Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  0 489
I likhet med ulldott så vil jeg komme med en varm anbefaling til et spill jeg tilfeldigvis snublet over.



Spillet er et flashbasert indieprosjekt som tre personer har stått bak og har tatt flere år å lage.
Hovedpersonen er Abobo som noen kanskje kjenner igjen fra double dragon-serien. Uheldigvis så er sønnen Aboboy kidnappet og det er din oppgave å finne han og sparke rumpe hele veien gjennom spillet i strålende 8-bit grafikk. Hele spillet er en eneste stor hylles til NES og de som har eid en NES i sin barndom vil få mange nostalgiske øyeblikk når du spiller igjennom. Iløpet av spillets gang vil du være innom intet mindre enn 8 klassiske titler som var lansert til NES. Blandt annet Zelda, Megaman, Punch out, Double dragon og Mario.

Det morsomste i gjennom hele spillet er de pop-kulturelle referansene som til stadighet dukker opp, som alle selvfølgelig har sitt feste i de originale spillene til NES. [COLOR="White"]up up down down left right left right A B Start anyone?[/COLOR]

Personlig brukte jeg en hel ettermiddag/kveld på å fullføre spillet, men enkelte partier gikk på ren muskelhukommelse. Et fantastisk gjennomført spill og anbefales å spille gjennom uansett om din barndom var å trykke på en murkloss eller du aldri har rørt et NES-spill tidligere. Forsåvidt anbefales det å spille det med en skikkelig kontroller, for første gang siden 90-tallet fikk jeg skikkelig muskelkrampe etter en spilleøkt. Instruksjoner ligger i spillet

Som en liten "bonus" så får du muligheten til å donere noen slanter til personene bak spillet når du har fullført det(som jeg oppmuntrer til på sterkeste hvis du likte det like mye som meg) og da også samtidig laste ned Aboboys small adventure.

Have fun!

Glemte selfølgelig linken til spillet.. HER