Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 7211
jeg lurer på hvordan efekten kommer til å bli vis jeg spiser rivortil, siden det er så lenge siden jeg har vært borti benz (3-4år) nå.

er bare veldig nyssjerig rettogslett
du sier du har spist det før, dvs at effekten du fikk av det da du spiste det for 3 år siden er sikkert ikke så fjern fra den du kommer til å få nå.....

klarte du ikke tenke deg til dette? :P
Har ikke Rivotril halveringstid på 100 timer?
Jeg fikk engang noen tabletter på byen, som vist skulle være Rivotril.
Kom meg faen meg ikke på jobb, på mandagen. Var altfor slapp.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Har ikke Rivotril halveringstid på 100 timer?
Jeg fikk engang noen tabletter på byen, som vist skulle være Rivotril.
Kom meg faen meg ikke på jobb, på mandagen. Var altfor slapp.
Vis hele sitatet...
Effekten av Rivotril (clonezepam), varer i ca 20-50 timer. Selvom selve "rusen", altså da du er helt fjærn bare er i en 4 timers tid.
CCCP's Avatar
Trådstarter
88 3
ja,har starta med sobril 25mg og 4 rivortil 2mg og tatt 3 10mg ritalin for og ikke slokne helt da

tok det for 1 time siden da merker at jeg begynner å få litt i surr nå da
Sitat av Awarize Vis innlegg
Effekten av Rivotril (clonezepam), varer i ca 20-50 timer. Selvom selve "rusen", altså da du er helt fjærn bare er i en 4 timers tid.
Vis hele sitatet...
hvis du blir "helt fjærn"av rivotril så lurer jeg på hva han ovenfor kan være

Sitat av CCCP Vis innlegg
ja,har starta med sobril 25mg og 4 rivortil 2mg og tatt 3 10mg ritalin for og ikke slokne helt da

tok det for 1 time siden da merker at jeg begynner å få litt i surr nå da
Vis hele sitatet...
ikke kødd med noe alkohol nå da hvertfall,da balanserer du
Sist endret av murmade; 25. februar 2011 kl. 20:20.
CCCP's Avatar
Trådstarter
88 3
nei, jeg liker ikke alko, er pååe i 6 stk 2mg og sjenner det nesten ikke :P litt sjipt egentlig, kansje jeg skulle ta noen seiquil også??? hvordan blir man da?? har så mye medsiner hehe :P
Sitat av CCCP Vis innlegg
nei, jeg liker ikke alko, er pååe i 6 stk 2mg og sjenner det nesten ikke :P litt sjipt egentlig, kansje jeg skulle ta noen seiquil også??? hvordan blir man da?? har så mye medsiner hehe :P
Vis hele sitatet...
Er ikke seroquel, antipsykotika? Tror ikke det er så bra for fomen din.

Ikke ta Seroquel. Kjipt c-preperat.
Sist endret av davidentotre; 25. februar 2011 kl. 20:45.
CCCP's Avatar
Trådstarter
88 3
ok, jeg er et tidligere veldig innspist på bezo, men har ikke rørt det mange år, vorfor vill di ikke virke på meg, begynner å bli litt irritert her jeg sitter :/ er bare slapp i formen men hode funker så nare at jeg kunne ha drarr på jobb og jobba helt fint:/ må vell bare prøve å få tak i noe xanor:/ og de er ikke lett og kommer over no til dags :S også er jeg veldig glad i sobril det fiunker på meg da :P legen har sat meg op 300mg med seriquei for å sove. også nå som det er helg tenkte jeg at jeg skuller kose meg med noen rivortiler da .. spiser ikke bezo vær dag da heller så tolerangsen skulle ikke være så jævla høy!!!!
Sitat av CCCP Vis innlegg
ok, jeg er et tidligere veldig innspist på bezo, men har ikke rørt det mange år, vorfor vill di ikke virke på meg, begynner å bli litt irritert her jeg sitter :/ er bare slapp i formen men hode funker så nare at jeg kunne ha drarr på jobb og jobba helt fint:/ må vell bare prøve å få tak i noe xanor:/ og de er ikke lett og kommer over no til dags :S også er jeg veldig glad i sobril det fiunker på meg da :P legen har sat meg op 300mg med seriquei for å sove. også nå som det er helg tenkte jeg at jeg skuller kose meg med noen rivortiler da .. spiser ikke bezo vær dag da heller så tolerangsen skulle ikke være så jævla høy!!!!
Vis hele sitatet...
Bare ta riktig dose Serequel, som legen anbefaler. For hvis du tar for mye, sovner du bare. Du får heller ikke noe bra rus.
Jeg tipper bare 300mg Seroquel ville gjøre deg trøtt, eller ikke gjøre noe som helst alt etter hvor lenge du har brukt det. Å ta den dosen uten å ha vært særlig bortid det på blir de fleste skittrøtte av. Ikke rusa, bare trøtte. Tar akkurat denne doseringen fast, og har gjort det over tid. Jeg merker ikke noe - med mindre jeg glemmer den, for da klarer jeg ikke å sove på hele natta.

