Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  56 14158
Heisann! Jeg går jo som sagt Media, og har gruppa har kommet frem til at noe skal "snortes" i en film vi skal lage.

Ingen av oss driver med noen form for rus, så vi lurer da på om det er noe som kan sniffes uten at det er noe fare / får noen effekt?

Har hørt at aske kan brukes, siden det er det reneste stoffet på jord(?), men det skulle vært hvitt tror jeg...




Takk.
Aske kan jeg isåfall fraråde deg å snorte, det høres jo forferdelig ut. dette kommer ned i munnen din, tenk deg den smaken da

Kanskje druesukker? skal ikke garantere deg at det er heelt ufarlig, men hva er vel det i dag? det er vanlig at de blander ut ting som snortes med det isåfall.
Sist endret av take'a'hit!; 28. februar 2011 kl. 12:54.
Dette skal kunne løses med feks mel, og to forskjellige kameravinkler.

Film først at personen snorter, uten at tuppen på seddelen/sugerøret/whatever som er i kontakt med stoffet vises. I take two kan dere filme kun den delen, og dra det inn med munn/støvsuger eller lignende. Klippes lett sammen, og virker ekte.
glukose eller laktose. Fåes i helsekostbutikker.
Det er vel det som er minst skadelig å dra opp i nesa. Vet ikke om jeg ville snortet aske liksom, kan være så rent det vil, fortsatt ikke noe jeg ville ha dratt opp i nesa.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Tusen takk for svar alle sammen! Skal ta å sjekke ut den kamerateknikken!

Gullfisk, fordi det er til en film vi lager på skolen, og ingen vil ruse seg på noe.
Argh, alle endrer postene sine, så min ble meningsløs.

Anyways, støtter opp om dette med glukose fra helsekosten.
Sist endret av HossCarter; 28. februar 2011 kl. 12:59.
For all del ikke sniff salt. De andre tingene Gullfisk nevner er vel muligens ikke farlig, men det hørtes ganske jævlig ut. Hockeypulver vet jeg også har blitt brukt (ettersom det svir litt i nesa, vil det muligens se mer ekte ut også). Å filme seansen ved å klippe det til med flere vinkler ser sjeldent profesjonelt ut.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Takk for svar! SKal fortsatt se igjennom! Men hva bruker profesjonelle filmer egentlig?
Sitat av Gullfisk18 Vis innlegg
I følge rustelefonen (08588) er det ikke farligere å sniffe paraset enn å ta det på annen måte, men det kan belaste slimhinnene dine.
Vis hele sitatet...
Man kan få tabletthjelpestoffer i lungene, noe som ikke er sunt.

Å bruke to kameravinkler er nok smartere.
Kreatinpulver / koffeinpulver? Kreatin tar du neppe skade av, ihvertfall ikke en gang. og koffeinpulver blir du vel bare litt mer opplagt og kvikk av. Begge er lovelige, så

Man kan få tabeletthjelpstoffer i lungene ja, men trodde poenget var og ikke snorte det kraftigste man klarte.. ellers, er vel en mulighet for det såklart. men du skal jo helst ikke snorte det i halsen
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Nei var mer tenkt på bare for å få effekten i en musikkvideo vi lager. : )

Men som tidligere, takk for svar alle sammen!
Bare ikke snorte knuste piller. Fucker opp nesen skikkelig. Tror nok at druesukker er best å bruke, til det formålet.
vanilje sukker, kan du fint sniffe... Vi gjorde det på en bursdagsfest når vi var ca 12 ish. Med litt "godvilje" til så ble det fort populært helt til vi lurte ei venninne med det som var så "fjortiss" rusa at det ikke var noe morro lenger da, kjerringa lata som hu fikk overdose... Skulle sett trynet hennes da vi fortalte det til folka at det kun var vaniljesukker.
Skaff en stuntman! (Altså en som ruser seg til vanelig f.eks), for å få det mest mulig realistisk, hehe.
Neida, men lykke til med filmen. - Vil også legge til at det meste er ganske jævelig å dra opp i nesa, men står for kreatin/koffein pulver, eller stuntman!
Sitat av KakeFrans Vis innlegg
Skaff en stuntman! (Altså en som ruser seg til vanelig f.eks), for å få det mest mulig realistisk, hehe.
Neida, men lykke til med filmen. - Vil også legge til at det meste er ganske jævelig å dra opp i nesa, men står for kreatin/koffein pulver, eller stuntman!
Vis hele sitatet...
Vanilje sukker er faktisk ikke jævelig i det hele tatt.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Flott! Da kan jeg notere vanilje sukker!

