Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3598
Hei.

Jeg er ny på forumet og har ikke funnet noen tråd for det jeg lurer på. Jeg spør for en nær relasjon som har behov for å spise hasj i stedet for å hive i seg store mengder Paralgin+Paracet hver dag.

Det jeg lurer på er hvor lenge man må vente før det er trygt å kjøre bil etter man har spist en dose, og om det er ulikt ved røyking?

Jeg vet at kronisk bruk måles lengre etter inntak, men hvilket omfang snakker vi om før det skjer? Har vi noen eksempler på trygg bruk samtidig med kjøring, f.eks. liten dose på kvelden bare?

Jeg er her for å lære og er nysgjerrig, og ønsker å skåne vedkommende for både skadelige medisiner og trøbbel med spyttprøver i trafikken.
Evaluation of the on-site Draeger DrugTest 5000 in occasional and chronic
frequent smokers following controlled cannabis smoking.


For røykere som røyket to ganger eller mindre i uka var 12t gjennomsnittet før spyttprøven viste negativ.
For røykere som røyket fire ganger eller mer i uka, var 21t gjennomsnittet.

Sitat av Results
Fourteen chronic, frequent and 10 occasional cannabis smokers spent the night before
smoking on the clinical unit to ensure that participants were not intoxicated at the time of
smoking. Chronic, frequent users reported smoking a median (range) of 28 cannabis joints
per week (21-147), while occasional smokers reported 0.75 cannabis joints per week (0.06-
2.5). Four hundred and four paired oral fluid specimens were collected; 9 samples (2.2%)
were invalid, yielding 395 oral fluid pairs for comparison. Sensitivity, specificity and
efficiency were 66.4, 98.9, and 73.9% with the 1 ng/mL DRUID, and 75.3, 94.1, and 81.8%
with the 2 ng/mL THC proposed SAMHSA confirmation cutoffs, respectively. Sensitivity
was 6-11% higher in chronic frequent as compared to occasional cannabis smokers due to
longer detection windows and higher true positive rates. Median (range) last detection times
with the DrugTest 5000 were 12 hours (4-24) and 21 hours (1->30) for occasional and
frequent smokers, respectively (p=0.12, >30 assigned as 30 hours). Three frequent smokers’
5
Evaluation the on-site Draeger DrugTest 5000 in occasional and chronic frequent smokers following controlled
cannabis smoking
oral fluid specimens were still positive at 30 hours, but had up to 5 negative oral fluid
specimens prior to 30 hours
Vis hele sitatet...
Er usikker hvordan det er med cannabis oralt, men virker logisk mer risikofylt da det er lenger i systemet.
Sist endret av RosaElefant; 26. april 2017 kl. 21:10.
Trådstarter
2 0
Interessant.

Jeg lurer på hvor nøyaktige testene politiet bruker er, og hva som er ansett som trafikktrygg av alle parter, siden det har versert litt påstander om at folk blir tatt uten å være påvirket.

Mest leit for de som er kronisk syke og tar mengder med usunne medikamenter i stedet for å kunne ta seg en brownie.
Sist endret av sokkrygeren; 27. april 2017 kl. 07:27.
Spyttprøven er bare en indikasjon. Det er ikke sånn at vist du blir tatt på spyttprøven så blir du tatt. Det de gjør om en spyttprøve slår ut er å kjøre deg til legen å ta en blodprøve.

Så egentlig så er det blodprøven du tviler på med tanke på påstandene om at folk blir tatt uten å være påvirket.