Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2352
Heisann. Jeg har lyst på et biljardbord, men min mor nekter meg da hun mener at hvis en biljardkule skulle sprette ut av bordet og treffe gulvet så blir gulvet ødelagt da vi har klikk laminatgulv. Er denne påstanden riktig? Er det stor sjanse for at noe sånt kunne skje?

Setter pris på svar!
Svaret er vel ja men skal du ha et biljardbord er det jo greit å ha et litt større teppe/matte med litt tykkelse under. Den skulle ta av for fallet om uhelle skulle være ute.
Kjøp snookerbord i stedet. Mer finesse og intrikat spill, det er ikke om å gjøre å slå hardest mulig som mange gjør i biljard. En idè uansett hva du velger kan kanskje være å legge et teppe på gulvet under og i et visst område rundt bordet i tilfelle ullfille.

Det spørs på spillestilen, men over lang tid så vil det garantert være noen som slår hardt for å tøffe seg, eller kanskje på grunn av spillets gang - og spesielt om man drikker litt pils ved siden av. Så hun har rett, men det finnes jo ting man kan gjøre for å beskytte treverket.
Geek på deltid
SteInMetz's Avatar
Hvis det er laminat av god kvalitet er det ikke noe problem, det er hardt som bare det.
Trådstarter
88 4
Takker for svar. Får legge et teppe under bordet som dekker litt mer enn bare bordet.
Jeg har mista massevis av kuler ned på mitt gulv, som er av aller billigste sort, og det har ikke tatt skade i det heletatt, det er mange andre ting som er farligere. De kulene jeg har er litt mindre enn standar størelse da, men fortsat rimelig tunge.
Sist endret av Sarv_2; 19. april 2015 kl. 12:27.
Laminat skal tåle såpass...
Hadde det vært trægulv så hadde jeg forstått moren din.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av HillerenJ Vis innlegg
Heisann. Jeg har lyst på et biljardbord, men min mor nekter meg da hun mener at hvis en biljardkule skulle sprette ut av bordet og treffe gulvet så blir gulvet ødelagt da vi har klikk laminatgulv. Er denne påstanden riktig? Er det stor sjanse for at noe sånt kunne skje?

Setter pris på svar!
Vis hele sitatet...
hei

det bør ikke skje, men det er avhengig av type av laminaten du har
det er beste å spørre spesialister
ring eller skriv til dem http://floorfactory.no/

du bør få svar
mvh
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Kjøp snookerbord i stedet. Mer finesse og intrikat spill, det er ikke om å gjøre å slå hardest mulig som mange gjør i biljard. En idè uansett hva du velger kan kanskje være å legge et teppe på gulvet under og i et visst område rundt bordet i tilfelle ullfille.

Det spørs på spillestilen, men over lang tid så vil det garantert være noen som slår hardt for å tøffe seg, eller kanskje på grunn av spillets gang - og spesielt om man drikker litt pils ved siden av. Så hun har rett, men det finnes jo ting man kan gjøre for å beskytte treverket.
Vis hele sitatet...
Du anbefaler en som vil spille litt billjard å kjøpe et enda større og dyrere bord til et spill han ikke ser ut til å interessere seg for?

Til topic: At det er klikk laminat er jo bare praktisk, enda enklere å reparere/erstatte skadet bit.