Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 2855
Hvis man setter inn for eksempel 8 000 kroner eller 9 000 kroner gjentatte ganger hver eneste uke eller måned.

Hvor lang tid tar det sannsynligvis før det begynner å gå noen "varsel-lamper" hos banken, skatteetaten, eller noen andre steder?
Uten å kjenne systemene i det hele tatt vil jeg tro at gjentatte kontantinnskudd flere ganger per måned innen kort til vil trigge varsling i systemet. Mye kontanter som sluses inn på konto jevnlig idag tilsier jo at egentlig at det er store sjanser for at pengene stammer fra svart arbeid, kriminalitet eller andre ulovligheter. Og om du da får spørsmål om hvor pengene stammer fra så må du faktisk gi en plausibel forklarer og kanskje også dokumentere lovligheten. Det blir nesten omvendt bevisbyrde i slik saker har jeg hørt fra en håndverker som ble hektet og fikk inndratt noen penger. Nå jobbet jo han svart så han var jo ikke uskyldig, men det er jo surt å miste pengene likevel. Han hadde jo jobbet veldig hardt for de pengene, han hadde bare ikke ført de opp noen plasser, ikke tatt mva for jobben osv. Utifra hva jeg har hørt så har bankene automatisert endel, de legger inn triggerpunkter feks på kontantinnskudd. Er over limit så blir du flagget. Såvidt jeg har hørt er ikke en flagging det samme som å bli hektet men du kan måtte redegjøre for hvor pengene stammer fra og før du vet bedre så har du snakket deg inn i masse trøbbel. Det er sikkert en grunn til at folk med svarte penger går gjennom masse strul for å hvitvaske pengene selv om det koster en fot og en arm.