Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 10769
Jeg har tatt effexor nå i 2 eller 3 måneder, jeg vil ikke si det gir meg noe rus og det skal den heller ikke gjøre. Etter de første ukene merket jeg at det ble ``vanskelig`` å tisse, nå tar det ofte fem minutter før det kommer ut en dråpe!. Noen andre her på FF som går eller har brukt effexor som har erfart det samme som meg?. Gi meg gjerne flere innlegg om bivirkninger.
Jeg gikk en periode på 75mg(som er lav dosering) effexor om dagen og jeg valgte å bytte siden jeg ikke likte bivirkningene jeg opplevde.

Jeg har ikke opplevd vanskeligheter med å late vannet, men heller vanskeligheter med å få tømt blæren ordentlig. Noe som ofte resulterte i etterdrypp. Jeg ble nødt til å "jobbe" for å få ut siste rest for å unngå etterdrypp.

Andre bivirkninger jeg opplevde var liten sexlyst og ekstrem kvalme om jeg ikke husket medisinen om morgenen.
Takk for svar. det er 75mg jeg får. sexlysten var borte en liten periode men den kom tilbake. Kvalme har jeg ikke opplevd, kommer kanskje av at jeg er tidligere alkoholiker men litt toleranse mot kvalme.

Takk for svar. det er 75mg jeg får. sexlysten var borte en liten periode men den kom tilbake. Kvalme har jeg ikke opplevd, kommer kanskje av at jeg er tidligere alkoholiker med litt toleranse mot kvalme.
The Lone Deranger
bipbapbop's Avatar
Anbefaler å google info på effexor. Nok av folk som prøver å fjerne den fra markedet. Har et rykte på seg for å være vanskelig å slutte med. Heftige bivirkninger.
Interessant. hvis bivirkningene kan gjøre deg mer syk enn det du var før, hvorfor da skrive dem ut. Jeg tar dette som en erstatning av ritalin. jeg føler at det hjelper meg og komme meg litt opp av sengen om morgen. Når jeg får ny lege blir det ritalin og da kommer jeg helt sikkert til å slutte med effexor, så jeg gruer meg litt til bivirkninger.
Ungodly freak
Mexxy's Avatar
En venn av meg fikk ereksjonsproblemer på efexor. Han følte seg også "innesperret" i en boble. Og han måtte drikke 3 ganger så mye kaffe om morgenen.
Jeg har enda ereksjonsproblemer pga Effexor, men det er ikke så ille at jeg ikke ``får det til``. Det er mer med når jeg skal tisse, det tar så utrolig lang tid at det nesten gjør vondt. Kanskje det ikke har noe med Effexor og gjøre i det hele tatt?. Er det noen her som har opplevd lignende situasjoner?
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Jeg er jente da, så noen ereksjonsproblemer har jeg ikke fått. Er nå innlagt, så har ikke merket noe på sexlysten. Har gått på de i tre uker nå.

Jeg fikk noen helt syke skjelvinger i hendene. Også fikk jeg det de kaller: "restless legs" hvor leggene rister noe helt sykt. Kommer som regel hvis jeg har beveget meg litt, så står jeg å rister som en eller annen idiot. Det stopper ikke heller.. Så nå holder jeg på med bytte til noe annet jeg ikke husker helt navnet på. Godt å vite at den er vanskelig å slutte med, for dette var ikke jeg blitt informert om.
Å ha sex på efexor er genialt... kan holde på kjempelenge før spruten står hvis man får ereksjonsproblemer på efexor kan man prøve potent forte, funker faktisk!

ble også litt kvalm på efexor, en slags nummenhet under haka. Fikk også utvidede pupiller.

Å slutte på efexor var helt jævlig! ble lyssensitiv og vanvittig svimmel.

Har gått over til cipralex nå, myyyye bedre. nesten ikke noen bivirkninger bortsett fra det med å kunne pule lenge
Sitat av Bayne666 Vis innlegg
Å
Har gått over til cipralex nå, myyyye bedre. nesten ikke noen bivirkninger bortsett fra det med å kunne pule lenge
Vis hele sitatet...
Prøvde cipralex men jeg fikk intens kløe i beina, legen sa at dette kan hende men det er veldig uvanlig. Jeg tenkte at det bare var for en periode, med det var det ikke. Så det endte men att jeg måtte stoppe med dem. Takk for svar
Sist endret av Handy andy; 4. oktober 2012 kl. 06:41.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg gikk på 150 mg en periode, og bli helt klin-kokos. Humørsvingninger som en fjortis og raseriutbrudd fra en annen planet.
Kutta de ut relativt kjapt.

