

Dessuten kan det være en idé å flytte de til hver sin potte, etterhvert som de blir større osv. Updater om en ukestid, dersom det er gode news!
Sist endret av zhpongl; 21. februar 2011 kl. 14:38.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
jeg lurer på om noen vet hvor dyrt det er og gro fra frø til plante? tenkte på strøm. si 6 planter som trenger lys og varme ++ og hvis regningen plutselig blir skyhøy,begynner ikke folk og lure da?
Vis hele sitatet...
på 6 planter bør du nok ha 2x400w HPS eventuelt en 600watter. Ville nok gått for 2x400w her.
Det koster rundt 150,- i mnd å kjøre en 400w med 12 timer lys i døgnet. Så, vet ikke jeg, du bør kanskje regne med å bruke 1500,- i strøm på prosjektet ditt.
Sitat av moret Vis innlegg
på 6 planter bør du nok ha 2x400w HPS eventuelt en 600watter. Ville nok gått for 2x400w her.
Det koster rundt 150,- i mnd å kjøre en 400w med 12 timer lys i døgnet. Så, vet ikke jeg, du bør kanskje regne med å bruke 1500,- i strøm på prosjektet ditt.
Vis hele sitatet...
Gir ikke 600W nesten dobbelt så mye lumen som en 400W lampe, mens den bare bruker 50% mer strøm?
Sitat av gorm Vis innlegg
Gir ikke 600W nesten dobbelt så mye lumen som en 400W lampe, mens den bare bruker 50% mer strøm?
Vis hele sitatet...
Jo, det stemmer sånn halvveis det. En 600w gir noe helvetes med lys, noe som gir deg bedre yield. Så klarer du å plasserer en 600watter så den dekker alle 6 plantene godt så kjør på, for all del.
takk for svar morethvis jeg kjøper et før som er "lett" og dyrke frem. vil den planten bare være ok da? smakt mye forskjellig typer opp gjennom,men er så mange elendige. er det pga personen som gror sugeR? eller er det noen typer som ikke er så bra selvom du gror det slik man skal? blir så skuffa når det endelig kommer noe til byen så er det bare piss som vanlig.
Sitat av kukktryne Vis innlegg
takk for svar morethvis jeg kjøper et før som er "lett" og dyrke frem. vil den planten bare være ok da? smakt mye forskjellig typer opp gjennom,men er så mange elendige. er det pga personen som gror sugeR? eller er det noen typer som ikke er så bra selvom du gror det slik man skal? blir så skuffa når det endelig kommer noe til byen så er det bare piss som vanlig.
Vis hele sitatet...
Det at du dyrker "enkle" strainer har svært lite å si på det ferdige resultatet med tanke på hvor bra røyk du får. Dyrk en enkel strain, og gjør dette på en måte så planten trives. Så får du bra dop.


Litt forskjellige faktorer spiller inn her. Men sånn jeg opplever det så har det meste av dårlig weed blitt: høstet for tidlig, fått for mye næring på sluttet av dyrkeperioden, blitt utsatt for dårlig curing/tørking, fått feil næring. Alle disse greiene har en eller annen negativ effekt på røyken.

Jeg har ikke vært borti noen strains som er dårlige i den forstand. Og jeg har vel heller ikke hørt om noen som sier at man skal styre unna enkelte strains fordi dem er dårlige.

Overall tror jeg man kan si at om man dyrker på en måte så planten trives, passer på å flushe den på slutten av dyrketiden og tørker/curer weeden riktig så får du bra cannabis. Uavhengig av strain.
Om det er typer som er bedre enn andre, det er det helt sikkert; men, jeg har vært borti veldig bra weed som Outdoor Gold feks; som koster 50,- for 10 frø.

