Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 10721
Nå har jeg vel holdt meg i uendeligheter borte fra alle rusmidler, men det hender en gang i blant jeg får lyst til og røyke. Nettverket mitt i Oslo er ikke bestående av så mange THC entusiaster at det gjør noe, og hver gang jeg paserer akerselva får jeg tilbud om brunt. Det jeg lurer på er om det bare er svindel rent statistisk, eller om det hender man får god kvalitet og blant "amatør" dealerne der? Fordelen dersom man får kvalitet er at en som så sjeldent røyker som meg kan handle så lite som 2 gram som holder i bøtter og spann . Bakdelen er spanere, og svindel. Er det noen her inne som har erfaringer?
Har kjøpt endel derfra når jeg først er i oslo grunna dårlig nettverk der som deg selv. Har endt opp med samme standard kvalitet hver gang. Anbefaler deg å bruke litt lengre tid på å lete rundt grønland istede, har fått grønn nesten oljete hasj får 120 pris ved å bruke litt tid på å lete. Aldri røyka bedre.
Styr unna akerselva og området rundt vaterlandsparken! bare bøff, dårlig produkt å shady typer der.

Som nevnt kan du heller leite litt rundt på grønland, løkka, og sofienbergparken om du absolutt må handle på gata.
Pipestilk
Trådstarter
Selvsagt hører jeg på dere og styrer unna Akerselva. Jeg har og blitt tilbudt en del på kveldstid på Løkka, men sitter likevel med følelsen at man like gjerne kan bli bøffet der.
Sjansen for å bli bøffa er der alltid, men du kan jo spørre om å få lukte/se på varene. Det er ikke så vanskelig å skille forskjell på en skikkelig drittbønne og en decent bønne. På gata får du som regel en hard liten klump som ikke luktet stort, men er du heldig så dufter den godt og er myk. Selvsagt kan hasjen være god om den er hard, men oddsen er bedre jo mykere og sterkere den lukter. Ellers er vel en liten pekepinn at hvis du skal kjøpe noe drit, så får du mest ut av den mørkeste. Dog fått noen jævla dårlige klumper selv om den er svartere enn svartest, da også vært hard som stein da. I utgangspunktet er det lukta/konsistensen som gjør det enklest å skille bra fra dårlig. Hold øya oppe etter folk som ser ut som de tar seg et trekk, er fort at folk er så hyggelige at de kan fikse for deg
Er mye som høres ganske riktig ut, men...

Sitat av TheBean Vis innlegg
Ellers er vel en liten pekepinn at hvis du skal kjøpe noe drit, så får du mest ut av den mørkeste.
Vis hele sitatet...
Mest av den mørkeste?
Mest av hva?
Hørt om henna før?
Det finnes folk som putter det i sin lyse hasj fordi de veit at noen omtrent kun ser på farge.

Er vel best å ikke få med seg andre ting enn hasj på kjøpet, spesielt når man handler en ulovlig vare som ofte røykes.

Hvis du veit det er drit du får tilbud om burde du selvsagt heller la være å kjøpe det, så du slipper å ende opp som Keiko Snoopy xD som trenger nærmest et gram for å bli fjern.

Eller Trollanon som kokte hasjen sin slik at 3.3g ble til 0.7g bra hasj og 1.25g med tre ukjete matrialer.
Pipestilk
Trådstarter
The Beam: Jo, det er lurt og lukte på varen, men er det for mye folk rundt vil man bare komme seg fortest mulig unna.

knert1: Henna er vel mer eller mindre "naturlig". Jeg ville være mer engstelig for hasjen som er spedd ut med smeltet gummi som det går noen historier om.
Bruk øya og nesa gutt du kan se på den føre du gir bort penga dine
Sitat av pipestilk Vis innlegg
The Beam: Jo, det er lurt og lukte på varen, men er det for mye folk rundt vil man bare komme seg fortest mulig unna.

knert1: Henna er vel mer eller mindre "naturlig". Jeg ville være mer engstelig for hasjen som er spedd ut med smeltet gummi som det går noen historier om.
Vis hele sitatet...
Litt lettere å blande ut hasj med henna enn gummi da. Jeg har selvsagt hørt skrekkhistorier, men jeg tar høyde for hva som er realistisk og ikke.
Mer eller mindre naturlig er vel en alternativ beskrivelse som hører hjemme i en alternativ virkelighet.