Før jeg begynte med Rivotril fast (mot epilepsi) opplevde jeg det som fint, men litt seigt innsettende virkning. Men den henger godt i da. Før jeg misbrukte det kunne jeg vel være nokså fornøyd i 6 timer, men da hadde jeg først ventet nesten en time på noe som helst virkning. Nå tåler jeg mye av benzo selv, fordi jeg tar R fast - men om jeg tar lit ureglementerte doser og sper på med noe mer hurtivirkende som Sobril eller Valium funker det sterkere. Eventuelt skaff den noe Xanor, som du selv nevner.
CCCP's Avatar
Trådstarter
88 3
ja, har netopp spist 5 fluniser og 4 rivo + 5-6 sobril og merker ikke en dritt egentlig, så lurte på om jeg kansje kunne hive i meg noen truxal bare for å få en liten piff liksom?
Sist endret av Dodecha; 4. mars 2011 kl. 16:06. Grunn: Man trenger bare ett spørsmålstegn
Jeg spiste tre rivotril 2 miligrams en fredag begynnte med en å ta jeg kom til meg selv hadde jeg spist alle :/ er jo ganske typisk egntlig
Så mitt spørsmæl er er det noen som har en viss peiling når jeg kan evt avgi en ren urin prøve ? Skal avgi prøve mandags morgen men er redd den blir positiv Håper at noen kan gi meg en liten pekepin.
Takk for at dere gidder å lese innlegget mittt å hjelpe meg .
YNWA !!!!!!

Sitat av CCCP Vis innlegg
vi jo ha en for for rus da så dropper seriquilen da vet ikke kansje jeg skulle ha tatt en dram eller noe?? eller noe ??
Vis hele sitatet...
Seriquel er jo det men kaller ape dop nan enner jo bare med å sitte å gjepe til en vegg i flere timer Finn deg noe annet å bytte inn i neppet .
Ikke meningen å være hønemor men vet hva jeg snakker om her har prøvd det meste innen ABC preparat . uansett lykke til å kos deg viss du kan
Jeg drakk alkahol og tok meg en joint, så spiste jeg 3-5 stk rivotril, husker bare at jeg spiste 3, men alle 5 var borte, så er ikke sikker, dagen etter kom jeg til meg selv baki bilen min, dette var på vinteren så jeg våknet av at kroppen min skalv, gikk inn til meg selv og var helt døsig, sov videre og hadde etter skjelvninger hele dagen... jeg hadde ikke kjørt bilen da jeg bestandig gir nøklene til fatter når jeg skal feste, så flaks var det siden jeg ikke veit hva jeg hadde tenkt til når jeg satt meg i bilen, dette var første og siste gang jeg tok Rivotril
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Jeg drakk alkahol og tok meg en joint, så spiste jeg 3-5 stk rivotril, husker bare at jeg spiste 3, men alle 5 var borte, så er ikke sikker, dagen etter kom jeg til meg selv baki bilen min, dette var på vinteren så jeg våknet av at kroppen min skalv, gikk inn til meg selv og var helt døsig, sov videre og hadde etter skjelvninger hele dagen... jeg hadde ikke kjørt bilen da jeg bestandig gir nøklene til fatter når jeg skal feste, så flaks var det siden jeg ikke veit hva jeg hadde tenkt til når jeg satt meg i bilen, dette var første og siste gang jeg tok Rivotril
Vis hele sitatet...
Her har du jo også blannet fler typer rusmidler .. Alkohol, joing og clonezepam.
Effekten av Clonezepam(rivotril) alene, er det at du har en periode på 4-5 timer hvor du ikke helt husker hva du gjør, og er avslappet i mange timer etterpå.

Når du har blannet effekt med alkohol, som kan ha skylden i mye dumt ene og alene, samt en joint, kan det nok være dette som gjorde at du havnet i baksetet av bilen.

Sier ikke helt sikkert at du ikke kunne gjort noe dumt med clonezepam alene, men jeg vil tro at alkoholen etc var noen viktige faktorer.

