Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 2148
Jeg tenker på å bygge en drone. Har sett på komponenter på hobbyking.com, men problemet mitt er at jeg ikke har noe erfaring med droner fra før, så jeg vet ikke helt hva som helst skal passe sammen og hva man bør kjøpe iforhold til andre ting. Med en drone med litt størrelse på, ish 40cm mellom senter motorer, hvor store propeller velger man? Hvor kraftige motorer? Hvilken KV på motorer? Noen som har erfaring med noen av fjernkontrollene de har på hobbyking? Fordeler/ulemper? Generelt ting jeg bør være obs på.

Alle tips, triks og erfaringer er hjertelige velkomne.
Kanskje det er lurt å begynne med et ferdig byggesett først? Feks. herfra https://makeadrone.net/
(disclaimer: jeg kjenner Henning)
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Denne tråden kan være verdifull, førsteposten går igjennom komponenter etc.
Jeg ville tenkt litt på hva du skal bruke dronen til. Det er mange morsomme kategorier som har dukket opp de siste årene, racing freestyle fotografering og filming. Fantasien setter bare grenser... Jeg ville ikke brukt hobbyking, elefun og dronehandelen skal ha det meste du trenger..

https://www.youtube.com/watch?v=GFNGUDT_9_c

her er et eksempel på en budsjett setup som sikkert er lurt i begynnelsen siden man kræsjer litt om det er racing eller freestyle..
personlig ville jeg ikke gått for noe større enn 5" til å begynne med. Så kan du heller bygge en stor x class når du har mer kontroll på flygingen.
Har erfaring med frsky radioer , og er meget fornøy med de. Men de er dyre.. Flysky er en billig løsning som mange skryter over, har ikke prøvd disse selv så kan ikke uttale meg... Futaba er også okay merke, som du sikkert får litt billigere.
Første motorene jeg brukte var samguk 2700 kv på en 5" , og det gikk som krutt. Ikke den beste kvaliteten, men som nevnt tidligere, man kræsjer.. Så greit å ha noe man kan ødelegge i begynnelsen, når det kommer til rammer er jeg fanboy av armattan , jeg bruker mye armattan chameleon ti .. Men de er litt tunge om du skal race med de, det er vel mer for freestyle. Men det som er hyggelig er at om man ødelegger rammen, får man en ny ved å betale frakt for å sende den inn til de.. Når det kommer til propeller er det for det meste standard i forhold til størrelse på ramme osv.. En av de få unntakene er om man vil fly 3d, men da må du ha escer som tåler det.
https://www.youtube.com/watch?v=3kYKreqs-MM

banggod og kina sidene kan man få mange gode deals også, så ikke dumt å sjekke disse ut.

Husk at du må kunne lodde og ha utstyr til dette også, med mindre du kjøper et sett med flight controller og esc som du kan plugge rett i hverandre, det er begynt å komme litt på markedet de siste årene....