Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 955
Skal laste opp noen bilder på forumet av den lyssky typen. Bildene er tatt med et mobilkamera fra iPhone 4.

Har forstått det slik at disse bildene inneholder en del informasjon som eks. GPS sporing fra hvor bildene er tatt.

Jeg vil i høyeste grad søke å unngå at disse bildene skal kunne spores på noen som helst måte utover det som vises på bildet med det blotte øye.

Har funnet litt om dette på nettet, men resultatene har vist seg å være en rekke programmer som enten er "låst", ikke fungerende, eller litt for tungvint å bruke.

Har tidligere sett en side på nettet der man kunne laste opp bildene kjapt og enkelt, og som skulle ordne dette ganske greit. Denne finner jeg selvfølgelig ikke igjen...

Noen som vet hvilken internettside jeg mener?
print ut bildet å scan det igjen så er du ihvertfall trygg

kjente jeg ble litt nyskjerrig , du kunne ikke røpet litt av innholdet vel ?
Sist endret av skukketrure; 19. juli 2011 kl. 07:48.
Exif Remover - remove hidden privacy data from your photos
Sist endret av Lanjelin; 19. juli 2011 kl. 08:00.
Imgur.com tillater i alle fall gratis bildeopplasting og fjerner all EXIF-data automatisk. De støtter også bulk-opplasting av mange bilder, sortering av de i album, og sletting av bilder vha. spesielle delete-lenker som kommer frem like etter opplasting (og kun da, vel å merke!)
Åpne opp bildet ditt, ta printscreen og lagre utklippet i ps / paint. Deretter bruker du et program for å fjerne all info. Du skal nå være safe. Hvis bildet skal lastes opp på nettet hadde jeg benyttet meg av TOR browser eller proxy for å unngå å kunne bli sporet. Evt. last det opp fra et trådløst nettverk / bibliotek.
Title of titles
bamsegutt's Avatar
Av ren nysgjerrighet, kan jeg spørre hva slags bilder det er?