EDIT: Dere kan jo også ta en tiitt på Den store benzodiazepin-tråden
Sist endret av Tempus; 4. mars 2011 kl. 12:42.
Utifra hvordan du skriver så vil jeg si de virket ganske bra på deg jeg...
Herregud så tragisk.....
Her ser man helt klart hvor blind man blir for hvor rusa man EGENTLIG er på benzo generelt, spesielt på rivotril.
Om han tok seroquel i tillegg er det nok stor sjangse for at det ble med det. Seroquel bruker jeg selv, og 300 mg sammen med denne cocktailen hadde slått de fleste ut.
å skrive alskens medisiner korrekt grammatisk klarer mange av dere kjempefint men resten er heller dårlig:P bare litt moro å se hehehe
Sitat av CCCP Vis innlegg
ja, har netopp spist 5 fluniser og 4 rivo + 5-6 sobril og merker ikke en dritt egentlig, så lurte på om jeg kansje kunne hive i meg noen truxal bare for å få en liten piff liksom?
Vis hele sitatet...
oj,det står ikke i tråd til forumets majoritet som ikke husker en dritt og går amok etter 2-4 rivotril..det er jo driit heavy

vil tro du er litt mer jordnær

Sitat av A&E Vis innlegg
Før jeg misbrukte det kunne jeg vel være nokså fornøyd i 6 timer, men da hadde jeg først ventet nesten en time på noe som helst virkning.
Vis hele sitatet...
det der er så merkelig,jeg får peak etter 10-15 min på rivotril,men må vente en halvtime på noensomhelst virkning fra ritalin/amf,så det ekke no placebo

jeg troddde jeg hadde fått noe dritt første gang jeg fikk amf og ritalin for jeg kjente ikke en dritt,tok så lang tid,men benzoer slår inn etter..vi snakker små minutter

skyller ned med appelsinujuice
Sist endret av murmade; 4. mars 2011 kl. 19:38.
Sitat av CCCP Vis innlegg
ok, jeg er et tidligere veldig innspist på bezo, men har ikke rørt det mange år, vorfor vill di ikke virke på meg, begynner å bli litt irritert her jeg sitter :/ er bare slapp i formen men hode funker så nare at jeg kunne ha drarr på jobb og jobba helt fint:/ må vell bare prøve å få tak i noe xanor:/ og de er ikke lett og kommer over no til dags :S også er jeg veldig glad i sobril det fiunker på meg da :P legen har sat meg op 300mg med seriquei for å sove. også nå som det er helg tenkte jeg at jeg skuller kose meg med noen rivortiler da .. spiser ikke bezo vær dag da heller så tolerangsen skulle ikke være så jævla høy!!!!
Vis hele sitatet...
Haha, artig å se dette innlegget og de tre forrige, du er så jævla typisk benzofjern - som cherie påpekte.
Du tror du ikke merker no og du føler for å ta mer. Man blir så jævla ubesluttsom og treig...
Sitat av tRNAcloverleaf Vis innlegg
Haha, artig å se dette innlegget og de tre forrige, du er så jævla typisk benzofjern...
Vis hele sitatet...
så mannen vet ikke at han er fjern-når man er benzofjern?gjelder det fler stoffer eller er det kun benzoer man ikke skjønner det?

jeg vet godt når jeg er redusert hvertfall,de fleste gjør nok det på det meste.
Sist endret av murmade; 4. mars 2011 kl. 20:38.
Det går vel bare på å gjenkjenne rusen, den er... vanskelig å beskrive, men hadde det mye sånn de første gangene at jeg ikke skjønte hvor fjern jeg faktisk var. Syns jeg var ganske opplagt og normal, når jeg, ja, ganske tydelig i etterkant ikke var det
Virkestoffet er og jobber i kroppen din leenge, men selve euforien du "merker" varer ikke så lenge.
Dermed med en så lang halveringstid og når du mister den deilige rusfølelsen så er du fortsatt loka.. hehe
Jeg føler aldri jeg merker noe av benzo lengere. Men jeg _vet_ jo ikke hvordan andre oppfatter meg, er jeg fjern eller ikke liksom? Jeg tror jeg har toleranse da siden ingen har sagt noe om at jeg virker ruset, men jeg propper ikke i meg 4 rivo, 5 flunniser og 6 sobriler heller. Det er normale doser, som 1 stk 2 mg rivotril, 2 valium eller lignende. Men jeg skal ikke si for sikkert. Men du ser jo at han var rimelig ruset av det han trodde han ikke var ruset av. Mens før merket jeg benzo rusen godt, kommer vel ann på din egen selvoppfatning og dømmekraft.

