Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1001
Er nå 100% ansatt i et fysisk krevende jobb man-fre fra 06:30 til 15:00 hver dag så legger meg tili på kvelden så jeg allti får en god natt søvn før en ny dag på jobb. Har endelig klart og legge vekk det ekstreme snusbruket mitt i 2 måneder nå så vurderer å sette opp et abonnement på treningsenter og være aktiv som 3 dager i uka men lurer på om det blir og påvirket arbeidslivet mitt negativt eller positivt? Anyone with experience
Jeg synes fysisk arbeid og trening komplementerer hverandre veldig bra. Treninga di vil gjøre jobben din lettere og sørge for at du blir mer resistent mot å pådra deg skader osv (pga løfteteknikk og styrke), og jobben din vil også hjelpe til fremgangsmessig på treninga. Mange jeg kjenner som ikke får det til (har for mye jobb til å trene..), men så lenge du er nøye på å både trene, sove og spise riktig så vil jeg tørre å påstå at 3 dager med løft i uka i tillegg til en fysisk jobb faktisk gir deg MER energi. Kjør på ;-)
Sitat av brennesle Vis innlegg
Jeg synes fysisk arbeid og trening komplementerer hverandre veldig bra. Treninga di vil gjøre jobben din lettere og sørge for at du blir mer resistent mot å pådra deg skader osv (pga løfteteknikk og styrke), og jobben din vil også hjelpe til fremgangsmessig på treninga. Mange jeg kjenner som ikke får det til (har for mye jobb til å trene..), men så lenge du er nøye på å både trene, sove og spise riktig så vil jeg tørre å påstå at 3 dager med løft i uka i tillegg til en fysisk jobb faktisk gir deg MER energi. Kjør på ;-)
Vis hele sitatet...
Kostholdet har aldri vært så bra før og er 2 måneder siden jeg la opp et heftig snusbruk så er så energetisk om dagene får lage plan til neste uke og hive meg rundt
Sist endret av Mysterio16; 12. september 2018 kl. 20:47.
Styrketrening om kveldene har ført til at jeg har mye mer energi i jobben min. Det som skjer er at fysisk hardt arbeide blir mye lettere for en trent kropp.
For typen hjalp styrketrening han å få mer energi/mindre vondt (belastning) av den fysiske jobben sin. Han sa han aldri hadde fikset å f. eks. trene før jobb, men så lenge han fikk kommet hjem, spist og slappet litt av først så var det bare positivt.

Merket vel forsåvidt fordeler selv og - ikke en veldig fysisk tung jobb, men typisk med slitasjeskader og feilbelastning i min også.
Hei

Du kan oppnå svært mye positivt med styrketrening itilleg til hardt fysisk arbeid.

Det som du bør tenke på er rutiner.
Rutiner på mat, faste og varierte måltider, restitusjon og ta det med ro i begynnelsen.

Hvis du har 0 erfaring med styrketrening ville du få en grei påkjenning på kroppen iform av gangsperr den første uken(e).

Ett tips er og planlegge slik at du aldri går lenger enn 3 dager mellom trening.
Ellers finner du masse, masse gode råd om alt ang trening ved bruk av ett par tasteklikk og ca 1t lesing.

Lykke til
Hvis du trener en muskel hardt bør du vente minst 48 timer før du trener den muskelen hardt igjen. Det går fint så lenge du bruke andre muskler enn du bruker på jobb. Det går an å trene samme muskel hver dag, men du vil ikke oppleve like mye fremgang eller vekst, samt sannsynligheten for skader vil bli større. Dersom du trener samme muskel på jobb, og på trening hver dag så kan du jo tenke deg til hvor nyttig og givende det vil være selv.