Men bare en sidenotis, hva gjør dem som lager filmer osv? Er det et eget "pulver" man får kjøpt som er helt rent og tomt som man kan sniffe så my e man vil av uten å føle noe som helst?
Sitat av etsi Vis innlegg
Dette skal kunne løses med feks mel, og to forskjellige kameravinkler.

Film først at personen snorter, uten at tuppen på seddelen/sugerøret/whatever som er i kontakt med stoffet vises. I take two kan dere filme kun den delen, og dra det inn med munn/støvsuger eller lignende. Klippes lett sammen, og virker ekte.
Vis hele sitatet...
Mel?! Hva blir mel og vann/snørr?
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Mel?! Hva blir mel og vann/snørr?
Vis hele sitatet...
Det blir deig. Bare husk å ha i gjær
Knus sukketter?

Da har du det også morro hele dagen lang
Sitat av kimmag Vis innlegg
Flott! Da kan jeg notere vanilje sukker!

Men bare en sidenotis, hva gjør dem som lager filmer osv? Er det et eget "pulver" man får kjøpt som er helt rent og tomt som man kan sniffe så my e man vil av uten å føle noe som helst?
Vis hele sitatet...
I filmer sniffer de ikke på ordentlig, de tar fks i noen filmer og holder røret under nesa mens de holder hånda over mens de drar nedover, slik at de ser ut som det går opp i nesa, men det egentlig bare samles ved håndflaten slik at det ikke synes.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Oja, den teknikken kan jeg jo se om det er mulig å prøve ut. Jeg tror ikke å sniffe ting og tang er "skuespillerenes" første ønske. Hehe.
Du kan jo kjøpe litt snuff?
hvis dere skal filme at en kis skal snorte noe, så kan dere jo filme selve snortinga med en annen kamera vinkel og heller filme at han ruller sammen en seddel til et smalt rør å setter det til nesen imens han bøyer seg eller noe slikt? La folk tenke selv sortof
Sitat av Rain Man Vis innlegg
Mel?! Hva blir mel og vann/snørr?
Vis hele sitatet...
Les posten min skikkelig du.
Part time ninja
locked65's Avatar
I filmen uro brukte dem knust "knott" ( godteriet) vet jeg. Men særlig behagelig tror jeg ikke det er.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Du kan jo kjøpe litt snuff?
Vis hele sitatet...
Snuff har en brun farge og ser absolutt ikke ut som hverken amfetamin, kokain eller hvit heroin, så skjønner ikke hvordan det skal funke.
Sist endret av Omnibenevolence; 28. februar 2011 kl. 17:35.
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Snuff har en brun farge og ser absolutt ikke ut som hverken amfetamin, kokain eller hvit heroin, så skjønner ikke hvordan det skal funke.
Vis hele sitatet...
Gateheroin har også en brunlig farge
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Gateheroin har også en brunlig farge
Vis hele sitatet...
I Lost vet jeg de brukte brunt sukker for Charlie's heroin
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Gateheroin har også en brunlig farge
Vis hele sitatet...
Ja, men så er det ikke vanlig å insufflere brun gateheroin heller, selv om noen sikker gjør det og. Når man først sniffer heroin, er det som regel et hvitt pulver som er veldig potent.
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Snuff har en brun farge og ser absolutt ikke ut som hverken amfetamin, kokain eller hvit heroin, så skjønner ikke hvordan det skal funke.
Vis hele sitatet...
Se her.

Har prøvd det selv, pleier å ha litt mint-smak og mild svie. Ser meget tvilsomt ut, men har null ruseffekt... Er glukose-basert, og hvitt.

Fant forresten en til, tror det kan bestilles fra Sverige.

Her er en liten diskusjon angående hvit snuff... Ble nevnt at hvitt snuff er brukt i filmer der, i hvert fall.