Men som sagt, det er veldig varierende hvordan folk reagerer på denne typen medisin (SNRI). Hvis du ikke får virkning eller ubehagelige bivirkninger, ville jeg ha bedt om å få prøve noe annet isteden. Det finnes mange forskjellige typer antidepressiva ute på markedet, og selv har jeg prøvd Cipralex (3 år), byttet til Fluoksetin som utgjorde ingen forskjell med unntak av ekstrem nattesvette (3 mnd) byttet til Efexor som ga uheldige bivirkninger (2 mnd), før atter et bytte til Wellbutrin som var hakket VERRE enn Efexor (ble suicidal i perioder), så jeg endte opp med Zoloft som har fungert veldig bra.

Grunnen til at jeg byttet fra Cipralex var fordi effekten avtok, men den har hjulpet meg mye mens den funket.

Merket forresten lite kvalme under oppstart av Efexor, men det kan hende det er fordi jeg ikke seponerte Fluoksetin først - jeg bare byttet rett over.
▼ ... flere år senere ... ▼
Helvete, dette er det verste jeg noen gang har fått i meg, så jeg drar opp en gammel tråd.

Fikk Efexor utskrevet av legen grunnet jeg mildt sagt møtte veggen etter samlivsbrudd i 2010, og gikk på det ca i et år.

I utgangspunktet protesterte jeg mot medisiner, men legen var ivrig på å overbevise meg og sa det var farligere å drikke kaffe hver dag. Var ganske desperat på det tidspunktet så gikk til slutt med på det. Fikk aldri noen oppfølging selv om det ble lovet. Uansett så bedret livssituasjonen min seg, uvisst egentlig om Efexor hjalp noe, jeg tror kanskje situasjonen og miljøet rundt meg spilte en større rolle.

Det helt jævlige med dem var at etter jeg hadde gått på dem et par måneder, så fikk jeg de sykeste elektriske "støtene" i hodet om jeg misset en dose. Etterhvert ble det mye verre, og om jeg bare missa dosen med 30 minutter så fikk jeg sånne støt. Vanskelig å forklare, men det kjennes litt ut som den ilinga du får gjennom kroppen når du står veldig høyt oppe og ser ned... (vertigo) samtidig som det kjennes direkte elektrisk ut. Måtte gå med kapslene på meg, da det er vanskelig å gjøre noe som helst når det føles som det står lyn ut av øra på deg og synet flasher som en strobe... ikke lett å kjøre bil heller. Det ble gjerne utløst av lyder, raske bevegelser etc. Sensorisk stimuli.

Slutta som sagt etter et års tid, og det var så jævlig at jeg etterhvert måtte åpne kapslene og fjerne 1 og 1 pellet hver dag. Gjorde det helt til jeg bare tok et par små pellets uten kapsel, men bivirkningene var still going strong og jeg slet med støtene i nesten et år i etterkant. Det verste er at jeg enda har bivirkninger i form av jeg hyppig får frysninger uten noen åpenbar årsak. Ikke akkurat så fysisk ubehagelig, men det er ikke gøy å prate med en kunde og plutselig får man the shivers.

Ikke sikkert alle opplever dem sånn, men jeg føler jeg må fortelle om min opplevelse av det. Særlig iom at legen sa det var det tryggeste, svakeste lykkepillersen på markedet. Har også funnet forums med tusenvis av amerikanere som raser over samme opplevelse som meg. Et googlesøk på "Effexor brain shock" gir over 300.000 resultater...

Sitat av "Brain Shivers" Can Be an Effexor Withdrawal Symptom
Effexor seemed to be the main culprit causing this effect. The package insert* from Wyeth-Ayerst was little help. While dizziness was mentioned, there was no mention of such an unusual form of dizziness. Then I came across a summary of an article from a journal called Psychiatric Annals which mentioned something called "intractable withdrawal". Effexor is well-known to have a withdrawal syndrome including numerous side-effects. In certain people, gradual tapering off of their dosage is not effective in preventing these. Within a matter of hours of missing a dose, they begin to experience withdrawal. This would explain why some people on ASD reported that they experienced "brain shivers" when they were late taking their medication. They had unintentionally caused themselves to have withdrawal symptoms.

Many of those I talked with said their physicians had never heard of it or didn't believe that it existed.
Vis hele sitatet...
Fikk hverken bivirkninger eller effekt når jeg gikk på effexor. Var verre med andre medisiner.
▼ ... flere år senere ... ▼
Har begynt på Efexor 75mg, ble sykt kvalm å megaangst. Men legen sier det er et bra tegn, for da kommer di til å virke. (Depresjon og Angst)
Anonym bruker
"Fortrolig Seihval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Effexor redda meg men hadde vivid drømmer de første mnd som var ganske crazy. Ellers ingen bivirkningerb
Anonym bruker
"Sprudlende Brosme"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Samme erfaring som Fleinheim ovenfor, holdt på å kjøre av veien da jeg slutta pga. brain-zaps. Opplevde ellers effekten som en utflatning av følelseslivet. Begynte å gråte av glede av en banal poplåt da effekten endelig avtok. Litt lys og mye mørke heller enn konstant skumring passer meg bedre. Pådro meg endel gjeld i denne perioden fordi jeg ga totalt faen.