Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1439
Bare lurte på hvor stor forskjell det gir å legge pillene under tunga istedenfor å svelge dem hel?
Og hvorfor?
Hvor stor forskjell det gir vet jeg ikke, men hvorfor det isåfall ville funket og legge under tunga er vel fordi slimhinnene er såppass tynne der, at det går i blodet med en gang?
Isåfall ville jeg knust det til pulver, for så og fått det under tunga
knuser man det til pulver først vil jeg tro man får alt for mye pillespytt i kjeften. udelikat.
men takk for svar, dog jeg lurte mest på hvor stor forskjellen er :/
At det smaker dritt gjør det nok, men det vil det gjøre om du har den under tunga og
trodde du mente knuse pilla for SÅ å legge den under tunga? men, ja, kommer an på pilla. problemet er jo at noen av dem smaker helt forjævlig
Sitat av tRNAcloverleaf Vis innlegg
trodde du mente knuse pilla for SÅ å legge den under tunga? men, ja, kommer an på pilla. problemet er jo at noen av dem smaker helt forjævlig
Vis hele sitatet...
Var det jeg mente ja, men om du ikke knuser den så vil jo pilla gå i oppløsning til slutt.

Jepp, mange av dem smaker helt forjævelig
Hva med de som smaker godt a? Vil de gi noen større, bedre eller annerledes rus under tungen?
Spørs om det er glatt overflate eller mer "tørr" tabelett. De tørre smelter bra, som mogadon og apodorm, og ikke smaker dem noe fælt heller. Mens glatt overflate som med stesolid er ganske ubrukelig.
Igjen, hva om vi utelukker smak i dette spørsmålet. Hvilken forskjell i effekt vil man oppleve ved å legge den under tunga eller skylle ned med juice elns..

Er da ikke snakk om "glatt" eller "tørr" overflate. Alt vil løses opp med tid
Ja, men den tiden det tar for at tabletten løses opp kan ta lenger tid enn om du svelger den. Og ikke noe merkbar effekt om den ikke løses fort, det er jo det som er greia. Den må løses opp fort om du skal få den virkningen. Ikke at den er så veldig merkbar.