Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2522
Hvordan investerer man i askjer. Hvilken nettside?
Jeg bruker nordnet.no

Har du en spesiell aksje du vil investere i? Man kan ikke investere i alle verdens børser fra nordnet.
Sist endret av Oprah; 15. juli 2018 kl. 14:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har alltid brukt nordnet, men dersom du skal drive mye handel med mindre summer så bør du se på hvor mye de skal ha i kurtasje.
Dette er det samme som et gebyr for å handle.

Flere banker tilbyr også aksjehandel rett i nettbanken.
En annen ting og tenke på er belåning hvis det er av interesse, det er forskjell på rentesats hos for eksempel nordnet og dnb
Netfonds.no
Takk for svar. Tenkte på mindre summer
Hva er mindre summer i ditt tilfelle? For meg er det 5-10k nok, og da passer nordnet med kurtasjeklasse mini. Da er minstekurtasjen 29kr, men man kan da ikke ha enkelthandler som overstiger 52,5k.
Tenkte noen tusenlapper
Skal du prøve deg på litt aktiv trading bør du ha mer enn ett par tusenlapper så kurtasjen ikke spiser opp all gevinst.
Skal du sitte lenge så har det ikke så mye og si om det er 2,5k eller 10k.
Husk at det er kurtasje på både kjøp og salg.

Nordnet har minstekurtasje på 1kr for nye kunder i 3(?) måneder, så da kan man leke med ett par tusenlapper og fortsatt trade aktivt.
Regner med de andre husa har det samme tilbudet til nye kunder.
Da registrerer jeg en konto på nordnet. Begynner med noen tusenlappet så får jeg se hva det blir til

Hva har dere investert i. Eller andbefaler?
Sist endret av TheDarkMister; 18. juli 2018 kl. 22:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av TheDarkMister Vis innlegg
Da registrerer jeg en konto på nordnet. Begynner med noen tusenlappet så får jeg se hva det blir til

Hva har dere investert i. Eller andbefaler?
Vis hele sitatet...
Her avhenger det litt av hvor lenge du har tenkt å sitte med aksjene.

Selv fikk jeg 2 aksjer i hvert av de 3 "store norske", Hydro, Statoil og telenor da jeg åpnet konto hos nordnet og har kjøpt flere i disse i ettertid.
De vokser jevnt og trutt.

Jeg har også noe i selskaper som er litt mer gambling fra min side, feks selskaper som utvikler medisiner. Jeg føler jeg har litt for lite kapital (og tid/interesse) til å drive daytrading.

Det kan forresten være lurt å prøve seg på aksjespillet til e24 for å få testet hvor god du er til å analysere markeder og enkeltaksjer.
Det jeg har lært mest av der er hvis du er ute etter rask gevinst så er det som regel allerede forsent å sette penger på en aksje når du leser en artikkel i en nettavis om ett selskap som feks har inngått en avtale.
Sitat av TheDarkMister Vis innlegg
Da registrerer jeg en konto på nordnet. Begynner med noen tusenlappet så får jeg se hva det blir til

Hva har dere investert i. Eller andbefaler?
Vis hele sitatet...
Ikke anbefaling, så tenk selv :-), men her er det jeg har: https://www.shareville.no/medlemmer/...ng/instruments