Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 4317
Legger ut et par bilder av litt gress med noe som ser muggent ut.

Noen eksperter som kan gi en uttalelse?

mugg1 mugg2
Den var ny! Aner ikke om det er mugg eller hva det er, men hvordan har du oppbevart det ?
"Øko-Terrorist"
det ser ut som om noen har strødd sukker eller glass over? var litt uklare bilder, men virket som om det var unormalt mye krystaller der. og det ser ut som mugg ja, selv om jeg aldri har sett det slik før. o.0
Sist endret av tr80r; 17. oktober 2010 kl. 16:56.
Sitat av tr80r Vis innlegg
det ser ut som om noen har strødd sukker eller glass over? var litt uklare bilder, men virket som om det var unormalt mye krystaller der. og det ser ut som mugg ja, selv om jeg aldri har sett det slik før. o.0
Vis hele sitatet...
Har du henta det i Amster'n, så er det bare noen sinnsyke krystaller ;D
Om ikke, så er det vel noe lureri som tr80r sier.
ikke tenk på krystallene, de er greie.. er mer det grå-hvite greiene på toppen der som jeg stusser litt over. Ser jo ut som mugg ihvertfall
Vanskelig å se utifra det bilde der egentlig.
Det hender jo regelmessig at grådige dealere vanner gresset sitt for å få vekten opp. Om det har vært vannet så kan det vel tenkes at det også har mugget, om det har ligget innpakket for lenge. Lukter det gammelt av det?
ArbeidsledigProletar
FUkt og dårlig oppbevaring = mugg. Ikke røyk.
Du har nok fått mugg i potten din ja! Ganske obvius ut ifra første bilde hvor det ligger et muggvev langs stilken (Syns bedre hvis man zoomer ut til 50%)
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
det de andre sier.

ikke røyk dette, er ikke så kjekt å få mugg ned i lungene.
Heller ikke kast det!
Lag BHO av det i minste fall så har du hvertfall litt god røyk.
Har aldri sett lignende før, har kommet over ganske gammel og tørr weed, men aldri muggla.

jeg hadde ikke røykt de greiene der!
Her er en tråd om samme problem.
Selv om han røyket det og fortsatt er frisk ville jeg vært svært forsiktig.
får ikke se bildene. Men du skal ikke røyke noe som ser "unormalt" ut. Var jo en episode noen blandet glasspulve i pot. Ikke bra med smeltet glass i lungene!
For meg ser det veldig ut som mugg, mugg er ikke noe jeg ville hatt i lungene, selv om potten helt sikkert fortsatt funker.
Har googlet litt og mitt inntrykk er at om det det dukker opp mugg på potten er det smarteste å kvitte seg med den.
Kanskje det går an å rense den på en eller annen måte (google), men tror uansett ikke at jeg ville røyket den.
Sorry dude, du har fått gritweed http://www.weedsthatplease.com/images/gritweed1Lg.jpg
Sist endret av Cyberblack; 17. oktober 2010 kl. 22:43.
ArbeidsledigProletar
Trenger ikke være grit-weed det der da. Kan bare være godt med krystaller, han kan jo sjekke vekta, er den usannsynlig høy så er det det i tillegg til mugg. To grunner til å ikke innta sakene.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Husk at bildet er tatt med blits eller en god lyskilde, krystaller vil da glinse ekstra godt, det trenger ikke å være gritweed, jeg synes krystallmengden ser helt ok ut for god weed.

Men man ser at inne ved stammen er det noe muggvekst, mycotoxiner er ikke noe koslig å få i seg via røyking, så jeg vil nok desverre anbefale deg å kaste dette her.
Trådstarter
48 6
Ikke bry dere med det rike krystallaget.

Hvis dere ser etter så ligger det et vev-lag rundt stilken i midten av toppskuddet. Å kalle dette for gritweed blir feil.
Har noen opplevd å røyke noe lignende og kan fortelle om dette hvis effekten var merkverdig?

Sitat av Dodecha Vis innlegg
Men man ser at inne ved stammen er det noe muggvekst, mycotoxiner er ikke noe koslig å få i seg via røyking, så jeg vil nok desverre anbefale deg å kaste dette her.
Vis hele sitatet...
Hva kan bli konsekvensene ved å røyke mycetoxiner?
Sist endret av nasss; 17. oktober 2010 kl. 23:29.
Muggsoppen kan begynne å vokse i lungene dine. I verste fall dør du. Av kreft, lungesvikt eller noe annet faenskap det fører med seg.
Du kan jo prøve å fryse den, filtrere den gjennom isopropanol og deretter bake med den, og kanskje helst steke den litt ekstra lenge. Da vil det meste av muggen være borte (og sikkert endel av thcen), men det er fortsatt ingen som kan si at det er trygt.

Forøvrig et meget godt argument for legalisering. Jeg mistenker at den usynlige regningen helsenorge får pga innhalering av forurenset cannabis (alt fra mugg til glass) er ganske mange flere nuller enn folk tror.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
At soppen vokser i lungene dine er høyst usannsynlig, mycotoxiner er giftige sekundære metabolitter fra soppen, med andre ord giftige kjemikalier produsert av soppen.
Soppsporene vil ikke kunne gro i lungene dine.

Hvor syk man vil bli kommer helt an på alder, helse og andre ting som alkoholkonsum. Det er ikke gjort mange studiene på synergiske effekter med mycotoxiner.

Her er litt fra wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Mycotox...health_effects
▼ ... over en uke senere ... ▼
Ett eksempel på mycotocin er Aspergillus flavus, som produserer sopp-giften aflatoxin. Dette er en av de mest potente kreftfremkallende gifter man kjenner.

Weed'en så god ut, jeg tror jeg hadde tatt kjangsen om det ikke var snakk om store kvantiteter. Det tryggeste er å hive det dog :-)
Mer fy en asbest.
Kanskje dumt spørsmål? Kan den ikke spises da? Den går da ikke ned i lungene og vi vet ikke hvor farlig soppen er? Og er soppen farlig på slike planter så er det bare å hive den. Har bare skumlest igjennom her? Kan jo være det var en som nevnte at sopp fra denne planten er giftig? Beklager vist det er nevnt her?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Chang: Mycotoksiner er like giftige uansett hvilken vei kroppen får de i seg.