Det virker som du ikke har lest på wikipedia en gang, før du svarer.

Opium og kokain forekommer også naturlig... Naturkatastrofer og eksplosjoner og, men det er ikke noe mindre farlig av den grunn. Dessuten trenger ikke henna å være naturlig i det hele tatt.

Fra wikipedia
Henna is known to be dangerous to people with glucose-6-phosphate dehydrogenase deficiency (G6PD deficiency), which is more common in males than females. Infants and children of particular ethnic groups, mainly from the Middle East and North Africa, are especially vulnerable.[19] Though user accounts cite few other negative effects of natural henna paste, save for occasional allergic reactions, pre-mixed henna body art pastes may have ingredients added to darken stain, or to alter stain color. The health risks involved in pre-mixed paste can be significant. The United States Food and Drug Administration (FDA) does consider these risks to be adulterants and therefore illegal for use on skin.[20] Some pastes have been noted to include: silver nitrate, carmine, pyrogallol, disperse orange dye, and chromium.[21] These have been found to cause allergic reactions, chronic inflammatory reactions, or late-onset allergic reactions to hairdressing products and textile dyes.[22][23]
Vis hele sitatet...
Så bare det å bruke det på kroppen kan få konsekvenser hvis man bruker feil type.

Jeg prøver å komme med saklig input, men hvis du ikke tenker litt selv fordi du faktisk er nysjerrig er det jo ikke vits.

Hvis du vil røyke henna kan jeg sikkert skaffe til en bra pris!
Pipestilk
Trådstarter
Knert1: Jeg skrev "naturlig" i amførselstegn av en grunn, selv om jeg ikke var klar over den informasjonen som kommer frem fra wkikkipedia. Gummi får hasjen til og veie mer, mens henna setter farge på den om jeg har forstått det rett. Jeg vil selvsagt ikke ha noen av de to tingene ned i lungene mine.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Er mye som høres ganske riktig ut, men...



Mest av den mørkeste?
Mest av hva?
Hørt om henna før?
Det finnes folk som putter det i sin lyse hasj fordi de veit at noen omtrent kun ser på farge.

Er vel best å ikke få med seg andre ting enn hasj på kjøpet, spesielt når man handler en ulovlig vare som ofte røykes.

Hvis du veit det er drit du får tilbud om burde du selvsagt heller la være å kjøpe det, så du slipper å ende opp som Keiko Snoopy xD som trenger nærmest et gram for å bli fjern.

Eller Trollanon som kokte hasjen sin slik at 3.3g ble til 0.7g bra hasj og 1.25g med tre ukjete matrialer.
Vis hele sitatet...
Nei mente vel egentlig bare at er den mørkere er det fort en større sjanse for å bli mer pansra av. Skrev også at det så klart ikke alltid er casen. Jeg aner virkelig ikke hvor mange forskjellige hasj typer jeg har røkt eller spist, men da er det som regel de mørke, seige kladdene som har slått meg ut og fått meg ordentlig sofastein. Skal sies at jeg kun har handlet med pålitelige dealere (selv om de selvsagt kan ha fått et dårlig batch eller noe lignende). De lyse typene får meg gjerne litt høy og happy, mens de mørke fort får meg til å bare ligge tilbake og slappe av max. Men dette kommer jo selvsagt an på hva slags rus man vil oppnå, vil dessuten tro at det mørke du får på gata ikke er i samme kategori mørke jeg har fått. Så alt i alt ville jeg nok ikke helt blindt stolt på at det mørke ut på gata er noe særlig tess. Så jeg trekker litt tilbake den om mørking, om du ikke er en veldreven røyker og er ute etter å bli god og stein, og da i tillegg har en ordentlig fyr du handler av som forhåpentligvis har en pålitelig distributør.
Sist endret av TheBean; 19. mars 2018 kl. 01:00.
Sitat av knert1 Vis innlegg
Er mye som høres ganske riktig ut, men...



Mest av den mørkeste?
Mest av hva?
Hørt om henna før?
Det finnes folk som putter det i sin lyse hasj fordi de veit at noen omtrent kun ser på farge.

