Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 9192
Har litt problemer rundt appen Jodel. Folk poster anonymt, men er det virkelig 100% anonymt?

Jeg har prøvd å finne ut litt om appen for å kanskje klare å finne ut hvem som poster ting der, men det er lite å finne og derfor søker jeg hjelp her.

Noen som har noen tips, fremgangsmåte, elns, for å få info ut av appen om hvem som poster der?

Setter stor pris på svar/hjelp!
Steg 1:

Få deg en jobb hos Jodel.
Få noen kompiser til å få seg jobb som sysadmin e.l. hos samtlige ISPer i Norge.

Steg 2:

Søk opp meldingen på jobben din, send IPen til kompis hos riktig ISP.

Steg 3:

???

Steg 4:

Profit?
Er ingen direkte måte for å finne ut hvem som poster nei, men om du leser denne tråden, er det vel visse muligheter for en slags identifisering av brukerne. Har ikke satt meg voldsomt inn i den tråden, men den er vel noe du bør sjekke ut.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Kanskje litt OT, men om du har problemer med noe på Jodel, så...ikke bruk Jodel?
Sitat av Carmex Vis innlegg
Kanskje litt OT, men om du har problemer med noe på Jodel, så...ikke bruk Jodel?
Vis hele sitatet...
Sant det! Jeg poster ikke på Jodel, bare leser litt innimellom, og det er mye stygge kommentarer/mobbing ute å går. Folk gjemmer seg bak anonymiteten og skriver det de vil fordi "ingen" vet hvem som er personen bak ordene.
Det er jo det som er greia med jodel..

Hvis det er politianmeldelse (drøye saker som trusler) får man jo sendt ut opplysninger til politiet. Så i bunn og grunn så er det vel mulig? Du må vel bare ha nøkkelen til " døra"