Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 680
Hei

Kommer opp en Value of type "viewController" has no member "setupView" noen som veit hvordan man fikser dette?
Vil du ha hjelp så må du:
1. Skrive under hvilke omstendigheter du får feilen. XCode er bare et IDE, og jeg aner ikke hvilket språk du skriver i, om du koder fritt, lager app, eller hva du driver med.
2. Kopiere den eksakte feilmedingen i sin helhet.
3. Gjerne legge ved koden som gjør at ting går galt.
Trådstarter
6 0
class ViewController: UIViewController {



@IBOutlet var VideoView: UIView!

override func viewDidLoad() {
super.viewDidLoad()

self.setupView ()

er en film jeg følger på youtube for å lære meg å kode. bruker Swift og det er til en app





}
Klassen ViewController har ikke implementert metoden setupView, som du forsøker å kalle.
Sist endret av m0b; 6. august 2016 kl. 20:16.
Trådstarter
6 0
hvordan fikser man dette da?
kan man bruke noe annet?

Sitat av |d13m0b Vis innlegg
Klassen ViewController har ikke implementert metoden setupView, som du forsøker å kalle.
Vis hele sitatet...
hvordan fikser man dette da?
kan man bruke noe annet?
Sist endret av Devold; 6. august 2016 kl. 20:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Jeg har ikke løsningen til denne konkrete problemstillingen, men den overordna løsningen er å lære seg å krype før du går. Det virker som at tutorialen du følger er på et høyere nivå enn din evne til å tolke feilmeldinger demonstrerer.