Er vel best å ikke få med seg andre ting enn hasj på kjøpet, spesielt når man handler en ulovlig vare som ofte røykes.

Hvis du veit det er drit du får tilbud om burde du selvsagt heller la være å kjøpe det, så du slipper å ende opp som Keiko Snoopy xD som trenger nærmest et gram for å bli fjern.

Eller Trollanon som kokte hasjen sin slik at 3.3g ble til 0.7g bra hasj og 1.25g med tre ukjete matrialer.
Vis hele sitatet...
Måtte ikke ha 1g Tok feil
Mye bøff der, og flesteparten er drittsekker. Gjør meg kvalm av hele greia....gå helst et annet sted
Tja. Om du skal ha et gram eller to bare som du sier kan du lett fikse det under brua på Grøland.

1. Bare gå casual gjennom
2. Noen spørr deg
3. Spørr om den er bra/Si du ikke gidder kjøpe noe dritt (gjør dette klart med engang)
4. Be om å få lukte/kjenne
5. Be om mer til du er fornøyd med mengde (de starter allitd med lite)
6. yey

Gjorde dette av og til når jeg var student og blakk. Man kan fint kjøpe grei hasj for i så små mengder som for 100 kroner.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Eller ta banen til Grorud /Romsås / Stovner, etter 18:00 tiden er det masse kids som selger i tbane område. Ganske mye bedre rev enn nedi byen om man er desp
Sitat av FLITDCOT Vis innlegg
Tja. Om du skal ha et gram eller to bare som du sier kan du lett fikse det under brua på Grøland.

1. Bare gå casual gjennom
2. Noen spørr deg
3. Spørr om den er bra/Si du ikke gidder kjøpe noe dritt (gjør dette klart med engang)
4. Be om å få lukte/kjenne
5. Be om mer til du er fornøyd med mengde (de starter allitd med lite)
6. yey

Gjorde dette av og til når jeg var student og blakk. Man kan fint kjøpe grei hasj for i så små mengder som for 100 kroner.
Vis hele sitatet...
Dette er måten man gjør det på. Når de prøver å pushe dårlige greier på deg, så sier du nei, så går du videre til neste selger.
Eller det å bli kjent med selger å opparbeide seg et forhold til han kan ofte lønne seg for deg som kjøper. Det første du blir tilbudt på gata av en ukjent selger er oftest det selgeren tjener mest penger på
Mitt tips er også å unngå de mange unge gutta der.
De bøffer i større grad enn de eldre. Det er mitt inntrykk. Styr også unna store ansamlinger med folk. Bedre å ta det direkte med 1 kar
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Mitt tips er også å unngå de mange unge gutta der.
De bøffer i større grad enn de eldre. Det er mitt inntrykk. Styr også unna store ansamlinger med folk. Bedre å ta det direkte med 1 kar
Vis hele sitatet...
Hva er din definisjon på en ung gutt? 11 eller 20?
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Hva er din definisjon på en ung gutt? 11 eller 20?
Vis hele sitatet...
Jo eldre, jo bedre vil jeg tro.

Kan også vouche for øvre Gr.dalen om du har lite kontakter.
Sitat av Babyface_kis Vis innlegg
Hva er din definisjon på en ung gutt? 11 eller 20?
Vis hele sitatet...
Sitat av MultiPlokk Vis innlegg
Jo eldre, jo bedre vil jeg tro.

Kan også vouche for øvre Gr.dalen om du har lite kontakter.
Vis hele sitatet...
Så 50-60 åringer som henger rundt Grorud og selger grammere til tilfeldige er mer pålitelige enn "kidsa"?

Tror jeg ville styrt unna
Sitat av knert1 Vis innlegg
Så 50-60 åringer som henger rundt Grorud og selger grammere til tilfeldige er mer pålitelige enn "kidsa"?

Tror jeg ville styrt unna
Vis hele sitatet...
Om det er dithen du velger å tolke innlegget mitt så kan du kverulere med noen andre.

Om ikke, så utdyper jeg gjerne om det skulle være behov
Sist endret av MultiPlokk; 19. mars 2018 kl. 22:54.
Jeg prøver bare å få litt sunne nyanser i en diskusjon som ender i råd om å oppsøke eldre for å kjøpe narkotika.

