Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 2057
Musikkanlegg har jeg aldri hatt noe videre kunnskap over, så det jeg lurer på er om at dette kjøpet vil funke, eller om det noe annet i samme prisklasse som vil prestere bedre.

Onkyo TX-NR626 Receiver - 3 500Kr (Viktig at denne har DLNA støtte)

Intono K53 3 000Kr (Små viktig at høyttalerne er hvite )

Rega RP1 2 500Kr (Har forsterker til platespilleren)

Totalt: 9 000Kr
Jeg har satt 10 000 som maks. (Er klar over at du får det du betaler for)

Hilsen
Boo
Høytalerne vet jeg er god utfra personlige erfaringer. God dybde, bass og klar lyd etter mine meninger. Receiveren ser jo bra ut fra første øyekast, uten noen personlig erfaring fra akkurat den eller det merket, Platespillere har jeg aldri brukt eller vært bortig selv.

Men utfra det jeg ser, ser det jo ut som en grei pakke til en gunstig pris. Som du sier selv, du får hva du betaler for. Så lenge du er en hobbyist innenfor musikk, og bare liker å nyte musikken med en kaffekopp i hanna, ser det jo ut som en kurant pakke for ditt bruk.
Onkyo er et merke som er godt kjent og har vært på markedet en stund. Har en gammel Onkyo forsterker som leverer den dag idag, er vel 25 år nå tror jeg. Men det er ikke noe "high-end" merke i klasse med B&O og Harman Kardon. Hvis

Hva det andre angår så ser det greit ut, men vet ikke om jeg hadde valgt en hjemmekino forsterker når jeg bare skulle hatt til to høyttalere. Kan være at du får mer for pengene hvis du ser etter en som er 2.1 eller liknende.

Lykke til
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
*snip*

Hva det andre angår så ser det greit ut, men vet ikke om jeg hadde valgt en hjemmekino forsterker når jeg bare skulle hatt til to høyttalere. Kan være at du får mer for pengene hvis du ser etter en som er 2.1 eller liknende.

Lykke til
Vis hele sitatet...
Enig! Men har du planlagt å bruke dem til tven også?

Forresten: Billige kabler gjør den samme jobben som dyre kabler. Trenger ikke å koste en formue
Kjempe,takker for tilbakemeldinger.

Hutch: Da er iallefall høyttalerne bekreftet til innkjøp.

Fjøsnissen: Grunnen til hjemmekinoforsterker er vel muligheten til å hive på mer høyttalere, som senter og bak.

Prehol: Det er korrekt, alt grapset som har mulighet til å kobles på receiveren skal på.
Sist endret av boohaze; 22. oktober 2013 kl. 01:30.
Da er det bare å kjøre på. Hvis du skal hekte på flere høyttalere til forsterkeren så er det bare å bestille etter min mening. Hvis du finner ut at det ikke er noe for deg, så har du jo 14 dagers angrerett
Sitat av Fjøsnissen Vis innlegg
Men det er ikke noe "high-end" merke i klasse med B&O og Harman Kardon.
Vis hele sitatet...
Nå er vel ikke akkurat Harman Kardon noe særlig mer "high-end" enn Onkyo, men :P


Du får enormt mye bang for the bucks med Onkyoen, du skal lete lenge for å få mer valutta for pengene. Kjør på!
Sist endret av Hobby; 22. oktober 2013 kl. 08:15.
Hadde gått lett for denne pakken her hvis jeg var deg http://www.surround.no/Produkter/Sur...000000850.aspx kun forsterkeren koster på det billigste Kr.5790,-
Den pakka der er mye for pengene den også, og receiveren har støtte for DLNA som den vil være perfekt for deg.
Sitat av SRB Vis innlegg
Hadde gått lett for denne pakken her hvis jeg var deg http://www.surround.no/Produkter/Sur...000000850.aspx kun forsterkeren koster på det billigste Kr.5790,-
Vis hele sitatet...
Det er jo 5.0 surround. Hva i alle dager skal man med det når det kun skal spilles musikk på det? Mye bedere å invistere i 2 gode fronthøytalere enn 5 ikke så gode.
Sitat av Rundballe`n Vis innlegg
Det er jo 5.0 surround. Hva i alle dager skal man med det når det kun skal spilles musikk på det? Mye bedere å invistere i 2 gode fronthøytalere enn 5 ikke så gode.
Vis hele sitatet...
Han har allerede luftet muligheten til å kjøre surround allerede.

