Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 4563
Jeg fikk GTA V i dag og må si jeg ble svært skuffet da jeg startet spillet.
Alle kanter er rimelig hakkete og stygge. Dette merkes spesielt godt når jeg kjører fort og passerer andre biler.

Dette MÅ jo bare være en brukerfeil? Mongo grafikkinnstillinger fra tidligere av eller noe?

Tv'n er ikke ny, men det er en Philips 42" med full HD (uten at det forklarer så mye).

Prøvde å fjerne 1080p og 1080i som mulige ut-oppløsninger i skjerminnstillinger på PS3'n, slik at det bare var 720 igjen. Dette hjalp ikke.

Er det noen som har tips til hva jeg kan gjøre?
Kan HDMI-kabelen ha noe å si? Kjøpte den fra Kina, men har ikke lagt merke til noe tidligere.
Innstillinger på tv'n?

Takker for svar
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Ta bilde av skjermen så jeg får se hva du mener? Kjører det på PS3 selv, men har vell egentlig ikke noen store grafiske irritasjonsmomenter.
Det kan vere saa mangt. Ta bilde du. Det er i allefall ikke fra spillet sin side, da jeg oppfatter grafikken som nydelig selv.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Ikke sant?! Forventet jo knallgrafikk, og det er derfor jeg ble skuffet.

Kan ta et bilde i morgen, så sender jeg dere PM, slik at dere husker det
Har du førstegenerasjons PS3 med 60GB hardisk ?
Jeg føler også at kanter er hakkete. Skulle gjerne likt og skru grafikken litt ned.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
At det er ingen AA, dårlig grafikk her og der og dårlig fps må vi vell nesten bare forvente.
Grafikken er det som skuffet meg mest med dette spillet, meen det kjører tross alt på en 8 år gammel driter, og for å være det skuffer ikke grafikken i det heletatt Bortsett fra bilene så er ikke grafikken sinnsykt mye bedre enn gta iv.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
I det store og hele har jo aldri gta hatt veldig god grafikk. Om vi ikke tenker på modda gta iv på pc.
Sist endret av Quakecry; 18. september 2013 kl. 03:10.
Vel, jeg hadde også dårlig grafikk i starten og tenkte " WTF er dette? " :P. Kjører via en receiver onkyo tx-nr616 og den hadde tydeligvis sendt 525p ellerno til tven istedenfor 1080p 60hz. En restart måtte til og fiksa automatiks instillinger osv på den så funkertet det 1000 ganger bedre :P
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg har 80gb Hdd på min ps3..

Me. Jeg hører folk skryter av grafikken.. Jeg er ikke veldig kresen, men hvis man skryter av grafikken på GTA V, så ser man på noe annet enn hva jeg gjør.

http://bildr.no/thumb/VFZ6YWpk.jpeg

Her er ett bilde. Har to til, men måtte reise hjemmefra, så de kommer senere.

Klart, det blir jo ikke bedre av at jeg tar bilde av tv'n, men jeg regner med at alle ser hvor dritt det ser ut. Felgene på bilen, gjerdet osv..
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har 80gb Hdd på min ps3..

Me. Jeg hører folk skryter av grafikken.. Jeg er ikke veldig kresen, men hvis man skryter av grafikken på GTA V, så ser man på noe annet enn hva jeg gjør.

http://bildr.no/thumb/VFZ6YWpk.jpeg

Her er ett bilde. Har to til, men måtte reise hjemmefra, så de kommer senere.

Klart, det blir jo ikke bedre av at jeg tar bilde av tv'n, men jeg regner med at alle ser hvor dritt det ser ut. Felgene på bilen, gjerdet osv..
Vis hele sitatet...
vel hva hadde du forventet? Det er jo ps3, som er over 6 år gammel.
Et spill i GTA V's størrelse gjør at Rockstar ikke kunne bruke en mer avansert grafikk-motor grunnet PS3/Xbox360's utdaterte hardware.
Hmm. Sjekke selv i sta, men det er ikke noe sånt hos meg som jeg legger merke til.
Kanskje det bare er mitt syn men :P
Samma her, virket mer hakkete på bildet ditt en på min 360.
Vent til det forhåpentligvis kommer til pc
Vellkommen til konsolleigaranes kvardag... Det er ingenting som er grafisk revolusjonerande med GTA V.
Et så stort spill som GTA på 8 år gammelt hardware kan du da virkelig ikke forvente at det skal se så bra ut.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har 80gb Hdd på min ps3..