Var mere rettet mot det opprinnelige rådet om å oppsøke godt voksene og unngå unggutter, har hørt dette rådet før, men mitt inntrykk er at det er bedre å ha en kompis på samme alder og ikke en gamling som utnytter deg.(nå spørs det jo på TS sin alder her)

Ble sikkert litt lett missforståelse da jeg siterte deg og ikke bankmann1. Ikke ta det ille opp, det er meningen dere frembringer jeg kverulerer med, og det håper jeg dere forstår.

Trenger ikke flere opplysninger, da jeg er uenig i at å oppsøke gamlinger for å kjøpe en grammer er en lur idé uansett, ellers takk

Derimot er jeg veldig enig i å ikke handle av grupper.
Gjør det klart for neste fyr du tenker å kjøpe av at han får ta seg tid til å la deg se og lukte varen, ellers går du videre. Er varen hard eller luktløs bør du være skeptisk(husk at det er naturlig at selv god varer blir hardere ute i minusgrader, lykke til!)
Sist endret av knert1; 19. mars 2018 kl. 23:29.
Må si meg enig med Bankmann1, hvis vi snakker om på Grønland. Handler du med tenåringsgutter, særlig i grupper, er det betydelig større sjangs for å bli bøffa. Og når det er en gjeng er det også en fare for å bli ranet hvis du ikke vil ta imot bøffet. Det har jeg selv opplevd.
Anonym bruker
"Tilfreds Håkjerring"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
den beste narkotikaen du får kjøpt alltid er fra de som er 44.9år gammle! Diskusjon ferdig!
Hehe
Det er bare min erfaring at (igjen, vi snakker om ukjente gatedealere på Grønland) å deale med fem tenåringsgutter som omringer deg og maser og stresser er oftest mindre fruktbart enn å gå til han nogenlunde voksne karen som står rolig for seg selv. Klart, det finnes unntak, men ofte nok stemmer det.
Bare be om å få se å lukta på den , hvis de ikke lar deg gjøre d så ville jeg ha styrt unna
Sitat av knert1 Vis innlegg

mitt inntrykk er at det er bedre å ha en kompis på samme alder og ikke en gamling som utnytter deg.(nå spørs det jo på TS sin alder)
Vis hele sitatet...
Såklart. På samme måte som det er bedre å ha en kompis i annen alder og ikke en på samme alder som utnytter deg. Skal du først sammenligne må du jo sammenligne likt.

Dessuten snakker vi her om gatekjøp av fremmede. Ikke en kompis du kan møte andre steder.

Med yngre mener jeg tenåringer. Med eldre mener jeg de på rundt 30. Dette er mitt inntrykk og erfaring.
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Såklart. På samme måte som det er bedre å ha en kompis i annen alder og ikke en på samme alder som utnytter deg. Skal du først sammenligne må du jo sammenligne likt.

Dessuten snakker vi her om gatekjøp av fremmede. Ikke en kompis du kan møte andre steder.

Med yngre mener jeg tenåringer. Med eldre mener jeg de på rundt 30. Dette er mitt inntrykk og erfaring.
Vis hele sitatet...
Ok, jeg skjønner hva du sier.

Det jeg prøvde å få frem var at om du kjøper narkotika av noen som er betydlig eldre enn deg(og du er ganske ung selv) er det ekstra stor sjanse for at en 40 åring ser deg som et lett bytte for å tjene litt ekstra på å selge drit til en han tror er uerfaren enn at en på samme alder gjør det.

Så da har vi to forskjellige virkelighetsoppfatninger
Grunnen kan jo være at du handler med jevnaldrende når du handler med 40 åringer
For du bikker vel 40 snart, hvis jeg husker rett?
Er du fra Oslo knert1? Er du kjent med gatemarkedet her? For mitt inntrykk er helt annerledes enn ditt. Det er ikke sånn at det er masse 40-åringer som flyr rundt og selger. De fleste er ungdom. Og etter mitt inntrykk er det disse ungdommene som i størst grad selger dårlig kvalitet, selger feil mengde, selger gummi/bark/buljong og alt mulig rart som hasj. Dette er kun min egen opplevelse av markedet rundt Grønland/Vaterland.
Sitat av Bankmann1 Vis innlegg
Er du fra Oslo knert1? Er du kjent med gatemarkedet her? For mitt inntrykk er helt annerledes enn ditt. Det er ikke sånn at det er masse 40-åringer som flyr rundt og selger. De fleste er ungdom. Og etter mitt inntrykk er det disse ungdommene som i størst grad selger dårlig kvalitet, selger feil mengde, selger gummi/bark/buljong og alt mulig rart som hasj. Dette er kun min egen opplevelse av markedet rundt Grønland/Vaterland.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er desverre kjent med gatemarkedet, ellers hadde jeg ikke uttalt meg om det som om jeg hadde erfaring og hatt spesifikke meninger rundt hva som er lurt og ikke.

