Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 3194
hei, jeg skulle da bestille meg litt chewing tobacco fra USA. da jeg var ferdig med å finne ut hva jeg skulle ha, så fant jeg ikke norge på listen av land de solgte til. så fant jeg ut at det av en eller annen grunn ikke var lov å bestille tobakk fra utlandet. vet noen om en side som driter i denne loven og sender til norge likevel? og vet dere hvorfor denne loven finnes? takk!
Norge er kjent for streng toll-kontroll og jeg ser stadig fler som nekter å sende hit...
Du burde bestille fra et EU-land, men UK og Nederland regnes som høy-risiko.

Om du finner en svensk side med akkurat det du skal ha så tror jeg det er beste sjansen din.
finner nok ikke noen svenske sider som selger amerikansk tobakk nei:/
De selger skråtobakk på Svinesund...

Du kan helt sikkert noen av disse shipping selskapene sålenge du deklarerer varene og betaler toll så skulle vel alt være OK? Sjekk forresten om det er regler for at det må være norske advarsler på pakken. Om det er et krav også på skrå så kan du evt. lage en pdf fil som du sender nettbutikken og ber de printe ut og klistre på.
Sist endret av frtoretang; 1. januar 2016 kl. 03:10.
Sitat av Eiffelfant Vis innlegg
hei, jeg skulle da bestille meg litt chewing tobacco fra USA. da jeg var ferdig med å finne ut hva jeg skulle ha, så fant jeg ikke norge på listen av land de solgte til. så fant jeg ut at det av en eller annen grunn ikke var lov å bestille tobakk fra utlandet. vet noen om en side som driter i denne loven og sender til norge likevel? og vet dere hvorfor denne loven finnes? takk!
Vis hele sitatet...
Hvis det er tyggetobakk/skrå du skal ha så behøver du vel ikke handle fra utlandet? Jeg vet at min lokale matbutikk selger Oliver Twist iaf.
Hva med oliver twist?
Bestill f.eks via northerner.se (velg sverige som land). Jeg pleier å bestille div der, b.l.a hawken, har også bestilt red seal, grizzly og iallefall 3-4 andre typer via den siden.

Trikset er å bestille til f.eks en bensin stasjon som har pakke utlevering, jeg har pleid å bruke bensin och livs på storlien, 50-100,- for utlevering avhengig på vekt over/under 0.5kg tror jeg det var.

Legg ved din mail / +047-"ditt tlf nr" om de ringer deg opp, evt bare ring stasjonen og hør om pakken din er ankommet for å slippe omtur.

Billig og mye spennende.
Sist endret av frevev; 1. januar 2016 kl. 23:06.