Me. Jeg hører folk skryter av grafikken.. Jeg er ikke veldig kresen, men hvis man skryter av grafikken på GTA V, så ser man på noe annet enn hva jeg gjør.

http://bildr.no/thumb/VFZ6YWpk.jpeg

Her er ett bilde. Har to til, men måtte reise hjemmefra, så de kommer senere.

Klart, det blir jo ikke bedre av at jeg tar bilde av tv'n, men jeg regner med at alle ser hvor dritt det ser ut. Felgene på bilen, gjerdet osv..
Vis hele sitatet...
Hos meg ser det ikke sånn ut. Klart, vi spiller på en 8(?) år gammel konsoll, men jeg synest grafikken er veldig bra jeg.
alltså, den sender garantert 525 p ellerno, og ikke HD. Jeg hadde akkurat samme drittbilde som deg til jeg fiksa i instillingene og all sånne kanter ble mye smoothere
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Sitat av SRB Vis innlegg
alltså, den sender garantert 525 p ellerno, og ikke HD. Jeg hadde akkurat samme drittbilde som deg til jeg fiksa i instillingene og all sånne kanter ble mye smoothere
Vis hele sitatet...
Da er jeg svært interessert i å finne ut HVA du endret i innstillingene
Sitat av Pope Vis innlegg
Da er jeg svært interessert i å finne ut HVA du endret i innstillingene
Vis hele sitatet...
Det er ikkje noke å stille på i instillingane uten om gamma og lysstyrke.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har 80gb Hdd på min ps3..

Me. Jeg hører folk skryter av grafikken.. Jeg er ikke veldig kresen, men hvis man skryter av grafikken på GTA V, så ser man på noe annet enn hva jeg gjør.

http://bildr.no/thumb/VFZ6YWpk.jpeg

Her er ett bilde. Har to til, men måtte reise hjemmefra, så de kommer senere.

Klart, det blir jo ikke bedre av at jeg tar bilde av tv'n, men jeg regner med at alle ser hvor dritt det ser ut. Felgene på bilen, gjerdet osv..
Vis hele sitatet...
gå inn på skjerm innstilling på ps3 vel max p..
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Hos meg ser det ikke sånn ut. Klart, vi spiller på en 8(?) år gammel konsoll, men jeg synest grafikken er veldig bra jeg.
Vis hele sitatet...
For min del ser bildet bra ut der. Det eneste er at det er tatt bilde av TV-skjermen, som i seg selv gjør bildet dårligere.

Ja, jeg synes grafikken faktisk var litt redusert i forhold til gta iv. (Texturer på byggninger) Men det synes jeg faktisk er helt greit med tanke på alt det andre man får. At grafikken er dårlig vil jeg der i mot ikke si.
Sist endret av Fuzzybossen; 18. september 2013 kl. 10:26.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg har 80gb Hdd på min ps3..

Me. Jeg hører folk skryter av grafikken.. Jeg er ikke veldig kresen, men hvis man skryter av grafikken på GTA V, så ser man på noe annet enn hva jeg gjør.

http://bildr.no/thumb/VFZ6YWpk.jpeg

Her er ett bilde. Har to til, men måtte reise hjemmefra, så de kommer senere.

Klart, det blir jo ikke bedre av at jeg tar bilde av tv'n, men jeg regner med at alle ser hvor dritt det ser ut. Felgene på bilen, gjerdet osv..
Vis hele sitatet...

Det ser ut til at skarpheten på skjermbildet er altfor høyt. Sjekk tv innstillinger og senk dette. GTA 5 kjører uten AA på ps3, det er naturlig at spillet får et noe kantete utseende, men skarphet på tv gjør dette mye verre. Sett ps3 innstillinger til 720p, og senk skarphet til du finner et behagelig bilde. Deretter får du vente til det kommer ut på pc før du masturberer i estetisk glede av 8x AA og 16x anisotropisk filtrering.

Jeg piratkopierer forøvrig gta v på ps3, og skal kjøpe det til pc når det kommer ut.

