Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3016
Har en glimrende idè som jeg har ruget på en stund.
Men vet ikke helt hvordan jeg skal få det til.
Alt stoffet jeg vil streame ligger på youtube. Jeg vil kjøre en 24/7 stream som går i repeat fra etv spillelite på youtube.

Må jeg da laste det ned fra youtube og sette det sammen som en film med filmprogram?
Eller kan jeg streame direkte via youtube med adblock?

Har solid nett, og ok+ PC ( som kan stå uten å bli brukt )

Takker bukker nikker og neier! Ha en god dag:-)
Det er ikke noe problem å streame videoer fra YouTube på Twitch. Bare laste ned OBS (open broadcaster software) og streame YouTube-vinduet. Tipper du får det til å funke nokså enkelt. Jeg kan derimot se for meg at Twitch har noe imot det i TOS.
det finnes jo youtube downloadet.. kanskje bare laste alt jeg vil ha å legge det sammen i en "film"?
hvordan tror du det funker.. kan jeg bli saksøkt om jeg poster stoff fra "store youtubere" ?
Men det er fortsatt ikke ditt åndsverk? De som streamer Bob Ross 24/7 har betalt for å bruke videoene.

Du kan ikke streame noe som du ikke har lagd selv i en generelt kommersiell side (annonseinntekter etc.) uten godkjenning av partene du ønsker å sende.

EDIT; det kan hende det eksisterer et smutthull ett eller annet sted du kan abuse, men hvordan tror du reaksjonene fra massene blir? Vi har noen eksempler der ting blir blåst ut av proposjoner og de involverte regelrett flytter under en stein i noen år!
Sist endret av Dictum Factum; 8. juni 2016 kl. 18:21.
Type failarmy.. tror du/dere det uaktuelt? (det er ikke planen min) - vil ikke røpe det^^
Men det er ikke snakk om "store" youtube brukere.. er nok mer det smutthullet... Men kan jeg risikere å få et sint brev fra USA?
tipper det er snakk om 1k viewers..
Sist endret av apekatten; 8. juni 2016 kl. 18:26.
Viewers har generelt ingenting å si i en slik sak, dog blir saker større jo flere som har sett (1k vs 120k(LoL e-sport finale)).

Så i en annen tråd at videoene til failarmy og slikt er kjøpt opp av "mediehus" som scouter etter gode videoer de kan legge ut overalt som går virale. Trur du disse liker å ikke tjene penger på investeringen?

Det jeg sa om smutthull må du nesten finne selv. Du må lese EULA til YouTube og Twitch samt åndverksloven i det aktuelle landet (USA og Norge).

EDIT: Hvis det er i en gitt kontektst kan det vel gå ut som *uten mangel på ordet* for allmen interesse (f.eks. bruk i nyhetsreportasje i en relevant setting).
Sist endret av Dictum Factum; 8. juni 2016 kl. 18:30.
Du skriver inviklet ass.. Men skjønner hva du mener.. Jeg skal streame poker..
Ser at det er 2 stk som holder på på twitch nå, og jeg tviler på at de har betalt Aria i Las Vegas for å kunne bruke materialet dems.