Nei, mitt inntrykk er heller ikke at det er masse 40 åringer som flyr og selger på gata, derfor ville jeg som sagt holdt meg unna. Møter jeg noen som er 40 og fortsatt driver med gatesalg burde man spørre seg om det er noen spesiell grunn. Hvis han har gjort dette noen år og har hatt gode varer burde han ha bygget opp en stabil kundekrets og ikke ha behov for å oppsøke kunder på gateplan.

Du fremstiller det som spesielt smart å unngå ungdom, og dette er totalt feil etter min erfaring. Det handler om å se ann personen og settingen på tross av alder.

Som jeg nevnte; det kan ikke være fordi du er i samme alder selv, og du dermed gjør akkurat det jeg nevnte i forrige post, altså å handler med jevnaldrende at du har "helt andre erfaringer" da?

Unngå mengder er jeg som sagt enig i.
Når det gjelder "ungdom som selger bark" handler det om å se på varen før du går, mange som ikke gjør det en gang.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Er i samme båt som deg TS. ikke-eksisterende nettverk av slik sort på østlandet, så har holdt meg clean helt siden jeg flyttet hit i høst. Men jeg skulle gjerne ha skaffet litt fra tid til annen jeg også! Jeg sitter med inntrykket av at det stort sett er brunt det snakkes om her, er det mye vanskeligere å skaffe grønt eller?
Anonym bruker
"Arktisk Gravso"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vil ikke si det er vanskelig å skaffe grønt, men det lønner seg jo å kjenne folk. Har aldri handlet grønt fra gata tho.
▼ ... flere år senere ... ▼
Bumper denne.

Er det nå, post-korona, anno 2018, i tigerstaden?
Jeg har inntrykk av at det er mer aktivitet enn noen gang, spesielt under brua på grønland. Ble forsøkt svindla et par ganger under lockdowns, ellers har det gått greit.
Følg 1-6 stegsmodellen over her, også lurt og unngå de som er i gjenger, det er da de prøver seg er min erfaring

Nysgjerrig på det de sier med Stovner og Grorud, er det virkelig barn som selger? Altså ikke tenåringer engang?
Å bestille droger via nett er billigere, sikrere og du fer bedre kvalitet. Kvifor folk i det hele tatt møter opp fysisk med shady dealere vha. ukryptertert telekommunikasjon i 2022 er virkelig underleg.
Sitat av lokomokokoko Vis innlegg
Å bestille droger via nett er billigere, sikrere og du fer bedre kvalitet. Kvifor folk i det hele tatt møter opp fysisk med shady dealere vha. ukryptertert telekommunikasjon i 2022 er virkelig underleg.
Vis hele sitatet...
Ikke er det billigere, ikke er det tryggere og ikke får du bedre kvalitet. At folk fortsatt bruker skole-pc’n sin ifra vgs. med fullt navn og bankortet sitt til å kjøpe crypto "fordi det er helt safe" er virkelig underlig.
Har ikke handla der siden før corona men det har alltid vært mulig å få bra hasj der. Det har også alltid vært mulig å få fullstendig ubrukelig tørrokk som bare gir deg vondt i hodet og sur hals, eller mørk plastelinabøff i tjue lag plastfolie. Selgerne har gjerne en hustle hasj i ene lomma og en god hasj i andre. Bare vis at du vet hva du er ute etter (vær kul og ikke frekk) og be om å få se og lukte på varene før du kjøper, og ikke bli med på at han plystrer på en kompis som kommer å gir deg innpakka det de sier er samme hasjen som den du nettopp lukta på. Du tar akuratt den klumpen du har kontrollsjekka og gir ikke fra deg penger før du har fått varen.