Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3615
Hei, jeg vil veldig gjerne ha meg en pålitelig VPN, og har kommet fram til at NordVPN ser ut som det beste valget.

Har noen her erfaringer med dem, eller andre anbefalinger?

Vil bruke VPNen på Windows og iOS.
Sist endret av DCH; 5. mars 2016 kl. 22:49.
Hei:-) Jeg bruker ibVPN. Bra utvalg av land og koster ca 80 kr per mnd.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Har brukt pia i mange år nå, definitivt verdt de 2-300,- i året, de fikk også norsk server for ikke sålenge siden.
Hva er det du trenger VPN til? er også en del av regnestykket her.

Er dette bare for å skjule din norske offentlige IP når du er ute på nett eller bruke tjenester som ikke leverer til norsk registrete IPer? eller skal du bruke den til å koble deg opp til hjemme \ kontor nettverket ditt?

Mange ganger så er det mest pålitelige å ha sin egen private VPN kjørende, der en selv velger type forbindelse og hvem og hva som for bruke den og eventuelt hva den logger...

Jeg tenker slik at hvis man i utgangspunktet er villig til å betale noen kroner for VPN, hvorfor da ikke gjøre det skikkelig med engang å leie seg en privat server i et datasenter og kjøre VPN igjennom denne, hvis man ser på priser så betaler jeg 20$ for en VPS jeg kjører min egen VPN Server på

Dette gir meg muligheten til å koble meg ut på internet hjemme via denne serveren uten at min private IP blir sendt til de sidene jeg besøker, samt at jeg kan få tilgang til alt jeg har på hjemme nettverket når jeg er ute å reiser ved å koble laptop en opp til denne VPN Serveren og det eneste informasjonen som blir vist på den usikrede hotell nettverket er den offentlige IPen til VPS Serveren ute på internettet
Liten spreadsheet laget for å sammenligne samtlige VPN'er. Kan se nærmere på den og bestemme selv

https://docs.google.com/spreadsheets...aring&sle=true

Kilde: https://www.reddit.com/r/VPN/comment...on_chart_with/

Forsåvidt bruker jeg ipvanish uten problemer, men det er kun til gaming og netflix etc.
Vist man skal bruke den til ulovligheter så må man passe godt på hva man velger, flere VPNer som har reklamert med at de aldri gir fra seg info til autoriteter osv, men når de har blidt "raida" og trua med en stor bot osv, så sitter ikke informasjonen om brukere så langt inne likevel.
Har desverre ikke noen gode forslag til VPNer, men tenkte det var greit og nevne uansett
DCH
Trådstarter
75 4
Takk for tips, som Alge sier så vil jeg ha en som ikke hadde gitt fra seg info så enkelt.
Har forøvrig også brukt https://docs.google.com/spreadsheets...aring&sle=true og kommet fram til at Privatoria.net og NordVPN var de beste, men har sett flere klager på hastigheten til Privatoria på Reddit.

Kjører 75mbps download nå, så det blir interessant å se hvor mye hastighet jeg må ofre.
Håper det går greit at jeg låner tråden til et spørsmål.
Trenger en proxytjeneste som fungerer for Netflix. Har brukt Hola hittil, selv om jeg har lest at de "selger nettet" til brukerne. Netflix har nå blokkert det. Prøvde ZenMate nå, men det fungerer heller ikke.

Hadde vært greit med en gratistjeneste, men hvis ikke det er mulig får jeg heller betale.
DCH
Trådstarter
75 4
Anbefaler www.smartflix.io, fungert smertefritt for meg.
for amrikansk netflix og andre streaming tjenester anbefaler jeg getflix:
http://www.getflix.com.au/

denne tjenesten er foreløbig på billigsalg på sourceforge deals
https://deals.sourceforge.net/sales/...e-subscription
Vpntunnel.se
▼ ... over en måned senere ... ▼
Noen som vet om en gratis VPN ?
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Noen som vet om en gratis VPN ?
Vis hele sitatet...
Om du virkelig vil ha en gratis en er Hotspot Shield et ok alternativ. Men anbefaler virkelig å betale for en, hvor PIA anbefales sterkt.
Sitat av MrWiggles Vis innlegg
Om du virkelig vil ha en gratis en er Hotspot Shield et ok alternativ. Men anbefaler virkelig å betale for en, hvor PIA anbefales sterkt.
Vis hele sitatet...
Hotspot shield i et nøtteskall: Du får opp ads hele tiden, popups, den skrues av og på som ønskelig noe som vil resultere i at alle sider kræsjer, og du kan bare bruke den så mye pr dag før den kræsjer. Det tar også en kvart evighet for at den skal skrues på (i dette øyeblikket er det ingen internettilkobling) og nettet blir betraktelig mye treigere når du bruker det. På den andre siden så har du jo nå en annerledes ip adresse som er vanskelig å spore til deg (antar du.) Det funker jo, det er ikke totalt ulevelig, men det er mye bedre å bruke en du betaler for.
Sitat av Raspeball Vis innlegg
Noen som vet om en gratis VPN ?
Vis hele sitatet...
Anbefaler ikke hotspot selv om det er gratis, bruk heller zenmate på google chrome funker greit for å være gratis.
Sist endret av Metylfenidat; 6. mai 2016 kl. 06:56.
"eg tenker slik at hvis man i utgangspunktet er villig til å betale noen kroner for VPN, hvorfor da ikke gjøre det skikkelig med engang å leie seg en privat server i et datasenter og kjøre VPN igjennom denne, hvis man ser på priser så betaler jeg 20$ for en VPS jeg kjører min egen VPN Server på"

Hva ville du foreslå?

VPN-serveren tilbyde VPS ?

DD
Sist endret av Data-Dave; 7. mai 2016 kl. 15:34.
Om du er ute etter anonymisering er ikke VPS et godt alternativ da det kunn vil være du som bruker din VPS som VPN. Kobler du deg til en server hos en velkjent VPN deler du server med ~100 andre brukere så det vil være umulig å si hvilken trafikk som hører til hvilken bruker (så lenge du bruker en VPN som ikke logger trafikk).
spørs hva hva du skal bruke vpn til, å leie en vps server å installere vpn på denne vill ikke gi deg anonymitet, siden du må betale for denne på et vis og de krever sortsett gyldig visa \ paypal konto for betaling.

Fordelen med å ha en egen vpn server er at du har en privat og sikker oppkobling \ tunnel du kan koble deg opp til for å så koble deg til hjemme nettverket ditt når du ikke er hjemme, samt at du kan utgi deg fra at du kommer fra et annet sted når er koblet opp hjemmenifra

traffiken vil gå ut på innternett slik: pc -> isp modem <-=-> kryptert vpn tunnel <-=-> vps server -> internett
og hvis du er på et usikkert eller sperret nett kan du koble deg opp med vpn og gå ut på internett eller hjemme nettet dit via vps serveren

Det er heller ingen som stopper deg fra å kjøre vps serveren over en anonymisering tjeneste i tilegg til den private vpn tunnelen på den måten vil du få det beste av to verdner
Sist endret av knutazz; 8. mai 2016 kl. 00:36. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.