Melkepulver skal vel også funke, har jeg hørt..
Sist endret av TeumessianFox; 28. februar 2011 kl. 19:03.
Jeg og noen kompiser snortet melis i sammenheng med en filminnspilling en gang. Filmen ble forøvrig litt så-som-så, men snorte-scenene så bra ut.
Sitat av TeumessianFox Vis innlegg
Se her.

Har prøvd det selv, pleier å ha litt mint-smak og mild svie. Ser meget tvilsomt ut, men har null ruseffekt... Er glukose-basert, og hvitt.

Fant forresten en til, tror det kan bestilles fra Sverige.

Her er en liten diskusjon angående hvit snuff... Ble nevnt at hvitt snuff er brukt i filmer der, i hvert fall.

Melkepulver skal vel også funke, har jeg hørt..
Vis hele sitatet...
Ok, etter å ha snuffet en del tidligere, visste jeg ikke at det fantes hvit snuff
Sitat av Omnibenevolence Vis innlegg
Ok, etter å ha snuffet en del tidligere, visste jeg ikke at det fantes hvit snuff
Vis hele sitatet...
Hehe, det kalles snuff, men er vel strengt tatt ikke det...
Reinert med beine !
griped's Avatar
Ser ikke problemet med å sniffe mel jeg..
Sitat av griped Vis innlegg
Ser ikke problemet med å sniffe mel jeg..
Vis hele sitatet...
Du ser ikke problemet med bihuler og nesegang fyllt med klissete deig?

...ok
Reinert med beine !
griped's Avatar
Sitat av nZaal Vis innlegg
Du ser ikke problemet med bihuler og nesegang fyllt med klissete deig?

...ok
Vis hele sitatet...
nei? bare å snyte ut igjen det da
Sitat av griped Vis innlegg
nei? bare å snyte ut igjen det da
Vis hele sitatet...
Prøv det, å send oss en rapport
Jeg har hatt en drue i nesa i 3 uker. Litt mel burde da gå. Nesa vil nok føles jævlig en god stund og trenger skylling, men det går nok bra...
Sitat av anamnesis Vis innlegg
Jeg har hatt en drue i nesa i 3 uker. Litt mel burde da gå. Nesa vil nok føles jævlig en god stund og trenger skylling, men det går nok bra...
Vis hele sitatet...
Pics, or it didn't happen! :P

On topic: Ville nok ha gått for vaniljesukker jeg.
Anbefaler å faktisk snorte noe på innspillingen, da ser det mer ekte ute og skuespillerne klarer å spille bedre ved at de faktisk snortet noe. De vil altså ikke bare sitte der og se i løse lufta etter stripene, men være litt preget at de har noe i bihulene. Vaniljesukker er det beste alternative jeg har sett hittil. Ellers funker laktose og glukose pulver bra, null effekt.
Hornsalt vil fungere bra, og muligens bakepulver.
Sitat av xLAx Vis innlegg
Hornsalt vil fungere bra, og muligens bakepulver.
Vis hele sitatet...
Mhm, absolutt det beste rådet. For ikke og snakke om ren idioti
Reinert med beine !
griped's Avatar
Snorta masse mel i helga, vet ikke helt hvorfor men jeg var full og trur vi skulle hadde det litt gøy med en. Man ble litt tørr i nesa det var det eneste.
Masse mel? Og du ble ikke tett i nesa liksom?
Sitat av xLAx Vis innlegg
Hornsalt vil fungere bra, og muligens bakepulver.
Vis hele sitatet...
Hornsalt ja, så hyggelig du er mot trådstarter da!
Kronisk stein
Navnl0s's Avatar
I filmen "Blow" med Johnny Depp, sniffet de et babylakserende middel kalt Mannitol.

http://no.wikipedia.org/wiki/Mannitol

Det stod også at assistenter stod klar for Johnny sånn at han fikk pussa nesa.
"Det stod også at assistenter stod klar for Johnny sånn at han fikk pussa nesa."

Kjerring.
Sitat av davidentotre Vis innlegg
Det blir deig. Bare husk å ha i gjær
Vis hele sitatet...
Deilig å gå rundt å snyte brøddeig dagen lang.
▼ ... over en måned senere ... ▼
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Leste igjennom tråden og etter min mening er hvit snuff det beste alternativet, da dette kommer til å "røske" litt i nesa som gjør at scenen kommer til å se virkelig ut.
Sist endret av Kimbobo; 27. april 2011 kl. 10:42.