Dog, M-65ene ser ut som noe helt for jævlig fysisk sett samt 20cm høyere, så om design er viktig er nok Intono veien her.
Sist endret av Hobby; 22. oktober 2013 kl. 09:27.
Her: http://www.soundgarden.no/hoyttaler/...akke-sort.html.

Eller her: http://www.hifiklubben.no/Products/d...rsystem-32452/

Så sparer du et par mnd. før du eventuelt handler deg en forsterker, har du ikke råd til det akkurat nå. Skal du først investere 10.000 i musikkanlegg kjøp noe skikkelig. Du må heller ikke på død og liv handle nytt.
Sist endret av shittrønder; 22. oktober 2013 kl. 12:43.
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Her: http://www.soundgarden.no/hoyttaler/...akke-sort.html.

Eller her: http://www.hifiklubben.no/Products/d...rsystem-32452/

Så sparer du et par mnd. før du eventuelt handler deg en forsterker, har du ikke råd til det akkurat nå. Skal du først investere 10.000 i musikkanlegg kjøp noe skikkelig. Du må heller ikke på død og liv handle nytt.
Vis hele sitatet...
Skal du først investere 10.000 i musikkanlegg så bruker du ikke 15.000....
Sitat av Hobby Vis innlegg
Skal du først investere 10.000 i musikkanlegg så bruker du ikke 15.000....
Vis hele sitatet...
Ikke vær så vrang. Han kan eventuelt legge av noen kroner et par måneder. Mye mere anlegg med litt tålmodighet.

Kom over et annet godt tilbud jeg i det minste ville vurdert.
Sist endret av shittrønder; 22. oktober 2013 kl. 23:13. Grunn: derfor
Sitat av shittrønder Vis innlegg
Ikke vær så vrang. Han kan eventuelt legge av noen kroner et par måneder. Mye mere anlegg med litt tålmodighet.

Kom over et annet godt tilbud jeg i det minste ville vurdert.
Vis hele sitatet...
Var ikke meninga å virke vrang, men han hadde satt et tak på høyttalere + forsterker til MAX 10, så da blir kun høyttalere til 10 litt vell drøyt, ihvertfall mtp at han må ut med minst 5 (helst 10) for å få noe som rettferdigjør Zensorene (som er nydelige)

Det tilbudet du linket til sist er et MEGET fint oppsett, mangler kun DLNA.

Og jeg er enig med deg i at man ikke på død og liv bør kjøpe nytt, jeg selv går nesten alltid for brukt. Det er ikke ofte det kommer nye modeller av spesielt høyttalere, så du kan lett få nyeste modell/utgave til halv pris av nypris ofte.
Sitat av Hobby Vis innlegg
Var ikke meninga å virke vrang, men han hadde satt et tak på høyttalere + forsterker til MAX 10, så da blir kun høyttalere til 10 litt vell drøyt, ihvertfall mtp at han må ut med minst 5 (helst 10) for å få noe som rettferdigjør Zensorene (som er nydelige)

Det tilbudet du linket til sist er et MEGET fint oppsett, mangler kun DLNA.
Vis hele sitatet...
Joda. Vi er vel enige.

Irriterer meg over at jeg ikke kan ha litt større høyttalere i stuen selv. Hadde slått til med en gang på HK forsterker og Klipsch 82 til 8000. Høyttalerne i seg selv koster normalt oppimot 10.000.
Stjeler tråden litt, skal kjøpe en 5.1 reciever og et par gulvstående høyttalere, og lurer på om dette er et greit valg?

Onkyo TX-NR525 og Dynavoice Challenger M-65 EX

Skal ha 5.1 reciever slik at jeg har mulighet til å legge til flere høyttalere på et senere tidspunkt.

Hvis ikke, kan noen anbefale noen greie høyttalere til den forsterkeren?