Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2236
Hei!
Har noen cerwin vega høytallere som jeg liker og spille på høyt volum og med det høy og merkbar bass.
For og si det mildt rister det mye

Har hørt noen nevne at bassen kan ødelege pilarer og fundamentet for hytten jeg har høytallerne i. Lurer på om dette stemmer og om jeg ødeleger hytten med og spille bass?
Sist endret av I_Love_Music; 24. mars 2019 kl. 12:11.
Sitat av I_Love_Music Vis innlegg
Har hørt noen nevne at bassen kan ødelege pilarer og fundamentet for hytten jeg har høytallerne i. Lurer på om dette stemmer og om jeg ødeleger hytten med og spille bass?
Vis hele sitatet...
Er denne hytta snekret sammen av en full fjøsnisse da? Hvis ikke bør den jo tåle litt bass.

Et sted går jo grensen det meste. Men så lenge høyttalerne ikke forårsaker et lite jordskjelv så burde det vel gå bra. Med mindre hytta er eldgammel og pill råtten.
Ørene dine gir seg lenge før fundamentet i hytta så bare slapp helt av
Når hus/hytter bygges blir de utsatt for vesentlig mere julig enn bassen klarer å forårsake. Meislemaskiner, hamring, brekkjern, spikerpistoler på kompressor og borring i både reisverk og gulv, for å nevne noe. Hundrevis av kilo snø sammen med storm klarer heller ikke svekke bæringen. Jeg har sett glasset i vinduene i garasjen vibrerere av en 700 hestekrefters bilmotor på en amerikaner, fortsatt ikke en sprekk å se. Så det skal enorme trykk til for å knekke et trebygg.
Hvordan virker bass på omgivelsene?
Vis hele sitatet...
Jeg vil si det påvirket omgivelsene ganske mye bl.a fugleliv, men som freebird sa så er det nok mer skadelig for deg enn hytta
Lydbølger har vel sin grense når det gjelder objekter dem også, men at de kan flytte på ting og tang er vel intent nytt. MEN om hytta di skal gå dundass, da må tvilsomheten ligge i fanget på noen snekkere som hadde meget dårlig tid? Ting er som regel "skrudd" ganske godt i moderne hytter. Men vet jo ikke om du sitter i en koje fra 1745 heller

Lite tvilsomt at du skal ødelegge noe som helst med små vibrasjoner over lengre perioder hvis hytten er bygd riktig.
Har greid å spille så høyt at flisene på kjøkkenet har løsnet med én DD 3512, så det er mulig å ødelegge hus med bass..
Men Cerwin Vega er jo ikke kjent for å ha spesielt høy bass i forhold til volum, så ville ikke bekymret meg for det.
Rister nok mer i fundament av en vaskemaskin på 1400 omdreininger.