Når du våkner opp med et tomt brett valium og husker du spiste 5 og ikke merket en dritt, da skjønner man vel at man var ruset. Samt ved å lese dine egne skriverier på nett eller sms i etterkant.
Sitat av nasss Vis innlegg
Virkestoffet er og jobber i kroppen din leenge, men selve euforien du "merker" varer ikke så lenge.
Dermed med en så lang halveringstid og når du mister den deilige rusfølelsen så er du fortsatt loka.. hehe
Vis hele sitatet...
igjen som sagt tidligere her er ikke halveringstid=virketid av noe slag ellers kunne ingen brukt dette her som kjørte bil

virketiden på rivotril er 3-5 timer,du har lov å kjøre bil dagen etter kvelden du TOK benzodiapiner i følge regelverket,har sett legens liste over dette

Sitat av Cherie Vis innlegg
Jeg føler aldri jeg merker noe av benzo lengere.
Vis hele sitatet...
heldigvis har 1 rivotril vært stabil for meg som angstkiller og sovemedisin,tar grunnfølelsen av de dårlige følelsene liksom,men jeg har aldri fått eufori av benzoer,bortsett fra zopiclone faktisk..belive it or not 2 stk imovaner gir eufori med ett 1-2 ukers mellomrom da
i know^^ måtte ta 2 rivotriler nå fordi jeg er fyllesjuk (faen) skal på jobb snart og alt, men jeg er så innspist så jeg får ikke eufori av dette, jeg får kun klinisk effekt (heldigvis i dag)
Det kan ta flere timer/timesvis før rivoer virker, så ikke begynn å hiv innpå alt mulig annet så veldig fort.
Sitat av Drøggs Vis innlegg
Det kan ta flere timer/timesvis før rivoer virker, så ikke begynn å hiv innpå alt mulig annet så veldig fort.
Vis hele sitatet...
jeg får virkning etter 2-5 min og peak v 15 min,dør ut etter 3-5 timer som er normalt
Okay, det er sikkert individuelt. Men det jeg lurer mest på akkurat nå er hvor lenge etter på man kan bli busta på urinprøve. 8-10 tabletter, test 8 dager etterpå.. går det til helvete for meg? : (

Bare en liten notis. (virkestoffet i benzodiazepiner slutter alltid på -am) Zopiklon, Imovane er ikke benzo. Men de virker jo likevel, hehe. : )
Du vil bli busta på urinprøva ja! 10 x 2 mg? eller var d 0,5 mg piller? Assa disse har halveringstid på opptil 50 timer, tar mange dager før 2 mg er ute av kroppen. Så lykke til!
Sitat av murmade Vis innlegg
igjen som sagt tidligere her er ikke halveringstid=virketid av noe slag ellers kunne ingen brukt dette her som kjørte bil

virketiden på rivotril er 3-5 timer
Vis hele sitatet...
Dette har vi diskutert før, murmade, og det er bare tull. Virkningen av rivotril varer veldig mye lenger enn 3-5 timer, selv om du (som multimisbruker og dermed ganske herdet) ikke merker noen særlig ruseffekt etter 5 timer.

Mennesker med normal toleranse og et noenlunde normalt forhold til piller vil kjenne virkning av clonazepam i minst et døgn. Det betyr ikke at du ikke kan kjøre bil, det har du rett i, men virkningen er der!

Sitat av Drøggs Vis innlegg
Okay, det er sikkert individuelt. Men det jeg lurer mest på akkurat nå er hvor lenge etter på man kan bli busta på urinprøve. 8-10 tabletter, test 8 dager etterpå.. går det til helvete for meg? : (

Bare en liten notis. (virkestoffet i benzodiazepiner slutter alltid på -am) Zopiklon, Imovane er ikke benzo. Men de virker jo likevel, hehe. : )
Vis hele sitatet...
Dette varierer med hvilket benzo det er snakk om, da det er ganske store forskjeller i halveringstid. 8 dager burde dog holde lenge med det meste.
Sist endret av fetter; 10. mars 2011 kl. 12:50.
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette har vi diskutert før, murmade, og det er bare tull. Virkningen av rivotril varer veldig mye lenger enn 3-5 timer, selv om du (som multimisbruker og dermed ganske herdet) ikke merker noen særlig ruseffekt etter 5 timer.

Mennesker med normal toleranse og et noenlunde normalt forhold til piller vil kjenne virkning av clonazepam i minst et døgn. Det betyr ikke at du ikke kan kjøre bil, det har du rett i, men virkningen er der!



Dette varierer med hvilket benzo det er snakk om, da det er ganske store forskjeller i halveringstid. 8 dager burde dog holde lenge med det meste.
Vis hele sitatet...
du burde hørt på han som sa at virkningstid ikke er det samme som halveringstid,du klarer ikke forstå forskjellen,sjekk trådene rundt dette så finner du det igjen..dette sier seg selv,selv om jeg er en apekatt så er dette fremdeles et fakta

Det er jo mengde som har alt å si her,tar du 1 eller 10?herdet?jeg har jo også vært jomfru engang så jeg vet hvordan det har funket og funker naturlig nok?dette er ikke xanor..og virkningen er nokså det samme enda som da jeg begynte.