EDIT: Jeg ser at skjermbildet hos deg ser ekstra dritt ut. Dobbeltsjekk at spillet faktisk er i 720p+, for det ser ut som at det kjører på lavest setting.

720p > 1080p. Spillet ser verre ut, men går så inn i helvete mye glattere.
Sist endret av Patrick; 18. september 2013 kl. 10:49.
Spiller i såkalt "1080p) på xboxen, men i spillet ser det virkelig ikke sånn ut. Hos meg ser det ut som hos TS. Jeg spiller på en gaming skjerm som jeg egentlig bruker til pcen på 24". Jeg synes gden dårlige grafikken ødelegger spillopplevelsen veldig for meg fordi jeg ar vant til AA i alle spill og spiller det meste på max med et 780.

Om du har spilt planetside 2 med alt på low så er det omtrent slik det ser ut.
Sist endret av Redfreak; 18. september 2013 kl. 12:54.
Sitat av Redfreak Vis innlegg
Spiller i såkalt "1080p) på xboxen, men i spillet ser det virkelig ikke sånn ut. Hos meg ser det ut som hos TS. Jeg spiller på en gaming skjerm som jeg egentlig bruker til pcen på 24". Jeg synes gden dårlige grafikken ødelegger spillopplevelsen veldig for meg fordi jeg ar vant til AA i alle spill og spiller det meste på max med et 780.

Om du har spilt planetside 2 med alt på low så er det omtrent slik det ser ut.
Vis hele sitatet...
Hvilken CD installerte du fra da? CD1? Hvis du gjorde det så kan du få store problemer.
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvilken CD installerte du fra da? CD1? Hvis du gjorde det så kan du få store problemer.
Vis hele sitatet...
kva skal det bety? Du skal installere med CD1, står til og med på CD'n.
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Ehh? Snakker vi fremdeles om gta? Jeg fikk bare en cd. Har special edition..
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
kva skal det bety? Du skal installere med CD1, står til og med på CD'n.
Vis hele sitatet...
Problemet er visstnok at når man installerer begge diskene, så vil man få en flaskehals når HDD'en skal laste inn innholdet. Hvis man spiller av med Disk 2 i xboxen, med Disk 1 installert, så vil man overføre data fra begge medium samtidig.

Sitat av Pope Vis innlegg
Ehh? Snakker vi fremdeles om gta? Jeg fikk bare en cd. Har special edition..
Vis hele sitatet...
Du har sikkert PS3. DERFOR.
Sitat av Pope Vis innlegg
Ehh? Snakker vi fremdeles om gta? Jeg fikk bare en cd. Har special edition..
Vis hele sitatet...
èn cd? Seriøst? Hva f.. er vitsen med å kjøpe spillet fysisk om du uansett må laste ned 95%?
Sitat av Nikon01 Vis innlegg
Hvilken CD installerte du fra da? CD1? Hvis du gjorde det så kan du få store problemer.
Vis hele sitatet...
har bare innstallert CD1, kjører spillet fra Play cden
Sitat av norboost Vis innlegg
èn cd? Seriøst? Hva f.. er vitsen med å kjøpe spillet fysisk om du uansett må laste ned 95%?
Vis hele sitatet...
Du laster ikke ned noe? Du installerer data fra Disc'en for å laste spillet raskere..

Men siden XBox ikke støtter BluRay, må man derfor ha flere cd'er.. Du vet sikkert at en DVD-R tar 4,7gb og en BR er på rundt 47gb(?)

PS3 installerer kun for DIN opplevelse..
Sist endret av ElPepe; 18. september 2013 kl. 13:39.
Sitat av ElPepe Vis innlegg
Du laster ikke ned noe? Du installerer data fra Disc'en for å laste spillet raskere..

Men siden XBox ikke støtter BluRay, må man derfor ha flere cd'er.. Du vet sikkert at en DVD-R tar 4,7gb og en BR er på rundt 47gb(?)