Håper dette besvarer hva du lurer på
okei jeg skjønner. konge svar=) nå skal jeg bare planlegge så braker det løs!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Lite liv her nå syns jeg..
Hvordan går det med dere som dyrker, eller har planter om denslags?
Alltid morro med bilder å
Heisann, trenger svar fra noen som veit hva de snakker om =) Har lest litt rundt men det er mye variasjon på om man skal ha på lyset i 18 eller 24 timer i vekstfasen, før blomstringa. hva tror du er best? takk for svar!! ;D
alvintyr: 18 timer er fint.
We got machetes!
Hei, har bare planta 4 med tilfeldige frø, og nå spirer de og gror har vel hatt de i 6 dager ca, Mitt spm : Når kan du se om det er han eller hu?.
Alle står i egen "boks". og har bra med lys å varme, og når kan jeg forvente at de lukter en del?
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Hei, har bare planta 4 med tilfeldige frø, og nå spirer de og gror har vel hatt de i 6 dager ca, Mitt spm : Når kan du se om det er han eller hu?.
Alle står i egen "boks". og har bra med lys å varme, og når kan jeg forvente at de lukter en del?
Vis hele sitatet...
Dette ser du kort tid etter at du har satt dem i blomst. Typisk en måned fra frø.
Sitat av bronsky Vis innlegg
Dette ser du kort tid etter at du har satt dem i blomst. Typisk en måned fra frø.
Vis hele sitatet...
Du trenger jo ikke sette de i blomst heller. De dukker jo opp etter rundt en mnd - enogenhalv på egenhånd. Vedlig fint om du vil gro digre beist, og da bare gro damer.
Sitat av moret Vis innlegg
Du trenger jo ikke sette de i blomst heller. De dukker jo opp etter rundt en mnd - enogenhalv på egenhånd. Vedlig fint om du vil gro digre beist, og da bare gro damer.
Vis hele sitatet...
Eeeeeeh, jo? Så lenge de står i vekstfase vil de ikke vise kjønn.
De vil vise kjønn når de er kjønnsmodne, bronsky
Sitat av nasss Vis innlegg
De vil vise kjønn når de er kjønnsmodne, bronsky
Vis hele sitatet...
Ja, noe de altså ikke blir om de får mer enn 18 timer lys daglig. Eller?
Sitat av bronsky Vis innlegg
Ja, noe de altså ikke blir om de får mer enn 18 timer lys daglig. Eller?
Vis hele sitatet...
Jojo. Test selv en gang. Sett en plante under lys 24/7. Preflowers får den uansett.
Om du har en preflower er det ingen bekjymringer, men en regular vil ikke blomstre før den blir satt i 12/12, noe som er tilnærmet det vi ser på moderjord
Sitat av nasss Vis innlegg
Om du har en preflower er det ingen bekjymringer, men en regular vil ikke blomstre før den blir satt i 12/12, noe som er tilnærmet det vi ser på moderjord
Vis hele sitatet...
Nå har jeg jo heller ikke sagt noe om blomstringen her. Det eneste jeg påpekte er at du får preflowers uten å sette lyset 12/12, og dermed kan bestemme kjønn på planten ut i fra det.
jeg tror ikke den lampa er noe vits i å bruke. Du bør gå for hps eller cfl. Hps er helt klart det beste valget, men cfl er noe billigere
Hei.

har nå satt mine 2 første planten, håper det blir noen fine jenter
men siden jeg er helt ny på dette legger jeg ut noen bilder, å om noen kan si meg om de ser bra ut heller ikke hadde jeg likt da
De er litt over 2 uker gammle bare da
står under 150w halogen med liten reflektor som følger med lampen.
stor i skapet med vifta på så lenge det er lys. bare en liten bris siden de ikke er så store enda. heller burde jeg ha mere på?
18 timer på å 6 timer av.
vifting for kjøling i skapet har jeg enda ikke ordnet men det skjer nå til helgen.

Men igjen ser disse her bra ut?
http://img810.imageshack.us/img810/3134/dag11903.jpg
http://img861.imageshack.us/img861/9336/nyerommet210311.jpg
http://img859.imageshack.us/img859/8950/dag4minstejenta220311.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/851/dag4strstejenta220311.jpg
http://img231.imageshack.us/img231/3112/dag41strstejenta220311.jpg
http://img858.imageshack.us/img858/4186/dag4minstejenta220311s.jpg