Og hvis jeg har rett i at man har lov å kjøre bil vil det med andre ord si at virkningen er BORTE og ikke er noe hinder for dine evner når myndighetene gir deg LOV å kjøre bil,det blir med andre ord selvmotsigende å påstå noe anent.

Du har cannabis i systemet i 40 dager,er du fjern etter 20 dager også da eller?

du må bare si at jeg har rett vet du

selv en narkoman multimisbruker med 90% clonaz i årene klarer å diskutere deg på ræva
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 14:55.
Du er helt på jordet.


Sitat av murmade Vis innlegg
du burde hørt på han som sa at virkningstid ikke er det samme som halveringstid,du klarer ikke forstå forskjellen,sjekk trådene rundt dette så finner du det igjen..dette sier seg selv,selv om jeg er en apekatt så er dette fremdeles et fakta
Vis hele sitatet...
Jeg husker godt tråden og brukeren du sikter til, men at den brukeren skrev det gjør det ikke riktig. Det er en sammenheng i halveringstid og virkningstid. Nå må du snart åpne de sløve øya dine og lese hva jeg skriver: det er ikke det samme, men det er en sammenheng.

Sitat av murmade Vis innlegg
Det er jo mengde som har alt å si her,tar du 1 eller 10?herdet?jeg har jo også vært jomfru engang så jeg vet hvordan det har funket og funker naturlig nok?dette er ikke xanor..og virkningen er nokså det samme enda som da jeg begynte.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har antall noe å si, men jeg står fortsatt ved at virkningen varer i 24 timer. Som sagt tidligere, les hva jeg skriver: virkning betyr ikke nødvendigvis ruseffekt. Clonazepam har en angst-dempende effekt som varer MYE lenger enn ruseffekten du sikter til. Det er fortsatt virkning.

Sitat av murmade Vis innlegg
Og hvis jeg har rett i at man har lov å kjøre bil vil det med andre ord si at virkningen er BORTE og ikke er noe hinder for dine evner når myndighetene gir deg LOV å kjøre bil,det blir med andre ord selvmotsigende å påstå noe anent.
Vis hele sitatet...
Nei det vil det ikke si. Stoffet kan være i kroppen og ha en virkning uten at det går utover generelle motoriske evner.


Sitat av murmade Vis innlegg
Du har cannabis i systemet i 40 dager,er du fjern etter 20 dager også da eller?

du må bare si at jeg har rett vet du
Vis hele sitatet...
Nå må du faen meg gi deg med denne sammenligningen, det beviser bare hvor utrolig lite du kan om emnet og hvor lite du gidder å sette deg inn i det.

Jeg har forklart deg dette før: at du kan spore avfallsstoffer etter nedbryting av cannabis i kroppen lenge etter bruk har ingenting med halveringstid eller virkningstid å gjøre. THC har en halveringstid på 1.6-59 timer.

Jeg gjentar: du har ikke cannabis i kroppen i 40 dager, du har avfallsstoffer etter nedbryting av cannabis i kroppen.

Sitat av murmade Vis innlegg
selv en narkoman multimisbruker med 90% clonaz i årene klarer å diskutere deg på ræva
Vis hele sitatet...
Nei, du diskuterer like dårlig og får med deg like lite som jeg ville forventet av en sløv, pilleknaskende multimisbruker.
Sitat av fetter Vis innlegg
Du er helt på jordet.
-jeg står fortsatt ved at virkningen varer i 24 timer.
-Clonazepam har en angst-dempende effekt som varer MYE lenger enn ruseffekten du sikter til.
-Nei det vil det ikke si. Stoffet kan være i kroppen og ha en virkning uten at det går utover generelle motoriske evner.
Nå må du faen meg gi deg.
Vis hele sitatet...
hehe ja du gjør vell det,prøv å spør legen din neste gang om en rivotril virker 24 timer å se hva legen sier

Den angstdempende effekten ER effekten,det er rett og slett feil,du må ha null erfaring med dette what so ever.

fetters teori:Ta en rivotril,du er RUSA 5 timer og derretter fjerner det angsten din og virker i 24 timer,dette til tross for at det ikke går ut over dine reaksjonsevner som bilfører. naturligvis..

å jeg som trodde JEG var gæærn
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 16:55.
Sitat av murmade Vis innlegg
hehe ja du gjør vell det,prøv å spør legen din neste gang om en rivotril virker 24 timer å se hva legen sier
Vis hele sitatet...
Dette er ikke noe argument.
Legg frem kilder.