PS3 installerer kun for DIN opplevelse..
Vis hele sitatet...
bruker HD-DVD i xbox 360 etter kva eg hugser, om ikkje er det i alle fall duallayer dvd som har rundt ein 8-9 gb.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
bruker HD-DVD i xbox 360 etter kva eg hugser, om ikkje er det i alle fall duallayer dvd som har rundt ein 8-9 gb.
Vis hele sitatet...
HD DVD er dødt og brukes ikke lengre, man måtte ha en ekstern enhet for dette, konsollen har en disc drive som ikke takler mer enn DVD standarden.
Sist endret av Dodecha; 18. september 2013 kl. 15:13.
hdmi kabelen kan ha noe å seie. Jeg brukte en hdmi kabel jeg fikk for 29kr som vart hakkete da jeg streamet full hd fra pcen. Dette fikset seg med å kjøpe en skikkelig hdmi kabel.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
hdmi kabelen kan ha noe å seie. Jeg brukte en hdmi kabel jeg fikk for 29kr som vart hakkete da jeg streamet full hd fra pcen. Dette fikset seg med å kjøpe en skikkelig hdmi kabel.
Vis hele sitatet...
Du vet at HDMI er digital? Ergo så har man ikke noe tap av signal/kvalitet som man har med analog teknologi, en kabel til 29 kroner fungerer like utmerket som en for 800kr kilde: http://www.tested.com/tech/3329-the-...e-hdmi-cables/
LEIK
Pope's Avatar
Trådstarter
Jeg justerte noen innstillinger på tv´n min og kom over en innstilling som her PC-modus Av/På.
Jeg skrudde det på og det hjalp veldig for hakkete kanter, men da ble lys/farge helt teit og blekt, så alt i alt gjorde det bare ting verre.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Du vet at HDMI er digital? Ergo så har man ikke noe tap av signal/kvalitet som man har med analog teknologi, en kabel til 29 kroner fungerer like utmerket som en for 800kr kilde: http://www.tested.com/tech/3329-the-...e-hdmi-cables/
Vis hele sitatet...
Kan det vere at de var dårlig kontakt i den da? Den fungerte til rikstv men ikke til xbox og pc. Altso bilde drev å datt ut og det skurra til tider.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dårlig kontakt kan det absolutt være, på TVen min så er hdmi inngangene på siden av tven, jeg hadde en HDMI kabel som var relativt stiv så det ble litt vekt på kabelen der den sto ut sidelengs, denne ingangen hadde jeg trøbbel med "Mode not supported", hjalp ofte bare å dra ut kabelen og koble til igjen.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Dårlig kontakt kan det absolutt være, på TVen min så er hdmi inngangene på siden av tven, jeg hadde en HDMI kabel som var relativt stiv så det ble litt vekt på kabelen der den sto ut sidelengs, denne ingangen hadde jeg trøbbel med "Mode not supported", hjalp ofte bare å dra ut kabelen og koble til igjen.
Vis hele sitatet...
Men da ville du vel kun vekslet mellom bilde/ikke bilde, HDMI har enten signal eller ikke.
Edit: forøvrig sa du mere eller mindre det samme som meg i eget innlegg tidligere.
Sist endret av Troennes; 18. september 2013 kl. 17:36.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Ja det skulle vekslet mellom bilde og ikke bilde, men selv har jeg erfart støy på bildet sammen med en dypere rødfarge.
Det er sikkert noe spesifikt til min tv, kanskje porten er sliten pga vekten på kabelen etc.
Ja, det kan sikkert være noe spesifikt for din TV. Men jeg tviler på at det har noe med kabel å gjøre, tror du ville fått "effekter" som du sier, om du i hele tatt for bilde. Virker veldig ulogisk med dårlig grafikk pga HDMI-kabel. Jeg ville nok utelukket det, uten at jeg har noen andre gode inspill.
Sitat av Pope Vis innlegg
Jeg justerte noen innstillinger på tv´n min og kom over en innstilling som her PC-modus Av/På.
Jeg skrudde det på og det hjalp veldig for hakkete kanter, men da ble lys/farge helt teit og blekt, så alt i alt gjorde det bare ting verre.
Vis hele sitatet...
I PC/gaming modus så vil ikke TVen bruke så mye kraft på å prosessere bildet til fordel for lavere input-lag. Jeg ville prøvd ulike innstillinger på kontrast, farge og lysstyrke.
Dersom du ikke bruker PC/gaming modus så vil du mest sansynlig få masse lag.