Sitat av murmade Vis innlegg
Den angstdempende effekten ER effekten,det er rett og slett feil,du må ha null erfaring med dette what so ever.
Vis hele sitatet...
Du aner ingenting om min erfaring med legemidler.
Hvis det er feil så forklar hvorfor. "Det er feil" er ikke et argument.

Sitat av murmade Vis innlegg
fetters teori:Ta en rivotril,du er RUSA 5 timer og derretter fjerner det angsten din og virker i 24 timer,dette til tross for at det ikke går ut over dine reaksjonsevner som bilfører. naturligvis..

å jeg som trodde JEG var gæærn
Vis hele sitatet...
Nå vrir du på det jeg prøver å få frem og legger ord i munnen på meg. Slutt!

Det jeg prøver å si er bare at selv om du, som tung multimisbruker av diverse legemidler mot angst, mener at effekten er borte etter 5 timer, kan folk med normal toleranse føle effekt av clonazepam veldig lenge og i mange tilfeller opptil 24 timer (veldig individuelt).

Jeg gidder ikke diskutere semantikk med deg, det blir bare for dumt.
Sitat av fetter Vis innlegg
Dette er ikke noe argument.
Legg frem kilder.
Du aner ingenting om min erfaring med legemidler.
Hvis det er feil så forklar hvorfor. "Det er feil" er ikke et argument.
Nå vrir du på det jeg prøver å få frem og legger ord i munnen på meg. Slutt!
Det jeg prøver å si er bare at selv om du, som tung multimisbruker av diverse legemidler mot angst, mener at effekten er borte etter 5 timer, kan folk med normal toleranse føle effekt av clonazepam veldig lenge og i mange tilfeller opptil 24 timer (veldig individuelt).

Jeg gidder ikke diskutere semantikk med deg, det blir bare for dumt.
Vis hele sitatet...
Jo det er et dritbra argument og den beste kilde å spørre din lege for du har bestemt deg uansett,enig?
Nei,ei heller du om min erfaring,so it works both ways.
Problemet ditt er at du samtidig som du føler du må gi meg rett i at det er lov å kjøre bil,men vil at stoffet fremdeles påvirker sentralnervesystemet som angstdemper o.l er utrolig selvmotsigende å si, for da ville det ikke vært lov å kjøre bil,enklere er det ikke,da er du påvirket..vet du forstår det langt der inne

Jeg har effekt av to rivotril 2mg + kombi med noe annet,zopiclone/gerodorm i kanskje 2-4 timer,virkning etter 5 min & peak på 15 min selv om jeg nå ikke bruker det daglig,min kjære cherrie kjenner vell ingenting av benzoer nesten sier hun eller hva cherrie, så vi er forskjellige

Hvis det gleder deg å ofte kalle meg tung multi-misbruker så fortsett gjerne,det gleder meg å kunne glede andre

Men jeg tror det svekker din person å omtale andre slik for din egen del.
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 17:59.
Sitat av murmade Vis innlegg
Jo det er et dritbra argument og den beste kilde å spørre din lege for du har bestemt deg uansett,enig?
Vis hele sitatet...
Nei det er ikke noe argument, da du bare antyder at legen kommer til å snakke til din fordel uten noe å backe det opp med noe. Jeg har allerede i tidligere diskusjoner rundt dette temaet linket til relevant lesestoff som bygger opp under mitt standpunkt. Du, derimot, har gjentatte ganger henvist til din egen erfaring.

Sitat av murmade Vis innlegg
Nei,ei heller du om min erfaring,so it works both ways.
Vis hele sitatet...
Nei, men så har ikke jeg satt din erfaring i tvil heller, kun din generelle kunnskap og forståelse rundt emnet.

Sitat av murmade Vis innlegg
Problemet ditt er at du samtidig som du føler du må gi meg rett i at det er lov å kjøre bil,men vil at stoffet fremdeles påvirker sentralnervesystemet som angstdemper o.l er utrolig selvmotsigende å si, for da ville det ikke vært lov å kjøre bil,enklere er det ikke,da er du påvirket..
Vis hele sitatet...
Det er ingen selvmotsigelse, dette har jeg allerede forklart. Om det ikke påvirker deg i den grad at det går utover motoriske evner er det selvsagt ikke noe problem, men det betyr ikke at du ikke har stoffet i systemet eller at du ikke i mer eller mindre grad er påvirket.


Sitat av murmade Vis innlegg
vet du forstår det langt der inne
Vis hele sitatet...
Spar meg for slik latterlig retorikk.

Sitat av murmade Vis innlegg
Jeg har effekt av to rivotril 2mg + kombi med noe annet,zopiclone/gerodorm i kanskje 2-4 timer,virkning etter 5 min & peak på 15 min selv om jeg nå ikke bruker det daglig,min kjære cherrie kjenner vell ingenting av benzoer nesten sier hun eller hva cherrie, så vi er forskjellige
Vis hele sitatet...
Igjen, din erfaring har jeg aldri betvilt, og jeg har heller aldri påstått at alle reagerer likt, snarere tvert imot!

Sitat av murmade Vis innlegg
Hvis det gleder deg å ofte kalle meg tung multi-misbruker så fortsett gjerne,det gleder meg å kunne glede andre

Men jeg tror det svekker din person å omtale andre slik for din egen del.
Vis hele sitatet...
Det gleder meg ikke, men om jeg ser det som relevant er jeg ikke redd for å påpeke det. Den oppfattelsen er det du, ene og alene, som har gitt meg.
Fetter har selvfølgelig rett her. Er ganske lei alle pillenissene som sprer feilinformasjon på legemiddelforumet nå...
Sitat av fetter Vis innlegg
Nei det er ikke noe argument,
Det er ingen selvmotsigelse, dette har jeg allerede forklart. Om det ikke påvirker deg i den grad at det går utover motoriske evner er det selvsagt ikke noe problem,
Igjen, din erfaring har jeg aldri betvilt, og jeg har heller aldri påstått at alle reagerer likt, snarere tvert imot!.
Vis hele sitatet...
Nei det er en løsning
Ikke?så den mentale biten av medikamenter er lite relevant til bilkjøring?prøv den på neste kontroll stopp hos onkel fetter!

Nei det vet jeg fetter,det var faktsik ikke et angrep mot dine meninger men snarere vanlig snakk...alle setninger er ikke et angrep

visste du at amfetamin gir deg raskere og bedre motoriske egenskaper fetter?
Kjente idrettsutøvere bruker amf og efedring for å forbedre sine motoriske egenskaper

studenter bruker det for å øke konsentrasjonen og prestere mer

det gjør det også overmodig i hue og du tar fler sjanser,bør amfetamin folk få kjøre bil påvirket?americanerne låner jo ut fly til milliarder av dollar og pålegger pilotene å bruke det?
murmade: Du ser tydeligvis på enkelte piller som ett rusmiddel, selv om det egentlig er medisiner. Det virker ikke helt som du forstår at ruseffekten er en uheldig bivirkning av medikamentene. Medisinene vil ha en virkning så lenge virkestoffene er i kroppen, og denne virkningen varer lengre enn ruseffekten.
Sitat av murmade Vis innlegg
Nei det er en løsning
Ikke?så den mentale biten av medikamenter er lite relevant til bilkjøring?prøv den på neste kontroll stopp hos onkel fetter!

Nei det vet jeg fetter,det var faktsik ikke et angrep mot dine meninger men snarere vanlig snakk...alle setninger er ikke et angrep

visste du at amfetamin gir deg raskere og bedre motoriske egenskaper fetter?
Kjente idrettsutøvere bruker amf og efedring for å forbedre sine motoriske egenskaper

studenter bruker det for å øke konsentrasjonen og prestere mer

det gjør det også overmodig i hue og du tar fler sjanser,bør amfetamin folk få kjøre bil påvirket?americanerne låner jo ut fly til milliarder av dollar og pålegger pilotene å bruke det?
Vis hele sitatet...
Dette er jo bare vås! Jeg tror vi stopper her.
Sitat av caperno Vis innlegg
murmade: Du ser tydeligvis på enkelte piller som ett rusmiddel.
Vis hele sitatet...
jeg ser du følger kammeraten din flere steder her jeg har en debatt gående med å prøver å få min kontakt, men sorry,en kverulant av gangen,finn deg en annen sålenge.

nei overhodet ikke,jeg ser på medikamentene som medisiner for folk som trenger dem,jeg ruser meg ikke på dem.
Sist endret av murmade; 10. mars 2011 kl. 19:29.
Dette blir for dumt. Halveringstiden er den tiden det tar før konsentrasjonen av et stoff i blodet synker til det halve. Når man slutter å innta et stoff, vil konsentrasjonen av legemidlet etter én halveringstid synke til 50%. Etter to halveringstider vil den være 25% av start konsentrasjonen, etter tre halveringstider 12,5%, etter fire halveringstider 6,25% og etter fem halveringstider 3,125%. Da er den mengden som er igjen i kroppen så liten at legemidlet ikke lenger regnes å ha noen farmakologiske effekter, og man regner det som ute av kroppen. Så lenge virkestoffene finnes i blodet, vil de nå nervesystemet eller hvor målområdet er, og utøve sin effekt. Effekten vil naturligvis bli svakere, men den er der.

Les om farmakokinetikk og halveringstid, så slipper vi flere meningsløse diskusjoner.
Sitat av murmade Vis innlegg
jeg ser du følger kammeraten din flere steder her jeg har en debatt gående med å prøver å få min kontakt, men sorry,en kverulant av gangen,finn deg en annen sålenge.

nei overhodet ikke,jeg ser på medikamentene som medisiner for folk som trenger dem,jeg ruser meg ikke på dem.
Vis hele sitatet...
Det må jo være mulig å komme med saklige motargumenter i en offentlig tråd? At jeg er uenig med deg i hele to tråder er vel ikke spesielt oppsiktsvekkende? Vi kommer nok til å møtes i andre tråder også.

Hva med å komme tilbake når du ikke er fjern? Kanskje du da klarer å komme opp med noen saklige argumenter? Den siste setningen din gir jo ingen mening, i og med at du selv har sagt at du ruser deg på piller.
Sist endret av caperno; 10. mars 2011 kl. 19:41.
Sitat av murmade Vis innlegg
nei overhodet ikke,jeg ser på medikamentene som medisiner for folk som trenger dem,jeg ruser meg ikke på dem.
Vis hele sitatet...
Det er, har alltid vert, og kommer alltid til å være et legende medikament. Problemet er bare det er folk bruker dette helt feil, og det blir da med en gang sett på som et rusmiddel. Det finner jo utrolig mange medikamenter med en rusende effekt.

Etter å ha lest litt her, så må jeg si jeg holder med fetter. Har ikke satt meg så godt inn i argumentene, men argumenteringen og formuleringen, går i fetter's favør.
Jeg må bare le av hele diskusjonen her. Skal ikke si hva jeg mener...

Jeg _vet_ rivotril har klinisk virkning veldig mye lengre enn hva man kjenner av "rusen". Jeg ble og ruset i begynnelsen av 2 mg. Nå er jeg helt tolerant, null eufori eller happy face, men den tar angsten, muskelsmertene og slikt som den _skal_ virke, og det varer lenge lenge.

Kanskje du har en sinnsyk høy metabolisme murmade? Tror du må ha det assa, for at du fortsatt merker en slags eufori når du er så innspist, og når du i tillegg allerede kjenner virkning etter noen minutter vil vel tilsi at du må ha et eller annet super raskt gen som metaboliserer dette stoffet. For man får som regel ikke virkning før etter 1 time.
Sitat av CCCP Vis innlegg
ja, har netopp spist 5 fluniser og 4 rivo + 5-6 sobril og merker ikke en dritt egentlig, så lurte på om jeg kansje kunne hive i meg noen truxal bare for å få en liten piff liksom?
Vis hele sitatet...
Enten så juger du eller så har du fått noe juks. Etter å ha spisst 5 flunipam, 4 rivotril og 6 sobril hadde du ikke i det hele tatt vært i stand til å sitte å skrive her på bruket, tolerant kan du heller ikke være siden du ikke har spist det på 4 år.
Rivotril fungerer som bare det, men som folk her ikke forstår helt så er det faktisk en lang virkningstid selvom man ikke føler noen form for "godfølelse"! Ifølge felleskatalogen så har den en halveringstid på 30-40 timer, og maks. plasmakonsentrasjon nås etter 1-4 timer. Klinisk effekt (peroralt 2 mg) etter 30-60 minutter. Det Afasar skriver burde ende denne diskusjonen

Sitat av Afasar Vis innlegg
Dette blir for dumt. Halveringstiden er den tiden det tar før konsentrasjonen av et stoff i blodet synker til det halve. Når man slutter å innta et stoff, vil konsentrasjonen av legemidlet etter én halveringstid synke til 50%. Etter to halveringstider vil den være 25% av start konsentrasjonen, etter tre halveringstider 12,5%, etter fire halveringstider 6,25% og etter fem halveringstider 3,125%. Da er den mengden som er igjen i kroppen så liten at legemidlet ikke lenger regnes å ha noen farmakologiske effekter, og man regner det som ute av kroppen. Så lenge virkestoffene finnes i blodet, vil de nå nervesystemet eller hvor målområdet er, og utøve sin effekt. Effekten vil naturligvis bli svakere, men den er der.

Les om farmakokinetikk og halveringstid, så slipper vi flere meningsløse diskusjoner.
Vis hele sitatet...
Hmmm.... Hvor lenge ble murmade utestengt egentlig? Ser dette legemiddelforumet ble litt dødt nå..